Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felfrekvens iPod 40 GB med clickhjul (nytt försök)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då sista alternativet (fler än 3 fel) inte kom med i den gamla pollen skapar jag en ny. Får hoppas denna funkar bättre!

Tänkte ta initiativet till en omröstning för ägarna/brukarna av Apple's iPod 40 GB, förslagsvis den med clickhjul och svart-vit skärm för att se hur felfrekvensen på denna modell är. Så klicka i hur många gånger du har haft fel på din iPod 40GB - och om du har haft fel på den, beskriv gärna felet/felen lite kortfattat.

Obs! Det är viktigt att även de som haft fungerande iPod 40GB med clickhjul röstar!

Med vänlig hälsning,
Cliff Barnes

Två trasiga iPod:s

iPod 1:
Hårddisken började låta illa och hoppade över låtar efter 7 månader. Synkningen med datorn hängde sig totalt och iPod:en skickades för garantireparation där den byttes ut mot en ny.

iPod 2:
Hårddisken klickar och synkningen med datorn funkar inte. Troligtvis defekt hd vid leverans, och iPod:en har nu skickats för garantireparation.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-17 20:41

Hm, vad menar du med fel? Är det hårdvarufel så har jag inte haft några problem med min, men visst har mjukvaran hakat upp sig ibland, och ett tag fick jag dubletter på spellistorna, men sånt hakar jag inte upp mig på. Mjukvaruproblem kommer vi att få leva med så länge det finns mjukvara...

Ursprungligen av Spyder:

Hm, vad menar du med fel? Är det hårdvarufel så har jag inte haft några problem med min, men visst har mjukvaran hakat upp sig ibland, och ett tag fick jag dubletter på spellistorna, men sånt hakar jag inte upp mig på. Mjukvaruproblem kommer vi att få leva med så länge det finns mjukvara...

Hade faktiskt inte tänkt så långt, men det känns onekligen som att mjukvarufel är rätt lugnt. Det är hårdvarufel som kräver reparation (eller ett för tidigt batteribyte till exempel) som är intressant. Så vi kan väl basera omröstningen på just hårdvarufel?

Hälsningar,
Cliff

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-18 22:07

OK, då blir det 0 från min sida!

1
Bevaka tråden