Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod nano - officiell tråd

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-29 19:29
Ursprungligen av bstark:

- Helt omöjligt att styra den när man har den i fickan, vilket jag kan göra utan problem med min gamla.

Menar du för att den saknar uttag för fjärrkontroll vid hörlursåtgången, eller är det något annat du syftar på? Eftersom dock-kontakten har samma funktion för fjärrkontroll som kontakten bredvid hörlursutgången på de gamla iPodarna, så kommer det med all sannolikhet komma nano-tillbehör som kopplas in i botten av nanon som låter dig fjärrkontrollera den.

Jag fjärrkontrollerar ju min nano med B&O-fjärren, så att det går att fjärrkontrollera nanon vet jag.

Ursprungligen av ridax:

Menar du för att den saknar uttag för fjärrkontroll vid hörlursåtgången, eller är det något annat du syftar på? Eftersom dock-kontakten har samma funktion för fjärrkontroll som kontakten bredvid hörlursutgången på de gamla iPodarna, så kommer det med all sannolikhet komma nano-tillbehör som kopplas in i botten av nanon som låter dig fjärrkontrollera den.

Jag fjärrkontrollerar ju min nano med B&O-fjärren, så att det går att fjärrkontrollera nanon vet jag.

Jag menar styra den "utanpå" byxfickan. Men den gamla hederliga ipoden så kunde man känna sig fram var knapparna sitter.

Efter ha testat nanon under hela dagen så går det även med nanon. Även om det är mer tur att man trycker rätt. Lätt att man ävrar volymen istället.

Uppdatering till Nano?

Jag har precis då fått min skönhet i Fredags och sitter här och pysslar om den och läser runt viktig information om Nanon.
En fråga bara... Hur ser det ut med uppdateringar till iPod Nano?
Nanon är min första iPod men om jag minns rätt så brukar det med jämna mellanrum dyka upp uppdateringar till dom olika modellerna?

Någon som känner till detta området?
Ifall det finns, hämtas dom då från Apples hemsida? Via USB kabeln?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-12-09 13:44
Ursprungligen av ridax:

Menar du för att den saknar uttag för fjärrkontroll vid hörlursåtgången, eller är det något annat du syftar på? Eftersom dock-kontakten har samma funktion för fjärrkontroll som kontakten bredvid hörlursutgången på de gamla iPodarna, så kommer det med all sannolikhet komma nano-tillbehör som kopplas in i botten av nanon som låter dig fjärrkontrollera den.

Jag fjärrkontrollerar ju min nano med B&O-fjärren, så att det går att fjärrkontrollera nanon vet jag.

Tjenare Ridax,
Vad menar du med att du styr Nanon med B&O fjärren... vad kan du styra, det låter grymt intressant då jag också sitter på en B&O stereo med fjärr hemma?

Berätta gärna hur du får det att funka med fjärren!!!!

Vet någon hur baksidan på den svarta ser ut? Är den svart eller krom-färgad som den vita?

Ursprungligen av gatsmart:

Vet någon hur baksidan på den svarta ser ut? Är den svart eller krom-färgad som den vita?

Det är samma krom-färgning som på den vita.

Hm, hade tänkt köpa lite assocearer till min Ipod Nano, men hua vilka priser på utbudet! Får nog vänta till trejdepartstillverkarna kommer igång.

En 4 gb räcker perfekt för mig!

har en Mini på 4 nu och har 1,7 ledigt.
mer behöver jag verkligen inte.

Jag kan ju lungt säga att jag verkligen inte ångrar mitt beslut om att INTE köpa en shuffle.

iPod Nano, snart är du min.

Ursprungligen av minipod:

En 4 gb räcker perfekt för mig!

har en Mini på 4 nu och har 1,7 ledigt.
mer behöver jag verkligen inte.

Samma för mig, men en iPod nano 4 gb skulle jag inte säga nej till

  • Oregistrerad
  • 2005-09-08 22:16

Jag tycker den är hur cool som helst. Det är bara att gilla läget och köpa fler prylar

  • Oregistrerad
  • 2005-09-09 17:57

Den är såååå snygg! Har redan beställt en svart 4gb. Väntar med spänning!!

jag funderar starkt på att köpa en nano, tyvär har jag inte mer än usb1 men jag antar att det funkar bra ändå.
jag har iof den första versionen av ipod mini o till den har jag en firewirekabel den borde väl också funka!? och i sådana fall funkar väl poweradaptern också...?

Men vet någon när nano kommer till affärerna ?

Det kommner nog ta ett tag va ?

Hemsida!

Hej webmaster!

Jag tycker ni ska fixa en omröstning om vilken färg som är snyggast på nanon. Själv tyckte jag svart var det enda valet när jag beställde en 4gigare igrår.

Och fixa så att man kan välja iPod nano i sin profilinställning!

MVH jacob

Ursprungligen av rm_sync:

Men vet någon när nano kommer till affärerna ?

