Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 5

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 20:58

Kollade på amerikanska Apples sida där det stod att det
finns iTunes 5.0 för gratis nedladdning. På svenska Apples
sida presenterar dem ver. 4.9 som nyhet...

Är det samma version fast olika namn eller "kommer 5.0
till EU senare"?

Någon som hört/läst något eller har 5.0?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 21:34

Det dröjer några dagar tills iTunes 5.0 finns i en svensk version. Tills dess erbjuds vi 4.9 som är en helt annan version.

// Ljung

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 21:51
Ursprungligen av Ljung:

Det dröjer några dagar tills iTunes 5.0 finns i en svensk version. Tills dess erbjuds vi 4.9 som är en helt annan version.

// Ljung

Den svenska versionen finns ute. Jag kör svenskt själv nu. Det är bara att välja svenska som installationsspråk

/Nicke

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 22:13
Ursprungligen av Nicke:

Den svenska versionen finns ute. Jag kör svenskt själv nu. Det är bara att välja svenska som installationsspråk

/Nicke

Jaha, där ser man. Jag trodde jag hade koll på läget

Great!

Hoppas det är bra.

Hjälp vad det hände grejer idag.

  • Medlem
  • 2005-09-07 22:45
Ursprungligen av minipod:

Great!

Hoppas det är bra.

Hjälp vad det hände grejer idag.

Grymt mycket bättre!! Och sen har de skippat det gamla layouten som var sååå extremt 1999
Coolt att Apple fortfarande överaskar med fräscha grejer...

Fel vid installationen av iTunes 5

Jag får bara idiotmeddelandet att jag ska avsluta iTunes innan iTunes 5 kan installeras. Jag trycker OK, iTunes avslutas, meddelandet kommer upp igen. Jag tvingas göra omstart för att få bort meddelandet. Kör programuppdatering, får på nytt meddelandet att jag måste avsluta iTunes innan 5an kan installeras... vad är det för fel???

  • Medlem
  • 2005-09-08 00:27
Ursprungligen av molekylmartin:

Jag får bara idiotmeddelandet att jag ska avsluta iTunes innan iTunes 5 kan installeras. Jag trycker OK, iTunes avslutas, meddelandet kommer upp igen. Jag tvingas göra omstart för att få bort meddelandet. Kör programuppdatering, får på nytt meddelandet att jag måste avsluta iTunes innan 5an kan installeras... vad är det för fel???

Jag får samma meddelande...har försökt sjukt många gånger nu...

hoppas att denna 5.0 är bättre än föregående versioner som jag tycker vart crap rent sagt.

Önskar jag kunde hjälpa, men min installation flöt på utan problem...

vad är det som är så mycke bättre? jag ser bara skillnad på designen..

Ursprungligen av berglund_90:

vad är det som är så mycke bättre? jag ser bara skillnad på designen..

Läs denna artikel: http://www.ilounge.com/index.php/articles/comments/itunes-5-feature-introduction/

  • Medlem
  • 2005-09-08 10:49

Det va då ####!!!!!

Funkar ju fortfarande inte att installera...Den ber mig stänga av iTunes..Jag har ju inte ens iTunes på datorn längre...var ju väldigt smart att ta bort 4:an .

ingen som vet vad som är problemet...är det bara ett problem som är på Mac??

  • Medlem
  • 2005-09-08 11:03

HAHA!

Va smart jag känner mig..löste problemet själv.
Hade ett program som heter sizzling keys (ger iTunes kortkomandon) som kördes.
Bara att stänga av och fortsätta installationen.

  • Medlem
  • 2005-09-08 13:59

Jag får meddelandet "Det gick inte att starta Bonjour-tjänst (Bonjour Service). Bekräfta att du har behörighet med att starta systemtjänster" när installationen ska starta tjänster. Jag är inloggad som administratör på datorn. Nån som får samma meddelande och som vet vad det är för fel?

Ursprungligen av Ere:

Jag får meddelandet "Det gick inte att starta Bonjour-tjänst (Bonjour Service). Bekräfta att du har behörighet med att starta systemtjänster" när installationen ska starta tjänster. Jag är inloggad som administratör på datorn. Nån som får samma meddelande och som vet vad det är för fel?

Får också samma meddelande, är också admin.
Har tyvärr ingen lösning än och hinner inte sitta och knåpa just nu, lite senare i helgen kanske.
Hittar du en lösning får du gärna skriva vad felet var.

  • Medlem
  • 2005-09-11 15:58
Ursprungligen av dahlborg:

Får också samma meddelande, är också admin.
Har tyvärr ingen lösning än och hinner inte sitta och knåpa just nu, lite senare i helgen kanske.
Hittar du en lösning får du gärna skriva vad felet var.

