Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes på engelska?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, uppgraderade igår kväll till iTunes 5 på min Windows XP box och tycker om att ha allting på engelska så valde därför engelska i installationen men till min förvåning är nu iTunes 5 på svenska ändå?! Har aldrig varit så innan, 4an var alltid på engelska vilket jag skulle föredra för 5an också.

Så nån mer som har detta "problem" och finns det någon lösning för det?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-09-08 16:20
Ursprungligen av donnex:

Hejsan, uppgraderade igår kväll till iTunes 5 på min Windows XP box och tycker om att ha allting på engelska så valde därför engelska i installationen men till min förvåning är nu iTunes 5 på svenska ändå?! Har aldrig varit så innan, 4an var alltid på engelska vilket jag skulle föredra för 5an också.

Så nån mer som har detta "problem" och finns det någon lösning för det?

Jag har råkat ut för exakt samma sak. Tidigare spelade det roll om man laddade ned filen från svenska apple eller från globala apple.com. Nu verkar det inte spela någon roll vilken fil jag laddar ned. Dessutom spelar det ingen roll om man väljer svenska eller engelska vid installationen. Jag kör engelskt Windows XP SP2 och vill ha iTunes på Engelska också. Vid installationen verkade allt vara OK, då var det engelskt språk. Men när applikationen startades hade jag Arkiv, Redigera osv istället för File, Edit.

Önskar kunna komma tillbaka till engelsk version igen.

/eDahl

  • Oregistrerad
  • 2005-09-08 23:05
Ursprungligen av eDahl:

Jag har råkat ut för exakt samma sak. Tidigare spelade det roll om man laddade ned filen från svenska apple eller från globala apple.com. Nu verkar det inte spela någon roll vilken fil jag laddar ned. Dessutom spelar det ingen roll om man väljer svenska eller engelska vid installationen. Jag kör engelskt Windows XP SP2 och vill ha iTunes på Engelska också. Vid installationen verkade allt vara OK, då var det engelskt språk. Men när applikationen startades hade jag Arkiv, Redigera osv istället för File, Edit.

Önskar kunna komma tillbaka till engelsk version igen.

/eDahl

iTunes känner av vilka Regional settings man har på sin PC. Testa att ändra till English och starta iTunes så blir den på Engelska.

/Niklas

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-08 23:17

det enda man i installationen väljer språk för är väl licensavtalet? brukar vara så i alla fall.

Hmm, möjligt att det är så att den tar vad man har för regionala inställningar men man vill ju inte ändra till engelska där för då kommer det ju bli lite fel med massa andra saker som datum och sånt i oset. Måste ju gå att overrida på nått vänster i iTunes tycker man.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-09 07:40

borde väl inte spela så stor roll om datum är fel i OS typ 5min medans du installerar programmet?

Ursprungligen av erik:

borde väl inte spela så stor roll om datum är fel i OS typ 5min medans du installerar programmet?

Jag testade:

sätter regionala inställningar till English (US)

installera iTunes5

starta iTunes5 -> allt på engelska

sätter regionala inställningar till svenska

starta iTunes5 -> allt på svenska igen

/Alex

Ursprungligen av akilian:

Jag testade:

sätter regionala inställningar till English (US)

installera iTunes5

starta iTunes5 -> allt på engelska

sätter regionala inställningar till svenska

starta iTunes5 -> allt på svenska igen

/Alex

Det jag misstänkte .. på nått vänster har de ändrat i 5an så den alltid kollar dina regionala inställningar efter vilket språk den kör iTunes på. Om nån kommer på nått sätt att ändra detta, måste ju gå, så säg till.

En fråga bara.
Varför är det så viktigt att ha iTunes på engelska?

Gillar du inte ditt modermål? :rolleyes:

Ursprungligen av erikohman:

En fråga bara.
Varför är det så viktigt att ha iTunes på engelska?

Gillar du inte ditt modermål? :rolleyes:

Hehe jodå visst gör jag det. Men jag tycker inte om de flesta översättningar fårn eng till svenska och jag tycker inte om att få ett os som är på svengelska där en del är svenska och en del är engelska.

Bara en sån sak som att podcasts heter Podcaster när itunes är på svenska och en hel del andra fula översättningar.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-09-09 23:23
Ursprungligen av donnex:

Hehe jodå visst gör jag det. Men jag tycker inte om de flesta översättningar fårn eng till svenska och jag tycker inte om att få ett os som är på svengelska där en del är svenska och en del är engelska.

Bara en sån sak som att podcasts heter Podcaster när itunes är på svenska och en hel del andra fula översättningar.

Håller fullständigt med föregående talare. Hoppas det finns / går att få fram en lösning på detta. Det vore skönt att kunna komma tillbaka till engelska uttrycken igen nu när det är dem man är van vid.

Jag skall testa lite mer, om jag kommer på eller ser en lösning någonstans återkommer jag.

/eDahl

Har nu hittat en lösning

1. gå till c:\Program Files\iTunes\iTunes.Resources\
2. döp om sv.lproj till sv.lproj.bak tex.
3. kopiera en.lproj och döp om kopian till sv.lproj .. unt voila.

Se bara till att stänga av iTunes innan du gör det.

Ursprungligen av donnex:

Har nu hittat en lösning

1. gå till c:\Program Files\iTunes\iTunes.Resources\
2. döp om sv.lproj till sv.lproj.bak tex.
3. kopiera en.lproj och döp om kopian till sv.lproj .. unt voila.

Se bara till att stänga av iTunes innan du gör det.

Underbart....tack så mycket för den här lösningen. Blev själv sur när jag fick svenskt iTunes.
Gillar inte heller de halvhjärtade översättningarna.

Tack
/Magnus

Ursprungligen av donnex:

Hehe jodå visst gör jag det. Men jag tycker inte om de flesta översättningar fårn eng till svenska och jag tycker inte om att få ett os som är på svengelska där en del är svenska och en del är engelska.

Bara en sån sak som att podcasts heter Podcaster när itunes är på svenska och en hel del andra fula översättningar.

I see. Är väl dock lite oförstående, men men. Kul att du hittade en lösning...

buffar upp denna tråden lite....
Laddade hem uppdateringen idag 5.0.1 och hoppades att detta problemet (jag ser det som ett problem) vore löst men icke =/ bad apple... bad apple.
Låt användarna själva välja, behandla oss inte som barnungar.

men tack iaf donnex för att du hittat ett litet workaround.

Ursprungligen av skummis:

buffar upp denna tråden lite....
Laddade hem uppdateringen idag 5.0.1 och hoppades att detta problemet (jag ser det som ett problem) vore löst men icke =/ bad apple... bad apple.
Låt användarna själva välja, behandla oss inte som barnungar.

men tack iaf donnex för att du hittat ett litet workaround.

Va? finns det en uppdatering?

1
Bevaka tråden