Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skivan som följer med iPod mini vid köp?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en iPod mini. Men jag har ingen skiva till den.

Går den att få tag på över internet, och i så fall vart?
Jag har letat på applets hemsida men hittar inget.

Tack på förhand!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-09-11 13:52

Köpt en begagnad ipod med andra ord? Kolla isf med den som sålde den till dig.

Ursprungligen av wrls:

Köpt en begagnad ipod med andra ord? Kolla isf med den som sålde den till dig.

Jo jag har ju gjort det, Men han visste inte vart han hade den.
Jag trodde att det räckte med att man hade iTunes så skulle allt funka men det gjorde det inte.
Det verkar som att datorn inte hittar iPod'en. för jag kan varken uppdatera den eller se att den finns i iTunes.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-11 15:36

kräv att han hostar upp skivan, eller ta pengarna tillbaka och lämna igen pjäsen.
var och varannan minianvändare säljer ju sin spelare nu, varav de flesta säkerligen mer seriösa än han.

Men man behöver verkligen inte skivan för att få igång iPoden. Det enda som behövs är iTunes. Sen kan det alltid vara bra att göra en restore för att rensa bort ev gammalt skräp:
http://www.apple.com/ipod/download/

Hittar inte datorn iPoden kan det antingen bero på att iPoden inte mår bra men förmodligen är det inte så illa. Du kan inte uppdatera den skriver du men kan du göra en återställning (restore)?

Vad har du för dator/operativ? Har du USB2?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-09-11 17:02
Ursprungligen av Rickard A:

Har du USB2?

Ipoden fungera lika bra på usb1.1 men långsammare, jag kör själv usb1.1 utan problem.

Ursprungligen av wrls:

Ipoden fungera lika bra på usb1.1 men långsammare, jag kör själv usb1.1 utan problem.

Jepp. Men det är inte därför jag undrar. En del pluggar i sin iPod i usb-portar på tangentbordet t ex och det är inte alltid det funkar så bra.

N.h

Det är ju bara iTunes på den skivan, tanka det gratis från www.itunes.se istället..

1
Bevaka tråden