Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skum sak i itunes

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, höll på och lekte runt i Itunes då jag helt plötsligt får se det här

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/wth.JPG

Det är inte mina låtar. Har ingenaning om vart de kommer ifrån. Alla låtarna går att spela.
Nån som vet vad det är?

  • Medlem
  • 2005-09-03 09:40

Om du använder LimeWire så kommer all musik du har i programet att lagras in i iTunes då du har LimeWire igång, kanske någon annan som använder datorn som använder LimeWire för nedladdning.

Ursprungligen av Rakii:

Om du använder LimeWire så kommer all musik du har i programet att lagras in i iTunes då du har LimeWire igång, kanske någon annan som använder datorn som använder LimeWire för nedladdning.

LimeWire finns inte installerat på någon av mina datorer i nätverket. När man går in på den så står det typ "Ansluter till blablabla" som när man ska gå in på Music Store. Har fått bort det nu iaf genom att fixa till lite i inställningar.

Ursprungligen av christofferh:

LimeWire finns inte installerat på någon av mina datorer i nätverket. När man går in på den så står det typ "Ansluter till blablabla" som när man ska gå in på Music Store. Har fått bort det nu iaf genom att fixa till lite i inställningar.

Sitter du på ett nätverk? typ ett i ett studentboende eller liknande?
Iconen ser ut som den för 'share music'. Antagligen ån på ditt närverk, tråd eller trådlöst, som delar ut sitt bibliotek.

Lite info.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93365

/Magnus

  • Oregistrerad
  • 2005-09-11 21:00
Ursprungligen av slovnitjki:

Sitter du på ett nätverk? typ ett i ett studentboende eller liknande?
Iconen ser ut som den för 'share music'. Antagligen ån på ditt närverk, tråd eller trådlöst, som delar ut sitt bibliotek.

Lite info.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93365

/Magnus

Det stämmer nog ganska bra.
Själv så bor jag i ett radhus, och ibland får jag upp "Infact's Music", vilket betyder (eftersom ingen annan i vårt hem har iTunes) att det är annan på vårt kvarter som har iTunes och delar musiken som han/hon äger.
Jag har 10Mbits bredband, så jag tror att det blir nästan som ett "eget litet nätverk" på vårat bostadsområde vilket gör att jag kan se hans/hons musik.
Lite osmart grej egentligen eftersom att den personen kanske inte vill att nån annan ska komma åt dens musik, eftersom möjligheten finns ju faktiskt att förutom att bara lyssna på musiken, också ladda ner den från dennes dator.
//Jakob

Ursprungligen av pite_jacke:

Lite osmart grej egentligen eftersom att den personen kanske inte vill att nån annan ska komma åt dens musik, eftersom möjligheten finns ju faktiskt att förutom att bara lyssna på musiken, också ladda ner den från dennes dator.
//Jakob

Var ett tag sedan jag läste om den här funktionen men jag tror inte det går att ladda ner låtarna från den andres dator. Tror bara det går att lyssna på en 'stream' eller liknande.
Men jag kan ha fel...minnet....

  • Oregistrerad
  • 2005-09-14 00:36
Ursprungligen av slovnitjki:

Var ett tag sedan jag läste om den här funktionen men jag tror inte det går att ladda ner låtarna från den andres dator. Tror bara det går att lyssna på en 'stream' eller liknande.
Men jag kan ha fel...minnet....

Jo, det går att ladda ner, men inte bara med iTunes, med iTunes går det bara att streama.
Men jag har användt iTunes tillsammans med ett annat program för att få över lite låtar från en annan dator i vårat hem.
Till mac tror jag det heter "Our Tunes" eller nått sånt.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-19 21:35

Hmm, sorry att jag drar upp tråden igen, men detta var verkligen konstigt.
Jag letade upp den personen som delade med sig av sin musik, och lyckades finna att hon bor ca 3.5km ifrån mitt hem i Piteå.
Den blåvita ringen är hennes bostad och min är där den svarta pilen pekar. Alltså en bra bit ifrån mig och ändå får jag upp henne i iTunes.

Ursprungligen av pite_jacke:

Hmm, sorry att jag drar upp tråden igen, men detta var verkligen konstigt.
Jag letade upp den personen som delade med sig av sin musik, och lyckades finna att hon bor ca 3.5km ifrån mitt hem i Piteå.
Den blåvita ringen är hennes bostad och min är där den svarta pilen pekar. Alltså en bra bit ifrån mig och ändå får jag upp henne i iTunes.

Det kanske inte är så konstigt.
Sitter du på ett så kallat stadsnät? jag tror PiteEnergi har ett sådant eller hur?

Vet att kompisar i Gävle som använde GavleNet(stadsnät) pratade om liknande saker, dock inte med iTunes, där de kunde dela med sig till andra som bodde på andra sidan stan.
De hade riktigt hög, tror ca 100 Mbps mellan sina datorer inom GavleNet.

Coolt är det åtminstone

/Magnus

Ursprungligen av pite_jacke:

Jo, det går att ladda ner, men inte bara med iTunes, med iTunes går det bara att streama.
Men jag har användt iTunes tillsammans med ett annat program för att få över lite låtar från en annan dator i vårat hem.
Till mac tror jag det heter "Our Tunes" eller nått sånt.

Intressant program isåfall om man kan tanka ner andras utdelade musik via itunes, men skulle va schysst om du hade någon källa vartifrån de programet finns isåfall, är du säker på att det heter "Our Tunes"?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 13:42
Ursprungligen av daniels:

Intressant program isåfall om man kan tanka ner andras utdelade musik via itunes, men skulle va schysst om du hade någon källa vartifrån de programet finns isåfall, är du säker på att det heter "Our Tunes"?

Jo "Our Tunes" eller "Ourtunes"(ihop), men det kanske bara finns för mac.
Kolla den här länken: Macupdate
Det kanske finns för PC också, men p.g.a. att jag kör mac så har jag inte kollat upp det så noga.

  • Medlem
  • 2005-09-19 22:13

Hehe skumt! Men lite coolt

  • Oregistrerad
  • 2005-09-19 23:23
Ursprungligen av MsB:

Hehe skumt! Men lite coolt

Jag undrar om det på ngt sätt har med iTunes 5 att göra :rolleyes:
Eftersom att det finns skrivet om det på ganska många ställen nyligen.

Ursprungligen av christofferh:

Hej, höll på och lekte runt i Itunes då jag helt plötsligt får se det här

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/wth.JPG

Det är inte mina låtar. Har ingenaning om vart de kommer ifrån. Alla låtarna går att spela.
Nån som vet vad det är?

Verkligen coolt speciellt med tanke på att jag heter Adnan. Coolt!

1
Bevaka tråden