Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensa antal spelningar...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I iTunes kan man ju hålla reda på hur många gånger varje låt har spelats, vilket är rätt trevligt.
Men hur gör man för att nollställa det hela?

En vild gissning: högerklicka och välj "Reset Play Count" kanske?

Ursprungligen av Weiman:

En vild gissning: högerklicka och välj "Reset Play Count" kanske?

Tackar.

  • Medlem
  • 2004-03-08 00:42

Förstår inte hur man kan vilja nollsälla antal spelningar, det har blivit som en drog för mig.
Istället för att byta låt med piltangenterna/pilknapparna så hoppar jag fram till slutet av låten för att det skall räknas som en spelning. Vart grymt ledsen när jag formaterade om hårdisken och installerade om iTunes.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-12 15:20

Tycker det är så jäkla kasst att antalet spelningar bara baseras på helt spelade låtar... Det borde de ändra på.

All min statistik försvann när jag flyttade runt biblioteket. Det suger ju :/

Själv tycker jag det är lite irriterande att antalet spelningar importeras från iTunes till iPoden. Det gör ju att statistiken blir helt galen för iPoden... Inte alls kul för en statistikintresserad som jag.

haha eller hur.. känns som man utfört något då man lyssnat på en låt och får en högre play count. Nästan som ett arbete Varje gång jag kollar itunes kollar ja min playcount för att se vilken låt om "leder"

Ursprungligen av Signhild:

Själv tycker jag det är lite irriterande att antalet spelningar importeras från iTunes till iPoden. Det gör ju att statistiken blir helt galen för iPoden... Inte alls kul för en statistikintresserad som jag.

Den inställningen förstår jag inte, det är ju det som är så bra med iPoden! Jag skulle inte vilja ha någon mp3spelare som inte håller reda på vad man har spelat, och synkar det med iTunes.

Ursprungligen av filuhr:

Den inställningen förstår jag inte, det är ju det som är så bra med iPoden! Jag skulle inte vilja ha någon mp3spelare som inte håller reda på vad man har spelat, och synkar det med iTunes.

Själv vill jag kunna hålla isär hur ofta jag spelar vissa låtar i datorn och på iPoden. Jag lyssnar ganska olika när jag sitter och jobbar vid datorn och när jag är ute och cyklar på stan. Och eftersom jag hade haft iTunes i flera år innan jag skaffade iPoden så känns statistiken lite fel. Inget större problem egentligen, det är bara jag som är alltför intresserad av statistik. :rolleyes:

1
Bevaka tråden