Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsamt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har en iPod mini 4g, som jag gillar ganska mkt. Men den har på senare tid blivit allt långsammare när man kopplar och överför från datorn. Det tar alltid flera sekunder extra, och det känns som om överföringen är långsammare. När den fortfarande var ny var den inte alls lika långsam. Vad kan det vara för fel? Jag använder en USB-kabel.

Tack på förhand

Ursprungligen av RauKen:

Hej! Jag har en iPod mini 4g, som jag gillar ganska mkt. Men den har på senare tid blivit allt långsammare när man kopplar och överför från datorn. Det tar alltid flera sekunder extra, och det känns som om överföringen är långsammare. När den fortfarande var ny var den inte alls lika långsam. Vad kan det vara för fel? Jag använder en USB-kabel.

Tack på förhand

För de första finns de inte någon G4 av minin utan bara G2 än så länge. Har du testat att uppdatera till nyaste programvaran (1.4)? Annars vet jag inte vad de kan va för fel.

Ursprungligen av vorbis:

För de första finns de inte någon G4 av minin utan bara G2 än så länge fel.

Han menar troligen att han har en mini med 4 gb i utrymme.

Ursprungligen av Hermie:

Han menar troligen att han har en mini med 4 gb i utrymme.

ajust det, jag glömde b:et där. Jag har den nyaste programvaran i iPoden, och som sagt, det funkade bra i början, men nu går det bara långsamt. Kan det vara kabeln det är fel på? För jag har varit utomlands i 2 veckor och tog med mig kabeln, kan det vara så att den gick sönder på vägen? Jag vill också säga att jag laddat den med en laddare från Teknikmagasinet, alltså inte apples originalladdare, och om det kan vara något med det. Även om det låter lite långsökt.

jag glömde också skriva att ibland går det inte att koppla den från datorn mha Säker borttagning av maskinvara, utan datorn säger att det inte går för tillfället och att man ska försöka senare. Och jag har också märkt att datorn går mycket långsammare när man kopplar iPoden till den. Känns inte riktigt rätt:S. Snälla, hjälp mig! Vad kan det vara? Jag tycker att det verkar som om något program försöker "ansluta" till iPoden hela tiden, så att den inte blir tillgänglig för de program den borde ansluta till, men jag testade med att installera om windows igår, utan resultat.

de där med att datorn blir långsammare känner jag igen. vart samma sak för mig när jag pluggade in min ipod. min mus som är inkoppland på en usb port började lagga så jag vart tvungen att flytta om lite prylar som gick på usbn för att få bort lagget. kolla om du kan plocka bort nån usb enhet och se om de funkar bättre sen.

sen råder jag dig att köpa en orginal kabel, låter skumt att du inte äns kan ta bort den med säker bortagning. good luck!

Ursprungligen av vorbis:

de där med att datorn blir långsammare känner jag igen. vart samma sak för mig när jag pluggade in min ipod. min mus som är inkoppland på en usb port började lagga så jag vart tvungen att flytta om lite prylar som gick på usbn för att få bort lagget. kolla om du kan plocka bort nån usb enhet och se om de funkar bättre sen.

sen råder jag dig att köpa en orginal kabel, låter skumt att du inte äns kan ta bort den med säker bortagning. good luck!

jag har en originalkabel, och nu vet jag vad felet var. Helt knäppt. Jag testade att ansluta ipoden till datorn, fast denna gången med dockningsstationen, och det funkade prima. Kan någon förklara det för mig?

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden