Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad göra med trasig iPod?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 13:02

Vad ska man göra med en trasig iPod? Hårddisken i min gamla 20 GB har gått sönder och därmed går det inte att använda den lilla rackarn. Är rätt besviken på att den bara höll lite mer än ett år när den kosta runt 4000 kr. Men men.
Känns ju trist att bara slänga den liksom. Någon som vet om det är möjligt att byta ut hårddisken mot en ny? Eller finns det andra bra idéer på vad man kan göra med den?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-29 19:31

köp ny hårddisk och sätt in eller sälj den här som slaktobjekt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-30 10:02

som erik sa:

sälja den eller försöka få tag på en ny hd.

pma mig om du vill sälja

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-30 10:19

Vad kostar en ny hd? Vilken storlek är det som gäller? Den är väl mindre än en vanlig 2,5"?

Om du vill sälja är det bara att skicka e-mail till ooxpress@hotmail.com

Om du vill köpa ny hd behver du bara söka på google ir nått du hittar mins 10 sidor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-30 15:30

du måste ha en iPod hårddisk. de börjar på runt 140USD + frakt.

här tex: http://wholesalepdas.com

Men om iPoden bara är dryga året, har man ingen garanti då???

Garantin är ett år, men jag har för mig att det går att förlänga den på något sätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-30 16:53

Tack för tipset xtrem. Dock är det en ganska bra peng för att laga en gammal ipod. Vi får se...

Den är ett års garanti och det går att förlänga den om (!) man köper till 2 år till innan det första året gått. Vilket jag naturligtvis inte gjorde.

Egentligen är det ju smart att göra det ett tag innan garantin som följer med går ut, med tanke på hur dyr iPoden är och hur dyrt det är att fixa den, kan ju i alla fall spara en hundralapp eller två på det.

hjälp, nu blir jag riktigt nervös. Överallt läser jag att ipodarna bara håller i ca ett år. jag som precis tänkt köpa en. är det verkligen så? är det någon som haft sin i 2 år utan skador?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-16 21:11
Ursprungligen av The_larry:

hjälp, nu blir jag riktigt nervös. Överallt läser jag att ipodarna bara håller i ca ett år. jag som precis tänkt köpa en. är det verkligen så? är det någon som haft sin i 2 år utan skador?

Jag tycker också att jag läser det överallt. Och min iPod 3g 20gb vill inte vara utstickare så den gick nyss och dog, 1 år och 2 mån. gammal

men det är nog nåt visst med iPods för jag har redan glatt börjat titta på vilken jag ska köpa nu :rolleyes:

Ursprungligen av useMac:

Jag tycker också att jag läser det överallt. Och min iPod 3g 20gb vill inte vara utstickare så den gick nyss och dog, 1 år och 2 mån. gammal

men det är nog nåt visst med iPods för jag har redan glatt börjat titta på vilken jag ska köpa nu :rolleyes:

Tänl så här istället: Alla som är nöjda med sina iPods kanske inte skriver ut det, det finns många fler iPod ägare än de som är aktiva på det här forumet, de som har en iPod som går sönder är förmodligen en liten skara (allting är rellativt) som försöker få hjälp av andra iPod ägare och se vad de ska göra, de som har fungerande iPods behöver inte fråga om dylika skaker, utan läser lugnt vidare. Chansen att varje iPod bara skulle hålla i ett år är förmodligen ganska liten, och vore så fallet så skulle nog väldigt många stämma apple.

Min flickvän har en G3 (över ett år) som fungerar utan problem. Hon har även en G1 som fungerar (bör dock vara ganska dåligt batteri på den). Min syster har min gamla G3, den fungerar men har ungefär 5h batteritid, ska därför byta batteri på den.

Det bästa är att köpa en ipod i butikerna och går den paj av sig själv inom 2 år så reklamera man den bara.

är det möjligt att själv ta av skalet på ipod mini?

fått lite problem me min ipod mini och jag skulle vilja ta av skalet men har inte en aning om hur man gör?
de finns ju inte någon skruv eller liknande.
hur gör man om de nu går?

Den här sidan kan hjälpa dig: http://www.ipodbattery.com/ipodminiinstall.html

1
Bevaka tråden