Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur visar man albumframsidan?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!
har en ipod photo och undrar hur man gör för att visa albumframsidan brevid låtnamn, artist och albumnamn när man lysnnar på musik.

ultra_violet

  • Oregistrerad
  • 2005-08-24 16:41
Ursprungligen av Ultra_Violet:

hej!
har en ipod photo och undrar hur man gör för att visa albumframsidan brevid låtnamn, artist och albumnamn när man lysnnar på musik.

ultra_violet

Högerklicka på album/låt i itunes, ---->"get info", ----->"artwork", ------> "add" och så väljer du viken bild du vill lägga in. Sedan syns albumomslaget i ipoden. Hoppas det går bra!

Ursprungligen av Winter:

Högerklicka på album/låt i itunes, ---->"get info", ----->"artwork", ------> "add" och så väljer du viken bild du vill lägga in. Sedan syns albumomslaget i ipoden. Hoppas det går bra!

tack för hjälpen!!//ultra_violet

Det finns dessutom en utmärkt drag-and-drop-funktion. Markera aktuella låtar, sedan drar du valfri bild (håller inte vänster musknapp) från antingen Utforskaren eller en hemsida. Om du drar bilden från ena programmet och sen till iTunes på startfältet, kan du sedan släppa bilden över en ruta i nedre vänstra hörnet där det står något i stil med "Put your artwork here".

Låter kanske lite krångligt, men är kalassmidigt när man förstått det hela. Detta gäller f ö till PC, vet inte hur det är med Macen.

Det där funkar inte för mig konstigt nog. Jag måste dra bilden till varenda låt. Mycket störande. För även när jag markerar massa soår hamnar bilden bara på den första. ...?

1
Bevaka tråden