Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FM sändare till iPod Mini

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte köpa en fm sändare till min iPod mini och undrar om det är någon skillnad i uttagen på en iPod och en iPod mini, alltså om det funkar bra med samma tillbehör.

Tänkte köpa den här sändaren http://www.xtrememac.com/adapters/airplay.shtml funkar den bra för er?

Ursprungligen av tannisen:

Jag tänkte köpa en fm sändare till min iPod mini och undrar om det är någon skillnad i uttagen på en iPod och en iPod mini, alltså om det funkar bra med samma tillbehör.

Tänkte köpa den här sändaren http://www.xtrememac.com/adapters/airplay.shtml funkar den bra för er?

Hörlurs och fjärrkontrolls-uttaget ser likadant ut på minin och den "vanliga" iPoden, alltså så fungerar den för båda iPodarna.

  • Medlem
  • 2005-09-02 19:08

det fungerar jätte bra tycket jag, den är inte så stor och man kan fortfarande använda "hold"

Okej, tack för era snabba svar.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-03 16:01

Äger också en sådan, sålde min iTrip när jag köpte den.

Om man har en icke "mini" så kommer ju dock en ny iTrip nu som kan vara värd att tänka över.

Hur bra är egentligen ljudet? Låter det som att lyssna på en radiokanal eller är det med brusigt?

Hur mycket extra batteri drar sändaren? Det drar väl mer än att bara ha hörlurar?

  • Medlem
  • 2005-09-07 22:01
Ursprungligen av olle3000:

Hur bra är egentligen ljudet? Låter det som att lyssna på en radiokanal eller är det med brusigt?

Hur mycket extra batteri drar sändaren? Det drar väl mer än att bara ha hörlurar?

Ljudet är nästan lika bra som om du hade en kabel till stereon, ibland kan det komma ett pipande missljud. Men om det brusar beror det oftast på att det ligger en annan station och stör.
Jag tycker att det är lika bra ljud som på en vanlig radiokanal

Ja det drar mer än ett par hörlurar hur mycket vet jag inte.

sitter det ett hörlur uttag över FM-sändaren eller? för FM-sändaren tar ju det "riktiga" hörlursuttaget

  • Medlem
  • 2005-09-07 22:18
Ursprungligen av dirtysam:

sitter det ett hörlur uttag över FM-sändaren eller? för FM-sändaren tar ju det "riktiga" hörlursuttaget

nej, fm sändaren tar det riktiga uttaget så man kan inte använda hörlurar samtidigt

hur ska man då kunna lyssna på raion då?

  • Medlem
  • 2005-09-07 22:40
Ursprungligen av dirtysam:

hur ska man då kunna lyssna på raion då?

det är ju bara att ställa in en frekvens på radion som är tom och sedan ställer du in samma på Fm-sändaren och trycker play så sänder ju fm sändaren ut den musiken du spelar i iPoden till den kanalen du ställde in

Då kan man lika gärna lyssna på den vanliga stereon med radio direkt ist för att hålla på att krångla med en sändare..
eller funkar den osm en itrip?? alltså sänder den ut musiken man spelar i ipoden så man kna lyssna på den i bilstereon eller?

  • Medlem
  • 2005-09-07 22:51
Ursprungligen av dirtysam:

Då kan man lika gärna lyssna på den vanliga stereon med radio direkt ist för att hålla på att krångla med en sändare..
eller funkar den osm en itrip?? alltså sänder den ut musiken man spelar i ipoden så man kna lyssna på den i bilstereon eller?

aha du trodde att det var en radiomottagare som gjorde att man kunde lyssna på radio på iPoden.
jo den fungerar som en iTrip fast det är smidigare att ställa in frekvens

Ursprungligen av Muppo:

Ljudet är nästan lika bra som om du hade en kabel till stereon, ibland kan det komma ett pipande missljud. Men om det brusar beror det oftast på att det ligger en annan station och stör.
Jag tycker att det är lika bra ljud som på en vanlig radiokanal

Ja det drar mer än ett par hörlurar hur mycket vet jag inte.

det jag har förstått är att det där pipande missljudet är något som många bilstereor har, det betyder att bilradion håller på att tappa frekvensen, dvs att din itrip eller liknande inte sänder tillräckligt starkt för att nå antennen eller att din bil har blybaserat glas som blockerar sändningen inifrån kupén och ut till din antenn. prova att placera om din ipod med sändare.

men som du sa, det kan även bero på att en annan frekvens blockerar ut din sändare.. jag brukar köra på 94.4 och det funkar bra för mig i hela storsthlm..

  • Medlem
  • 2005-09-10 19:44

ok i Gbg brukar 106.5 eller 106.7 funka bra

1
Bevaka tråden