Jag kunde installera iTunes 5 efter att jag inaktiverade Nortons brandvägg och antivirus.

Själv fick jag problem med uppkopplingen efter att jag installerat iTunes 5. Först fick jag ett felmeddelande när jag skulle öppna music store att jag skulle kontrollera min uppkoppling och sen efter det funkade ingenting. Tja, förutom att lyssna på strömmande radio som hade en direkt ip-adress av någon underlig anledning.

Så nu har jag iallafall gått tillbaka till 4.8 eftersom det var den senaste versionen jag hade sparat och tänker inte uppdatera igen på ett långt tag. Det känns liksom viktigare att ha en fungerande uppkoppling än det senaste iTunes...
Jag har WinXP Home om någon undrar.

Har upptäckt efter att ha tittat lite på iLounge.com att jag inte är ensam med mitt problem. Det verkar ha något med den nya tjänsten Bonjour att göra.
Här är länken till tråden om någon annan är nyfiken:

http://forums.ilounge.com/showthread.php?threadid=115760

Ursprungligen av Ere:

Jag kunde installera iTunes 5 efter att jag inaktiverade Nortons brandvägg och antivirus.

Jamen se där, fungerade ju alldeles utmärkt.
Tackar!

Itunes Fel!!

Asså helvete va arg jag blir på itunes 5.0, ja jag har uppdaterat till den och ja får bara felmeddelande på datorerna :eek:

Bara problem med iTunes 5

Jag har jätteproblem att upgradera till 5:an. Har just blivit tvungen att avinstallera iTunes helt då det ej gick att starta efter uppgraderingen. Jag vill varna alla att ta det lugnt med denna uppdatering tills Apple släpper en installation som funkar (har PC och Win XP).

var ska man ladda ner den?
är inne på http://www.apple.com/se/itunes/download/ men jag vet inte var jag ska trycka?

Ursprungligen av Forcen:

var ska man ladda ner den?
är inne på http://www.apple.com/se/itunes/download/ men jag vet inte var jag ska trycka?

Verkar vara något fel på sidan. Sidan som ska läsas in i det blåa fältet gör inte det. Men det går lika bra att ladda ner programet från denna sida: http://www.apple.com/itunes/download/

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-09-08 20:29

i och med 5an har dom fixat att samlingsalbum och soundtrack och liknande faktiskt sorteras i en egen mapp i finder istället för att spridas ut över dom olika artistmapparna. Äntligen kan jag bli vän med itunes

Ursprungligen av urkan:

i och med 5an har dom fixat att samlingsalbum och soundtrack och liknande faktiskt sorteras i en egen mapp i finder istället för att spridas ut över dom olika artistmapparna. Äntligen kan jag bli vän med itunes

Så har det varit länge. Vet med 100% säkerhet att de var så i iTunes 4. Klickade man i bocken i visa info så flyttades filen till en mapp döpt Compilations och det blev en mapp för varje skiva.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-09-09 23:14
Ursprungligen av Rickard A:

Så har det varit länge. Vet med 100% säkerhet att de var så i iTunes 4. Klickade man i bocken i visa info så flyttades filen till en mapp döpt Compilations och det blev en mapp för varje skiva.

Hmm... jag påstår väl inte att du har fel, men så fick jag det aldrig att funka i Windows med iTunes 4.9 trots att samlingsbocken var iklickad :/

Aja, inget att diskutera, nu funkar det iaf

  • Medlem
  • 2005-09-08 21:15

När jag instalerar så får jag upp ett medelande i slutet av installationen att itunes har stött på ett problem och måste avslutas, men itunes instaleras och allting läggs in på datorn, men när jag ska försöka starta itunes så får jag upp samma medelande varje gång jag försöker starta, sen så efter ett tag så får jag bluescreen, detta får jag sen varje gång jag startar datorn efter ett tag så måste gå in i felsäkert läge och plocka bort itunes för hand då funkar det att komma in på datorn iaf.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-10 17:10
Ursprungligen av Wall:

När jag instalerar så får jag upp ett medelande i slutet av installationen att itunes har stött på ett problem och måste avslutas, men itunes instaleras och allting läggs in på datorn, men när jag ska försöka starta itunes så får jag upp samma medelande varje gång jag försöker starta, sen så efter ett tag så får jag bluescreen, detta får jag sen varje gång jag startar datorn efter ett tag så måste gå in i felsäkert läge och plocka bort itunes för hand då funkar det att komma in på datorn iaf.

Samma här när jag försökte igår. Idag kan jag ladda ner, men kommer inte långt förrän jag får felmeddelande typ "1628: kan inte köra scriptbaserad installation".

Varför går det inte att installera. Jag har plockat bort iTunes 4.

ja kan inte heller lada ner den de funkar inte..??
Sportis

Bevaka tråden