Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Ipod verkar stå och smyg dra batteri...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-13 14:25

Har hittat ett litet problem med min Ipod på senare dar.
Har laddat den full, har varit ute och lyssnat på den ett par timmar.. stänger av den och nästa dag sätter jag på den och då är batteriet nere på rött.. en liten Pixel är bara kvar av mättaren.
hur kan detta vara möjligt.. är den bara helt fuckt up.. eller är det slitars på batteriet.Det är som när jag stänger av den så stängs den inte av, utan står och smyg går.
Någon annan som har stött på detta problem?
hjälp !!!

Ursprungligen av hulka:

Har hittat ett litet problem med min Ipod på senare dar.
Har laddat den full, har varit ute och lyssnat på den ett par timmar.. stänger av den och nästa dag sätter jag på den och då är batteriet nere på rött.. en liten Pixel är bara kvar av mättaren.
hur kan detta vara möjligt.. är den bara helt fuckt up.. eller är det slitars på batteriet.Det är som när jag stänger av den så stängs den inte av, utan står och smyg går.
Någon annan som har stött på detta problem?
hjälp !!!

iPod drar ström även när den är avstängd, dock mycket lite...

Ja, en av Ipods ALLRA största nackdelar är väl just detta - den går helt enkelt inte att stänga av.

Ett mycket smart grepp av skaparna, får man väl säga

// Fnulan

Varför drar den ström, klockan eller?:rolleyes:

VAAA? Varför drar den ström när man INTE använder den??? Det e ju helt SJUKT!!!! Så om man är på semester en vecka och bara ska använda sin iPod på flyget typ max 6-7 timmar totalt så kan man kössa sig i arslet på väg hem för då e batteriet slut trots att man bara använt den 4 timmar första dagen tex???!!

VILKET Skräp...... Och kom inte med nån lorkad kommentar som "Köp Laddare" ,"Ta med dig Laptopen"... !!

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-29 20:51

När man sätter iPoden i viloläge, eller när den legat oanvänd en kortare stund, så stängs inte iPoden av. Detta är för att den snabbt ska kunna hoppa igång och spela musik. Men om den varit i viloläge en längre tid så stängs den ner så gott som helt. Det är då som Apple-loggan kommer fram när man startar den och det tar längre tid att komma in i menyerna. Även i detta läge drar dock iPoden lite ström, även om det är väldigt lite.

Köp en nätadapter
.. om du itne fick med en sånn när du köpte den

.. uppsök annars ett internet café

Ursprungligen av Spyder:

Men om den varit i viloläge en längre tid så stängs den ner så gott som helt.

Detta händer väl efter ett dygn?

• Medlem
  • 2005-12-30 20:51
Ursprungligen av Massimilliano:

Detta händer väl efter ett dygn?

Japp, något sådant.

Ursprungligen av hulka:

... är batteriet nere på rött...

Ska den verkligen ligga i "iPod monokrom"-avdelningen?

1
Bevaka tråden