Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla bara har problem med sin Ipod

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter här och har precis beställt en ipod mini och sen hittade jag detta forumet!

Har läst en massa om att det ena och det andra har gått fel när ni installerat drivrutiner mm!

Har aldrig haft en ipod innan men jag menar finns det ingen bruksanvisning när du får din ipod! ??

jag hoppas det löser sig!

Det är väldigt många som är nöjda med sin iPod och inte har haft några problem också... Men dom kanske inte är lika benägna att skriva om det. Men om du letar efter sådana trådar kommer du säkert att hitta dom. Och jag tror absolut att det kommer gå finemang för dig med din nya iPod!

PS: Välkommen till iPod.se

sedan är det så också att väldigt många är för lata för att läsa instruktionsboken.
därav massor med trådar om saker som är simpla och står i intruktionsboken.
tyvär

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-21 08:52
Ursprungligen av skummis:

sedan är det så också att väldigt många är för lata för att läsa instruktionsboken.
därav massor med trådar om saker som är simpla och står i intruktionsboken.
tyvär

Precis vad jag skulle skriva.

Det är illa nog att folk inte läser instruktionerna. Men det faktum att både iPod och iTunes är extremt lätthanterliga ställer ju inte direkt dessa personer som frågar saker med helt uppenbara svar och förklaringar i bättre dager.

Hur svårt är det egentligen att kolla igenom inställningarna t.ex innan man börjar fråga en massa?!
Visst... att få svar på sina frågor är vad forumet är till för.

Min iPod mini har fungerat felfritt sen den 16 juni..

Ursprungligen av minipod:

Min iPod mini har fungerat felfritt sen den 16 juni..

samma här... inga problem med min som ja fick i april nångång... visst har man gjort nån soft reset... men mer än så är de liksom inte.
den går på batteri och kärlek :rolleyes:

VA bra... jo jag kan tänka mig att visa är lata med instrukionerna.. men man ska behandla den med kärlek.. tack tack

Jimmy en lite trevligare ton tack

mvh Olof Wahlberg

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-22 11:48
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Jimmy en lite trevligare ton tack

mvh Olof Wahlberg

Ojoj. Beklagar om någon tog illa upp.
Ska förhoppningsvis inte upprepas.

Står dock för det jag skrev.

Tja!
Jag är jättenöjd och kan skryta med att jag inte är någon vidare hacker. Men det är verkligen über enkel installation. Kör cd-skivan, anslut iPOD'n = klart....det enda som är "B" är att man inte kan
"drag n' drop" med låtar till iPOD mini...man måste använda iTUNES men annars är den mycket nice.

Vad man däremot omedelbart skall göra så är det att tjacka bättre lurar och en iTRIP...
För iTRIP is the shit!!! Då kan man lyssna på låtarna: i bilen, i båten, på jobbet, hos polarn, i somamrstugan.

Finelly!

Nu äntligen log min ipod på skrivbordet häromdagen när jag kom hem! snacka om att man blev glad!

Det ända jag han efter jobbet var att ladda den i fyra timmar och sen installera den genom skivan!

Men iallfall:

Har inte hunnit utforska itunes så mycket men jag försökte ladda den och så . kom upp i något på 400 låtar men bara 47 kom in på min ipod!

Ajaa ska kolla in det så fort jag har tid.. jobbet tar för mycket tid! Bläää!

Men är sjukt nöjd annars och den är väldigt söt med!

Se YA

  • Oregistrerad
  • 2004-11-25 12:30

Måste säga att iPod mini och iTunes tillsammans med Aquisition gjort min vardag betydligt roligare! Jag är helt enig med kolumnisten i Svenska Dagbladet häromdagen:

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8593587.asp

Att man sedan på detta forum får hjälp med saker som kan strula är helt perfekt, exempelvis hur man stänger av apparaten om den hänger sig etc (och hur man skall hantera den i kyla och hur man skall hantera batteriet eller byta det etc) - det är ju trots allt en liten dator eller extern hårdisk vi talar om, och sådana kan ha sina egenheter, som bara blir charmiga om man kan hantera dem.

/Fabian

men OM iPoden krånglar beror det ofta på att man inte uppdaterat den över internet. Det går att göra genom iTunes.

  • Medlem
  • 2004-12-03 20:32

Vill också stämma in i kören, min Ipod mini har funkat klockrent sedan augusti. Känns mycket gedigen och pålitlig. Jag är hel nöjd! Go Apple!!

Ipods HD inte rätt struktur...

Får felmeddelande med ovanstående innebörd när ipoden ska återställas till fabriksinställningar via update-programvaran. Vad göra? Ska man formatera om HDn med skivkontroll?

Min iPod har det varit mycket problem med fast jag bara haft den två veckor. Andra dagen gick hörlurarna sönder, Den hakade upp sig, och man kunde inte gå tillbaka i menyerna... Bra apple! IG minus...

Min mini är jättefin men hur höjer man volymen? Har inte hittat nån ratt :rolleyes:

Ursprungligen av SixtenStolpskott:

Min mini är jättefin men hur höjer man volymen? Har inte hittat nån ratt :rolleyes:

hoppas han skojjar

Ursprungligen av Bandit:

Sitter här och har precis beställt en ipod mini och sen hittade jag detta forumet!

Har läst en massa om att det ena och det andra har gått fel när ni installerat drivrutiner mm!

Har aldrig haft en ipod innan men jag menar finns det ingen bruksanvisning när du får din ipod! ??

jag hoppas det löser sig!

min är det då inget fel på.... har dock itne haft den så länge

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 02:48

Har två minis här i huset och dom fungerar som klockor från Schweiz. Har även en 4G 40gb som jag inte haft några problem med och hade tidigare en 3G som jag inte heller haft något strul med. Snart anländer min iPod Photo 60gb som jag hoppas ska fungera lika bra.
Tumme upp!

Ursprungligen av raZmus:

Har två minis här i huset och dom fungerar som klockor från Schweiz. Har även en 4G 40gb som jag inte haft några problem med och hade tidigare en 3G som jag inte heller haft något strul med. Snart anländer min iPod Photo 60gb som jag hoppas ska fungera lika bra.
Tumme upp!

Värsta Ipopnörden med andra ord? Jag hoppas inte alla är dina

hmm.. en liiten fråga bara. I användarhandboken står det att det finns en användarhandbok på CDn som medföljer, men jag "hittar" den inte. Första gången jag stoppade in skivan så installerade man ju, andra gången (när jag ville läsa handboken) så avinstallerades allt. Finns det överhuvudtaget nån på skivan lr har den "hamnat" nånannanstans när man installerade??

1
Bevaka tråden