Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ta veck en låt från poden i poden?. prog som rensar vek dubleter på låtar fins det?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-09 06:07

Hej. jag fick min 40gb 4gen i går nu är det så jag jag har laddat ner en massa låtar från ftp servrar men jag har märkt att det fins flera lbum men dom har sama låtar men i olika album fins det nåt prog som kan ta veck dubleter på låtar ör det är ju inte kul när man har 5 av sama låt. jag har typ 5000 mp3 låtar... sen är min andra fråga kan man från menyerna i ipod ta veck en låt på poden?

1. Använd sidans fina sökfunktion så ska du nog se att sådana här trådar har varit uppe innan.
2. Nej, det går inte.

Ursprungligen av karlzone:

1. Använd sidans fina sökfunktion så ska du nog se att sådana här trådar har varit uppe innan.
2. Nej, det går inte.

Jag sökte och hittade ingenting om program som kollar dubletter.

Jag skulle verkligen vilja ha ett program som fungerar likadant som hashningen i DC som kollar TTH för dubletter. För då hittar man ju verkligen dubletterna, inte ett program som bara kollar filnamn eftersom många dubletter kan ligga under olika namn.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-25 16:56

Lättast är väl att sortera på artist, låttitel och jämföra för "hand" i itunes?

även om mp3filen har olika namn så är ju ändå id-taggen densamma

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2005-06-09 12:47
Ursprungligen av xtrem:

Lättast är väl att sortera på artist, låttitel och jämföra för "hand" i itunes?

även om mp3filen har olika namn så är ju ändå id-taggen densamma

Itunes har även en funktion för att visa dubletter. Hittas under Redigera-menyn.

• Oregistrerad
  • 2005-06-09 14:11
Ursprungligen av jonasn:

Itunes har även en funktion för att visa dubletter. Hittas under Redigera-menyn.

aaaaaaaaaa

Det finns också andra program som letar reda på dubletter av filer. Tänk bara på att i 99 fall av 100, om inte mer, är filerna inte identiska om dom kommer från olika skivor. Längden kan variera någon sekund, en verision är lite mer uppstädad och en tredje är lite förkortad.

• Medlem
  • 2005-09-12 00:12

Varför kan man inte sortera sina filer när iPoden är som en extern? så att det är som en music folder?

1
Bevaka tråden