Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Klickljud" i ipodden

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon haft problem med ett klickljud i ipod när den snurrar, varpå den slutar snurra och börjar om på nytt (och tillslut inte kommer någonstans alls). Datorn och ipoden kan inte synkas då ipodden bara klickar hela tiden.

Det har hänt mig nu på tre olika ipodar, börjar ju bli lätt skogstokig på skiten.

Ursprungligen av erikleif:

Har någon haft problem med ett klickljud i ipod när den snurrar, varpå den slutar snurra och börjar om på nytt (och tillslut inte kommer någonstans alls). Datorn och ipoden kan inte synkas då ipodden bara klickar hela tiden.

Det har hänt mig nu på tre olika ipodar, börjar ju bli lätt skogstokig på skiten.

Har själv haft exakt samma problem och är nu efter 9 månader inne på min 3:dje iPod 40GB med clickhjul. Enligt Apple finns det inga kända problem med den modellen, så kan du tro på jultomten kan du kanske tro på Apple. Jag gör det i varje fall inte.

Faktum är att den förra jag fick var död redan vid leverans (DOA). Den jag fick idag (dvs nummer tre) låter helt annorlunda och susar liksom mycket högre. Vågar man ana att de har ett annat hårddiskfabrikat eller annan modell numera?

Apples generösa ( - not!) kompensation bestod i att förlänga garantin med 3 månader. Vet ärligt talat inte om jag skall skratta eller gråta.

Hälsningar,
Cliff Barnes

Jag har också problem med klickljud i min 40-gigare. Detta problemet verkar ju bara uppstå hos 40-gigare med klickljud så det måste ju vara något fel med modellen. Man känner sig otroligt maktlös när man inser att man aldrig kommer kunna göra någon reklamation hos apple. jävla helvete

1
Bevaka tråden