Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pausar sig din I-pod utan anledning? HJÄLP FINNS HÄR!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I-poden har ett problem.

I I-poden finns en funktion som säger åt den att pausa ifall hörlurarna tas ut från I-podens hörlursjack.

En ipod-hörlur skiljer sig från en standardhörlur på följande sätt, "Hanen" på lurarna har en MINDRE metallring vid roten av utaget, medan standardlurarna har en större metallring.

När den större metallringen vidrör i-podens skal (metall) så tror i-poden att lurarna dragits ur och pausar därför musiken.

Du kan åtgärda det på enkla sätt. Tejp t ex. Problemet är alltså inget stort, men Apple har vetat om problemet sedan mars 2005 men har fortfarande inte gjort något åt det.

Jag som "lider" av detta skulle helt enkelt vilja kunna stänga av "pausa om lurarna dras ur"-funktionen.

Detta kommer inte att hända om inte Apple tycker att det är värt det.

Har du samma problem, eller helt enkelt tycker att någonting man betalar 3-4 tusen kronor för bör fungera med vilka hörlkurar som helst, gör bäst i att göra följande:

Gå in på

http://www.apple.com/feedback/ipod.html

och kopiera in följande text:

To the good people of Apple.

First,
I love my I-pod. It is useful in so many ways.

But,
The third party-earphones problem...

I am sure you know of this, but Ill give the raps anyway. Third party earphones have a industry standard "male" plug.
The I-pod earphones do not.

The difference is that the third party phones have a larger metal circle at the root of the plug. When this metal circle touches the I-pods outer shell (of metal) The I-pod thinks that the earphones have been unplugged and immidietly goes into "Pause" (even with "hold" active).

It is VERY annoying.

Could you include an option in the i-pod menu that deactivates the "pause when earphones unplug"-function?

This is a common problem - it is not a malfunction of my copy of the I-pod (as noticed in the forums on this site).

My request is that you include that option in an upcoming update, and please, do it soon.

Thank You
[ditt namn]

Alldrig hört talas om eller råkat ut för detta.

För det första: It is VERY annoying när någon skriver I-pod och inte iPod.

För det andra: Detta är struntsnack. Många iPod har jag testat med många olika lurar men aldrig nånsin har nåt sånt inträffat. Aldrig nånsin har jag läst att detta skulle vara nåt utbrett problem. Låter som SBI (Skit bakom iPoden).

Ursprungligen av Rickard A:

Detta är struntsnack. .

Näe det är inte skitsnack, detta händer på många iPodar. För mig inget stort jättejobbigt problem, men ändå onödigt...

Ursprungligen av The Plague:

Näe det är inte skitsnack, detta händer på många iPodar. För mig inget stort jättejobbigt problem, men ändå onödigt...

Japp, det händer för mig och mina sennheiser HD200, (inte alltid men har hänt ca 10 ggr)

  • Medlem
  • 2005-08-30 10:00

Händer mig hela tiden, med orignalhörlurarna också för den delen. Jag har oftast min iPod i jackfickan och då böjer sig/ruckas sladden med en paus som följd. Oerhört irrirterande. Jag har sett att många tycker att det är en bra funktion men jag skulle gärna se att den var valbar.

Har samma problem med min..
Irriterande? Japp!

Min U2 ipod pausar så fort jag byter låt,
och ganska ofta om jag bara lyssnar utan att sladden
åker ut.
Är det ett garantifall eller ett allmänt fel?

1
Bevaka tråden