Det kommner nog ta ett tag va ?

Host host, apple.se!

Haha, 100 inlägg!

Hallå ?

Vet någon när den typ kommer till teknikmagasinet eller nåt sånt ??

Vill köpa en men orkar inte beställa då förra gången jag gjorde det så slarvades min ipod bort!!
Aghh!

Ursprungligen av rm_sync:

Hallå ?

Vet någon när den typ kommer till teknikmagasinet eller nåt sånt ??

Vill köpa en men orkar inte beställa då förra gången jag gjorde det så slarvades min ipod bort!!
Aghh!

Kollade på macoteket.se, Där skulle den komma in i slutet av nästa vecka. Så om en två veckor så kanske den finns i de vanliga affärerna.

Min ligger i Nerderländerna och väntar. Med lite tur så dyker den upp på måndag

Köpte Nano igår... :D

Jag drömmer om den. Jag har installerat I-Tunes och sorterat alla mina låtar och lagt upp allt perfekt... Jag längtar tills min Nano är i mina händer!!!

PS. Jag köpte svart, det får inte du göra.DS

Ursprungligen av arahael_swe:

jag funderar starkt på att köpa en nano, tyvär har jag inte mer än usb1 men jag antar att det funkar bra ändå.
jag har iof den första versionen av ipod mini o till den har jag en firewirekabel den borde väl också funka!? och i sådana fall funkar väl poweradaptern också...?

Båda dina påståenden borde stämma, annars vore någonting lite konstigt...

Ursprungligen av arahael_swe:

jag funderar starkt på att köpa en nano, tyvär har jag inte mer än usb1 men jag antar att det funkar bra ändå.
jag har iof den första versionen av ipod mini o till den har jag en firewirekabel den borde väl också funka!? och i sådana fall funkar väl poweradaptern också...?

Nej det funkar inte med firewire. Nu kan endast ladda den genom firewire, inte föra över låtar.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-09-11 18:13

säg till när ni fått den levererad så man vet hur länge man måste vänta när man beställer en själv.
Min sura studentekonomi tillåter mig inte att köpa en förrän i slutet av oktober

Detta gäller väl alla nya iPods (förutom shuffle) men för mig är nano intressant så fick bli i denna tråden:
Om man har "kombinerat" album-bilder(covers) till låtar i iTunes, överförs då dessa automatiskt när man lägger till låtarna till sin iPod via iTunes? Eller får man gå tillväga på något annat sätt?
Väntar tålmodigt på min nano och fixar massa album-covers som tidsfördriv tills jag får den, så uppskattar svar!

Ursprungligen av anDDReas:

Detta gäller väl alla nya iPods (förutom shuffle) men för mig är nano intressant så fick bli i denna tråden:
Om man har "kombinerat" album-bilder(covers) till låtar i iTunes, överförs då dessa automatiskt när man lägger till låtarna till sin iPod via iTunes? Eller får man gå tillväga på något annat sätt?
Väntar tålmodigt på min nano och fixar massa album-covers som tidsfördriv tills jag får den, så uppskattar svar!

mmm, jag tror att det fixar sig automatiskt. jag håller faktiskt också på med det just nu. sorterar alla mina låtar och lägger till album-bilder.. jag e ju en liten nörd när det gäller ipod faktiskt

min är på ingång, beställde i fredags o den är skickad.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-12 09:09

funderar starkt på att köpa den svarta
ja tycker de ända ganska bra pris för att var mp3 me 4gig m.m.
kanske borde säga att pappsen betalar hälften om ja vill köpa den ( <-- *skryt skryt*)

  • Medlem
  • 2005-09-12 12:22

Tycker apple behandlar oss alla så olika.

Beställde min ipod i torsdags och den haft status preparing shippment sedan i fredags (hur länga behöver dom förbereda) nästan alla som har beställt i fredags har ju fått sina skickade.

dålig stil.

Ursprungligen av FIIZ:

Tycker apple behandlar oss alla så olika.

Beställde min ipod i torsdags och den haft status preparing shippment sedan i fredags (hur länga behöver dom förbereda) nästan alla som har beställt i fredags har ju fått sina skickade.

dålig stil.

Beställde du vit? Jag beställde svart...

Vit kanske e segare???

  • Medlem
  • 2005-09-12 14:14
Ursprungligen av sail-pro:

Beställde du vit? Jag beställde svart...

Vit kanske e segare???

Jag beställde en svart. Men jag tycker det är konstigt att det står preparing shippment. Tycker ju att ipoden finns och bara ska skickas.

Ursprungligen av FIIZ:

Jag beställde en svart. Men jag tycker det är konstigt att det står preparing shippment. Tycker ju att ipoden finns och bara ska skickas.

Slött!!!

Ring och pressa dem lite!!!

Be Stern but fair

många lyckliga som redan fått hem sina nanos än?
någon som betalat med bankgiro? hur går det för er i så fall?

Bevaka tråden