Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uteffekt ?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-11 23:21

Nu när nanon är mycket mindre än minin så undrar jag hur är dess ljud kvalite ? är den likvärdig med minin eller något sämre?

Angående effekten. Vad har den för uteffekt per/mW ?

Nano har samma ljudkvalite som syskonen.

det vill säga uselt och stelt?

oooooh...... eru Jensare eller..?

Ursprungligen av Deceiver85:

det vill säga uselt och stelt?

kanske har för mycket vax i hörgångarna

  • Medlem
  • 2005-09-13 22:52

Har aldrig hört Ipod ljudet. Därimot har jag en Iriver och en Rio karma som låter riktigt najs. men vad är det med ipod ljudet som många drar sig ner på? Folk snackar om att basen är lite klen osv men nu värkar det som om Nanon har en 5-band EQ. Borde lösa det problemet iaf.

Ursprungligen av d0e:

Har aldrig hört Ipod ljudet. Därimot har jag en Iriver och en Rio karma som låter riktigt najs. men vad är det med ipod ljudet som många drar sig ner på? Folk snackar om att basen är lite klen osv men nu värkar det som om Nanon har en 5-band EQ. Borde lösa det problemet iaf.

Nano har inte en 5 bands EQ men som med alla andra ipods så kan man välja bland 20 EQ modes. Anledningen till varför många inte uppskattar ipods ljudkvalite är för att folk inte har audiphile öron. I den meningen att de uppskattar rent, klart och tydligt ljud. Det många uppfattar som bra ljudkvalite är en massa bas men apple har valt att ge ipoden en helt annan ljud karaktär. Visst är basen klenare än iriver och iaudio spelare men det går att lösa med ett bra lurar som koss porta pro.

Ursprungligen av homeboy87:

Nano har inte en 5 bands EQ men som med alla andra ipods så kan man välja bland 20 EQ modes. Anledningen till varför många inte uppskattar ipods ljudkvalite är för att folk inte har audiphile öron. I den meningen att de uppskattar rent, klart och tydligt ljud. Det många uppfattar som bra ljudkvalite är en massa bas men apple har valt att ge ipoden en helt annan ljud karaktär. Visst är basen klenare än iriver och iaudio spelare men det går att lösa med ett bra lurar som koss porta pro.

Det är rätt dumt att göra en spelare som bara uppskattas av audiofiler.

Vafan, jag gillar ju bas.

Ursprungligen av slipZen:

Det är rätt dumt att göra en spelare som bara uppskattas av audiofiler.

Vafan, jag gillar ju bas.

Mycket och billig BAS = KOSS the plug

  • Medlem
  • 2005-09-14 02:09

Måste ha läst fel om 5 bands EQn alltså.. hmm. mjo det stämmer med det neutrala ljudet men smaken är som baken.
Fan.. Nanon ser riktigt läcker ut. Svart eller vit? handla här eller fixa en som skickar från USA och spara pengar? hm hm

Ursprungligen av sail-pro:

Mycket och billig BAS = KOSS the plug

Då förutsatt att man vill gå med äckliga djävla öronproppar.

Jag har ett par KOSS KSC11 dvs sk. "Streetstyle"-modell och om de inte räcker så lovar jag att jag lämnar tillbaka nanon och köper en creative igen.

Ursprungligen av slipZen:

Då förutsatt att man vill gå med äckliga djävla öronproppar.

Jag har ett par KOSS KSC11 dvs sk. "Streetstyle"-modell och om de inte räcker så lovar jag att jag lämnar tillbaka nanon och köper en creative igen.

Sony's MDR EX71or är ju en "lightvariant" av KOSS in-earlurar (som är hemska enligt mig) men dom ger i alla fall LITE bättre bas. Men kan hålla med om att om man gillar djup och tung bas så är iPod i klenaste laget.

Ursprungligen av slipZen:

Då förutsatt att man vill gå med äckliga djävla öronproppar.

Jag har ett par KOSS KSC11 dvs sk. "Streetstyle"-modell och om de inte räcker så lovar jag att jag lämnar tillbaka nanon och köper en creative igen.

http://www.prylguiden.se/?d=7&a=669

Ursprungligen av sail-pro:

Ja? Som sagt, jag hatar "in-ear"

Det är såna här Koss jag har:

Ursprungligen av slipZen:

Ja? Som sagt, jag hatar "in-ear"

Det är såna här Koss jag har:

jaha, haha!

  • Medlem
  • 2005-09-14 15:42

Kan tipsa om ett par bra in-ear lurar som är bättre än Sonys MDR-EX71 är Creatives OEMS
http://www.webhallen.com/prod.php?id=42380

Exakt samma hörlurar som sharps MD-33 fast med Creatives logga på och är svarta istället för silver. Kan va nåt om du letar efter en billig och bra in-ear lur.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-01-28 21:37
Ursprungligen av slipZen:

Ja? Som sagt, jag hatar "in-ear"

Det är såna här Koss jag har:

hahahhahahahahaa NOOB dom där e ju för helvette asfula...ge mej en miljon och jag vägra att ha på mej dom

  • Medlem
  • 2007-01-30 19:21

^^
Attityden suger

Ursprungligen av Deceiver85:

det vill säga uselt och stelt?

Prova att byta ut originallurarna istället mot några andra. iPods original är inte mycket att hurra för.

Visst borde man kunna dra upp basen om man nu gillar det men det går inte så det bästa är att skaffa bra lurar för att då får du en hel del bas som stör dom andra delarna av registret. Tro mig jag var själv väldigt tveksam när jag lyssnade på en ipod för första gången men efter att hade ägt en i några få veckor så började jag uppskatta den goda ljudkvaliten.

1
Bevaka tråden