Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Mini eller iPod Nano?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-09 20:05

Jag behöver lite råd...

Skaffade just en iPod mini 6 Gb, har dock fortfarande öppet köp. Funderar på att byta den mot en iPod nano 4 Gb. Tror ni att det är värt det?

Nano är liten och snygg, gillar dock inte att framsidan är i plast och den har mindre utrymme.

Minin är i metall hela vägen och har bättre batteritid men är större och tyngre.

Vad göra?

Detta måste helt klart vara dagens i-lands problem...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-09 21:20

hade det stått mellan en mini och nano hade jag lätt valt nano. hade levt med att ha lite mindre utrymme för att ha en snygg nano, jämfört med en pissful mini
batteritid osv spelar såklart också in.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-09 21:52

Jag tycker du ska behålla din mini då den är bättre om man räknar bort storkelen och färgskärmen... Liksom du har mer utrymme och bättre batteritid på 6GB:aren och enligt MIG är inte utseendet allt. :S

Men vill du bara gå på coolhetsfaktorn och ha det senaste osv och bli jättejättepopulär och alla vill röra den osv och vara sån så ska du väl ta nano.... =P

Jag har en iPod mini 6GB och om det kommer en iPod nano med ÖVER 6GB i utrymme skaffar jag den. Min teori är att det kan komma att komma om ett halvår eller så.

Nano!

Nu har jag iPod 20 gig, brorsan har en mini 4 gig.

Men, nu ska jag sälja den stora för att täcka kostnaden för min beställda nano. Den är så fruktansvärt ball, men ska ni köpa den så får ni köpa vit, för jag vill vara ensam med den svarta!! MUAHAHAH!!!!

Självklart ska du byta till Nano. Mini har alltid varit iPodens svarta får.

Ursprungligen av simon1583:

Mini har alltid varit iPodens svarta får.

På vilket sätt då?

  • Medlem
  • 2005-09-10 23:08
Ursprungligen av femton:

På vilket sätt då?

Ja, på vilket sätt...?

  • Medlem
  • 2005-09-10 23:37
Ursprungligen av dacia:

Ja, på vilket sätt...?

Kanske för att den inte följde den vita färgen som nästan är ipodens kännetecken :D:P bara en gissning men det låter iaf lite halft vettigt.

  • Medlem
  • 2005-09-11 09:26

Jag skulle lätt bytt till en nano!

  • Medlem
  • 2005-09-11 10:28

Jag har själv betällt en nano och väntar spänt på den, så jag tycker att du ska göra samma sak

  • Oregistrerad
  • 2005-09-11 11:37
Ursprungligen av Emma3:

Jag har själv betällt en nano och väntar spänt på den, så jag tycker att du ska göra samma sak

Kan inget annat än hålla med, jag beställde en nano så fort jag såg att den kommit. Den är riiktigt het! Sen förstår jag inte varför folk grinar över att det är plast, jag har då inte sett många andra mp3 spelare än ipod mini som är metal. Tycket det är lite glöttigt att grina över en sån sak. Det år ju bara ner vikten!

Beror väl på hur prylgalen du är Nanon har ju lätt större pryl-status!
Prylbög or not?

Nano har fler fördelar än mini så Nano all the way.

Förutom att Nanon är extremt ful så skulle jag väl säja att den verkar skönare att ha, på grund av storleken och statusfaktorn.

Ursprungligen av olle3000:

Förutom att Nanon är extremt ful så skulle jag väl säja att den verkar skönare att ha, på grund av storleken och statusfaktorn.

Smaken är som baken, försår inte varför vissa (du) ska hålla på och envisas med det där snacket.

Jag tycker mini är helt ok men, nano är ju sååååå fin!

Nano är mp3ornas VERTU

= Lite snyggare, lite bättre

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-09-12 10:44

Har man en 2g Mini, speciellt den med 6gb, så ser jag inte poängen med att byta till en Nano. Den är enligt mig fulare än Minins sobra borstade metall, den har sämre batteritid och mindre utrymme. Man klarar sig utan färgskärm och Minin är tillräckligt liten för att bekvämt rymmas i stort sett alla fickor.

Att Minin är iPod familjens svarta får är rent skitsnack. Minin är den iPod som har varit populärast och sålt bäst. Men det är klart, en Mac-taliban som blir upphetsad av den vita färgen kanske resonerar annorlunda.

  • Medlem
  • 2005-09-12 11:20

Smirf, jag resonerade som du och behöll iPod minin. Jag vill också slippa eventuella "barnsjukdomar" som antagligen kommer att dyka upp med 1G Nano.

Jag tycker dessutom att Minin är snyggare än Nano. OBS inför kommande inlägg: detta är min personliga åsikt.

Så valet blev: iPod mini!

Tack för alla råd!

Hehe ok, förstår inte hur ni ens kan fundera på att köpa en mini :), själv har jag en mini nu... som jag typ kommer kasta eller ha som mp3 där man inte behöver vara försiktig med den..

Beställde precis en ipod nano...

  • Medlem
  • 2005-09-13 14:56
Ursprungligen av Patrikb:

Hehe ok, förstår inte hur ni ens kan fundera på att köpa en mini :), själv har jag en mini nu... som jag typ kommer kasta eller ha som mp3 där man inte behöver vara försiktig med den..

Beställde precis en ipod nano...

Jo, jag ska förklara igen: Bättre batteritid, mer utrymme, tåligare och inte minst: snyggare.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-09-13 15:15

Vist e nanon snygg men har ni inte sett hur en iPod ser ut efter lite användande. Antar att Apple lämnade minins metalhölje av kostnads skäl det måste ju helt klart vara dyrar att göre en iPod i metall än i billig plast.

Ursprungligen av adl:

Vist e nanon snygg men har ni inte sett hur en iPod ser ut efter lite användande. Antar att Apple lämnade minins metalhölje av kostnads skäl det måste ju helt klart vara dyrar att göre en iPod i metall än i billig plast.

Framsidan må vara av plast men d känns mer som glas!! Nanon e lätt hetare än minin som känns lite efter nu. REkommenderar varmt Nano till alla som funderar. Köpte en på Teknikmagasinet. Helt otroligt jag hade gått runt hela stan men den va slut överallt. Så stannade ja vid TM i Ringen bara för att fråga. Tänkte att den självklart skulle vara slut men så hade de typ 3st kvar!!! ÖVERLYCKLIG!!

  • Medlem
  • 2005-09-24 01:45

Tänk på att nanon har flashminne! En klar förbättring anser jag så slipper man rörliga delar i microdriven som ska krångla och hålla på! Jag röstar på nanon!

/Jeppe

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 14:47

Nano = äger

1
Bevaka tråden