Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag har inte plats på datorn

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man ha mer musik på iPoden än på datorn på nåt sätt men ändå synkronisera? Jag har inte plats på datorn för lika mycket musik som jag vill ha på iPoden. Nåt tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-10 10:47
Ursprungligen av jarviklas:

Kan man ha mer musik på iPoden än på datorn på nåt sätt men ändå synkronisera? Jag har inte plats på datorn för lika mycket musik som jag vill ha på iPoden. Nåt tips?

Du kan välja att bara synka vissa spellistor.
Skapa en spellista som du synkar mot, lägg all ny musik i den spellistan.
Kanske det är en bra lösning?

Det låter bra det där med att synka vissa spellistor. De 8GB som jag har nu behöver jag inte ha kvar på datorn. Men ny musik vill jag kunna redigera och synka med ipoden via datorn. Hur gör jag mer exakt?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-10 11:19

Stäng av autosynkningen, när iPoden är inkopplad så har du en knapp med iPod-symbol nere till höger där du kan stänga av synkningen helt, eller välja vilka spellistor som ska synkas.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-10 11:32
Ursprungligen av jarviklas:

Det låter bra det där med att synka vissa spellistor. De 8GB som jag har nu behöver jag inte ha kvar på datorn. Men ny musik vill jag kunna redigera och synka med ipoden via datorn. Hur gör jag mer exakt?

Jag har Mac, så instruktionerna kanske inte stämmer till 100% om du har PC.

- iPod inkopplad
- Inställningar/iPod
- Klicka i "Uppdatera endast merkerade spellistor automatiskt"
- Välj den/de spellistor du vill ha autosynk på.

Jag har aldrig testat, då jag inte har samma problem. Snarare tvärtom. Har för mycket musik på datorn för att det ska få plats på "ynka" 20Gb...

Kom just på detta...
Säg att du har låt 1, 2 och 3 i spellistan. Detta synkas till iPoden
Du tar bort dom från biblioteket och spellistan, och lägger till låt 4, 5 och 6.
Då när du synkar, så kommer 4,5 och 6 läggas till på iPoden, men 1, 2 och 3 kommer försvinna då de inte är med i spellistan. Alttså kommer bara de låtar i den aktuella spellistan finnas i iPoden.

Så detta kanske inte var den idealiska lösningen. Typiskt.

  • Medlem
  • 2005-02-10 10:49

köp en ny hårddisk;)

  • Medlem
  • 2005-02-10 19:13

varför inte bara lägga in musiken själv, mer kontroll....

har inte heller nått problem med att jag har för lite musik:D, har en 40 gb ipod och dubbelt så mycket musik på datorn

Fixa en ny hårddisk =D Fast du kan ju alltid fixa olika spellistor och bara överföra visas av dom!

Först och främst. Använd manuell synkning. sen har du in så mycket musik som det finns plats för i datorn. Lägg in den i iPoden sen tar du bort den från datorn. Sen har du in mer musik i datorn och lägger in den också på iPoden. Fortsätt göra detta tills all musik du vill ha på iPoden är där. Lätt som en plätt.

EDIT: Använder du auto synk för att göra detta så försvinner den musik som redan finns på iPoden om den inte finns i datorn.

1
Bevaka tråden