Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volym

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har nyligen köpt en ipod mini och funderar över volymen.
Om man gör en spellista med låtar från olika album så är ju ofta ljudkvaliten olika och man får sitta och höja och sänka hela tiden när det börjar en ny låt.
Är det någon som vet om det finns någon inställning i iTunes, eller nåt, där man kan få ungefär samma volym på alla låtarna innan man lägger in dem?

Ursprungligen av glanso:

Hej!

Jag har nyligen köpt en ipod mini och funderar över volymen.
Om man gör en spellista med låtar från olika album så är ju ofta ljudkvaliten olika och man får sitta och höja och sänka hela tiden när det börjar en ny låt.
Är det någon som vet om det finns någon inställning i iTunes, eller nåt, där man kan få ungefär samma volym på alla låtarna innan man lägger in dem?

Jag vet inte om det funkar på äldre iTunes men på nya iTunes 5 så ska det funka :D.
Du trycker på "redigera" menyn ovanför "bakåt, play och framåt" knapparna. Sen väljer du inställningar. Välj fliken Uppspelning och så ska du kunna markera ett val där det står "Ljudkontroll". Markera den och sen så kommer iTunes att analysera alla låtarna och fixa till med volymen.

Okej, tack så mycket. Jag har den nya iTunes så så det skall nog fungera.

fungerar denna funktion på ett bra sätt?

Ursprungligen av olle3000:

fungerar denna funktion på ett bra sätt?

ummm... tror det.
Jag tror också att efter man har valt det i iTunes så ska man sätta på funktionen i sin iPod. Jag vet däremot inte hur man sätter på funktionen i iPoden

1
Bevaka tråden