Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano & Sounddock?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-14 00:01

Tjing tjing !
Är på väg att beställa en ny Nano som ersättare för min Shuffle..

Har jag förstått rätt i att Nanon har samma dockningskontakt under som den vanliga Ipoden?
Med andra ord, kommer jag kunna köra den i min Bose Sounddock med den medföljande dockan?

Någon som kan upplysa mig?

Ursprungligen av dopi:

Tjing tjing !
Är på väg att beställa en ny Nano som ersättare för min Shuffle..

Har jag förstått rätt i att Nanon har samma dockningskontakt under som den vanliga Ipoden?
Med andra ord, kommer jag kunna köra den i min Bose Sounddock med den medföljande dockan?

Någon som kan upplysa mig?

Jag tror att det inte kommer gå.
Eftersom IPod Nano verkar ha en egen dockningstation eftersom den är så jäkla liten :D.
Ring Apple Store supporten eller nåt så kan de nog svara på din fråga med säkerhet :D.

Ursprungligen av dopi:

Tjing tjing !
Är på väg att beställa en ny Nano som ersättare för min Shuffle..

Har jag förstått rätt i att Nanon har samma dockningskontakt under som den vanliga Ipoden?
Med andra ord, kommer jag kunna köra den i min Bose Sounddock med den medföljande dockan?

Någon som kan upplysa mig?

Det är samma kontakt så jag är 99% säker på att det går..

Ring bose och fråga

Det följer med en adapter så att nanon passar i de andra dock-stationerna.
Men ring Bose för säkerhets skull, och posta gärna svaret här!

  • Medlem
  • 2005-09-15 20:44
Ursprungligen av attila:

Det följer med en adapter så att nanon passar i de andra dock-stationerna.
Men ring Bose för säkerhets skull, och posta gärna svaret här!

Tack Attila och Sail-pro !
Jag ska kolla med Bose:s support, återkommer med besked...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-15 20:48
Ursprungligen av attila:

Det följer med en adapter så att nanon passar i de andra dock-stationerna.
Men ring Bose för säkerhets skull, och posta gärna svaret här!

Det gör det INTE. Adaptern som följer med passar inte några existerande dockor utan är till för framtida bruk. Däremot så passar nanon i de flesta docknings-applikationer utan adapter, men då står den alltså direkt i kontakten i ett för stort hål. Men med tanke på hur lite nanon väger så är det kanske ok... I alla fall kör jag så nu tills nano dockan kommer

  • Medlem
  • 2005-09-21 11:13
Ursprungligen av ridax:

Det gör det INTE. Adaptern som följer med passar inte några existerande dockor utan är till för framtida bruk. Däremot så passar nanon i de flesta docknings-applikationer utan adapter, men då står den alltså direkt i kontakten i ett för stort hål. Men med tanke på hur lite nanon väger så är det kanske ok... I alla fall kör jag så nu tills nano dockan kommer

Precis vad BOSE säger.. Dock ska det inte vara något problem att ställa denn i dockan för Ipod mini, även om den inte passar perfekt.. Ny addapter är på G

1
Bevaka tråden