Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har pluggade in min ipod i en ny dator där jag precis installerat itunes. när jag gjort det kom jag på att itunes automatiskt uppdaterar ipoden om man inte har tagit bort den funktionen. så i rädsla att förlora allt på ipoden så drog jag ut sladden trots att man inte ska göra det. efter att jag gjort det känner inte datorn av min ipod längre...hur löser man det problemet?
men jag vill inte förlora det jag har på den...går det inte att lösa på ngt annat sätt?
Nu tänker du på säkert på Restore som man gör via iPod updater. Reset är något annat och helt ofarligt:
Citat:
When you reset iPod all your songs and files are saved. Some customized settings may be lost.
Om du har en iPod med klickhjul:
1. Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
2. Press and hold the Menu and Select buttons until the Apple logo appears, about 6 to 10 seconds. You may need to repeat this step."
Jag har pluggade in min ipod i en ny dator där jag precis installerat itunes. när jag gjort det kom jag på att itunes automatiskt uppdaterar ipoden om man inte har tagit bort den funktionen.
Pluggar man i en iPod i en ny dator börjar den inte automatiskt uppdatera iPoden. När man pluggat i den får man veta att låtarna kommer raderas och ersättas med dem på datorn man nu är och där kan välja att acceptera, avbryta eller slå på manuell överföring.