Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min ipod e konstig

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag fick min Ipod mini för en vecka sen och jag började direkt installera skivan och gjorde så man skulle göra som det stod i "Komma igång" boken. När jag hade installerat allt och startat om datorn så kopplade jag in min Ipod och batteriet började förståss att laddas (det stod "Do not disconnect" och typ ett varningsmärke kom upp och man såg att batteriet laddades). Sen så lät jag den ligga där vid datorn och ladda och när jag kom till baka efter 5 timmar så stod det fortfarande "Do not disconnect" men batteriet va fullt och istället så snurrade en liten figur uppe i vänstra hörnet - typ två pilar som snurrade runt i en cirkel. haha men iallafall så lät jag Ipoden ligga där typ ytterligare 2 timmar. Sen drog jag ut den för det måste ju vara något fel!!! sen så satte jag i USB sladden i Ipoden och datorn igen och då ska ju Itunes komma upp av sig självt... Men det gjorde den inte?!?! och tryckte man på Itunes så startades inte Itunes direkt heller utan det tog kanske 1 minut innan Itunes kom upp...?!?! :eek: fattade ingenting. Iallafall så stod det på Ipoden igen "Do not disconnect" och pilarna snurrade runt.. :S Och när Itunes väl startade så hittade inte itunes min Ipod heller. Jag kunde lixom inte få över låtarna... Jag testade allting flera gånger men samma sak hände. Sen så avinstallerade min mamma allting och sa att jag skulle prata med någon innan jag gjorde något igen för det blev krångel med datorn när jag gjorde allt. Men det borde inte vara något krångel... :S Jag vet verkligen inte vad felet är!!!?? Ska jag våga att installera om allt igen och testa... då kanske det blir fel igen. :S

SNÄLLA någon hjälp mej för jag måste få igång min ipod!

/sofie

Ursprungligen av _sofie_:

Hej! Jag fick min Ipod mini för en vecka sen och jag började direkt installera skivan och gjorde så man skulle göra som det stod i "Komma igång" boken. När jag hade installerat allt och startat om datorn så kopplade jag in min Ipod och batteriet började förståss att laddas (det stod "Do not disconnect" och typ ett varningsmärke kom upp och man såg att batteriet laddades). Sen så lät jag den ligga där vid datorn och ladda och när jag kom till baka efter 5 timmar så stod det fortfarande "Do not disconnect" men batteriet va fullt och istället så snurrade en liten figur uppe i vänstra hörnet - typ två pilar som snurrade runt i en cirkel. haha men iallafall så lät jag Ipoden ligga där typ ytterligare 2 timmar. Sen drog jag ut den för det måste ju vara något fel!!! sen så satte jag i USB sladden i Ipoden och datorn igen och då ska ju Itunes komma upp av sig självt... Men det gjorde den inte?!?! och tryckte man på Itunes så startades inte Itunes direkt heller utan det tog kanske 1 minut innan Itunes kom upp...?!?! :eek: fattade ingenting. Iallafall så stod det på Ipoden igen "Do not disconnect" och pilarna snurrade runt.. :S Och när Itunes väl startade så hittade inte itunes min Ipod heller. Jag kunde lixom inte få över låtarna... Jag testade allting flera gånger men samma sak hände. Sen så avinstallerade min mamma allting och sa att jag skulle prata med någon innan jag gjorde något igen för det blev krångel med datorn när jag gjorde allt. Men det borde inte vara något krångel... :S Jag vet verkligen inte vad felet är!!!?? Ska jag våga att installera om allt igen och testa... då kanske det blir fel igen. :S

SNÄLLA någon hjälp mej för jag måste få igång min ipod!

/sofie

jag har fått skicka iväg min för den var sönder när den kom och samma problem och sen dog alltihop

Ursprungligen av Mr_gaspedal:

jag har fått skicka iväg min för den var sönder när den kom och samma problem och sen dog alltihop

hmmm kanske e nått fel på min alltså... :/ jag ska testa o installera om och så först... men dt funkar inte nu när ja har installerat om typ 3 ggr. men jag testar igen. annars ere någe fel...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-09-03 18:02
Ursprungligen av _sofie_:

"Do not disconnect"

Innan man kopplar ur ipoden (dvs tar bort usb sladden) så måste man köra "eject" kika nere vid klockan där har du en grön liten pil när ipoden är ikopplad. Vänsterklick och välj att ta bort ipoden. Vips så står det inte "do not disconnect" i displayen på ipoden.

Prova att installera itunes igen men innan du kopplar in ipoden igen så flippa hold knappen till hold och sedan tillbaka igen. Sedan så håller du ner menu och select (knappen i mitten) tills apple loggan dyker upp. Anslut till datorn och det bör fungera igen.

Glöm inte att köra "eject" innan du kopplar ur ipoden sedan

alltså inget funkar... :/ jag har försökt meed allt. men när jag ansluter ipoden till datorn så står dt bara på skärmen " Do not disconnect " men inget Itunes startar eller inget annat händer. fattar inte va dt e som e fel?!?! Jag får nog gå tillbaka med den imorgon om dt inte inträffar ett mirakel.. :/
skit åxå...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-09-03 20:07

Har du provat att göra en reset av ipoden som jag sa? Ser datorn Ipoden som externt lagringsmedium, dvs syns den i utforskaren?

  • Medlem
  • 2005-09-04 18:33

Man måste alltid använda funktionen säker borttagning av maskinvara innan man tar bort USB-kabeln för annars kan filer i antingen windows eller i ipoden förstöras eller börja krångla

jag vet... men nu när jag får upp Itunes står dt så här: Den programvaran som behövs för att kommunicera med Ipod är inte rätt installerad. Installera om iTunes så installeras programvaran för Ipod. men asså?!?!?! jag har installerat den typ 10 gånger nu. vad är problemet?

  • Medlem
  • 2005-09-07 21:53

jag är inte helt säker på detta, men när du avinstallerar iTunes och drivrutinerna till iPoden så ligger fortfarande inställngarna om hur iPoden ska läsas kvar. (i detta fallet felaktika inställningar) jag har för mig att det finns program som kan rätta till sådant men kan inte namnet på något. jag skulle föreslå att du kontaktar supporten och ber dem om hjälp

hmm.. en liiten fråga bara. I användarhandboken står det att det finns en användarhandbok på CDn som medföljer, men jag "hittar" den inte. Första gången jag stoppade in skivan så installerade man ju, andra gången (när jag ville läsa handboken) så avinstallerades allt. Finns det överhuvudtaget nån på skivan lr har den "hamnat" nånannanstans när man installerade??

Titta under Hjälpfliken i iTunes.

Jag har redan gjort det men hittar ingen användarhandbok. Valde Hjälp - iPod hjälp. Men där står det bara några tips hur man kommer igång med sin iPod. Ingen direkt handbok..

  • Oregistrerad
  • 2005-09-09 11:50

Det ska ligga en PDF-fil på skivan.

Testade att stoppa i skivan igen... men det kommer bara upp "Välj installationsspråk". Förra gången när jag testade (valde svenska o tryckte på ja) så installerades ju allt om.. Ajja.. jag kanske inte behöver läsa handboken utan klarar mej med "komma igång boken" lr?

  • Medlem
  • 2005-09-10 18:44

Hade samma problem, om du höger klickar på Ipod cd:n un den här datorn och väljer bläddra eller utforka eller vad det nu heter på svenska (browse på mitt engelska windows) så ska du kunna klicka dig fram till användarhandboken

1
Bevaka tråden