Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Service-hur lång tid tar det?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt batteri har länge varit dåligt, men för någon vecka sen bestämde jag mig för att skicka in den på service, eftersom att garantin snart går ut (2 september). Jag skickade in en sån "anmälan" om service i början av förra veckan.Och då påstod dem att garantin hade gått ut, men då kunde man klicka i en ruta om man trodde att den inte gjort de.. Och isåfall skulle man faxa in ett kvitto.Vilket jag gjorde nu i början av veckan.. Så nu är jag bara lite nyfiken på hur lång tid detta kommer ta?P.g.a mkt problem på Apples hemsida, går det inte att se service status. Vill ju ha en ny ipod snart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-13 09:32

tja om de ens godkänner det som garantifel så ska det inte ta mer än 7-10 dagar som allt går som det ska.

Ursprungligen av xtrem:

tja om de ens godkänner det som garantifel så ska det inte ta mer än 7-10 dagar som allt går som det ska.

det beror lite på vars du bor osv. dom ska ju skicka ner den till holland för lagning och även hur snabb du är på att beställa hämtning osv.

du går ju in på sidan och rapporterar skadan så skickar dom hem ett paket som du ska paketera ner ipoden i å sen ska du ringa och beställa hämtning. Det tog 18 dagar för mej allt som allt.

jag bor i norrbotten och beställde inte hämtning direkt utan väntade några dar. så det borde gå fortare än 18 dagar iaf

  • Medlem
  • 2005-08-22 00:49

jag beställde hämtning o budfirman kom 2 dagar efter att jag hade beställt...jag var förberedd så jag gav ipoden direkt till budkillen som packade ner den i lådan direkt och fick den med sig 3 minuter efter att han hade kommit...

enligt nån snubbe på supporten (telefonkille) så skulle det ta 10-12 dagar från att budfirman hade hämtat ipoden...nu sitter jag o väntar o bör få den innan helgen (27-28/8)

  • Medlem
  • 2005-08-24 16:33

idag fick jag tillbaka en helt ny ipod mini...riktigt snabbt gick det...8 dagar!

Ursprungligen av keop:

idag fick jag tillbaka en helt ny ipod mini...riktigt snabbt gick det...8 dagar!

jag tror att min ipod är ute på rymmen.. på apples hemsida står det att servicen är avslutad. Men sen har de inte hänt något mer. Och p.g.a att jag har fått fel sändningsnr från ups så kan inte de hjälpa mej heller.. vet inte vad jag ska göra.känns inte bra att ingen vet var den är..

  • Oregistrerad
  • 2005-08-26 00:07

bor du i stockholm ska du bege dig till inLife istället. jag lämnade in min gamla iPod som hade skrivfel och fick en ny efter 4 arbetsdagar.

1
Bevaka tråden