Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dumma pod! Nån som utnyttjat sin garanti?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 18:48

Aningens grinig för att:

-batteritiden är obefintlig
-hörlurarna har gått sönder
-utrymme inte frigörs vid radering

Är det någon som utnyttjat sin garanti? Isåfall

-hur lång tid fick du innan den kom tillbaka?
-fick du en ny pod eller din gamla tillbaka?
-några andra funderingar kring poddans sjukhusvistelse, var det bättre efteråt eller?

Bprtsett från ovanstående bajsprylar är jag en sann ipod-lover, sminkspegeln på baksidan är en riktig bonus

När det gäller batteritiden så måste man låte den gå igenom några laddningscyklar innan den får sin fulla kapacitet, min mini klarade bara 3 h när den var ny. sök så hittar du nr du ringer för att få nya lurar, du behöver inte ens skicka in de gamla. Den tredje, pröva att återställa den, lycka till :).

EDIT: Såg i ett annat inläg nu att den är lite äldre, då ska du nog överväga att lämna in den till äpple.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-18 16:13

Nya hörlurar kan du få om du fyller i ett formulär här http://depot.info.apple.com/ipod/index.html?lang=sv&co=SE
Det tog ungefär fyra dagar innan UPS kom med nya till mig när mina gått sönder.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 12:21

Tack för tipsen.

Min ipod är ca 11 månader gammal, så garantin är på upphällningen. Min ipod har ockuperat serienumret. Så det blir problem för mig att skicka in lurarna på densamma, via formuläret på nätet, men jag ska prova att ringa apple istället.

Hörde ett rykte om att man får en ny ipod om den gamla är alltför trasig. Någon som råkat ut för detta?

Jag har fått skicka in min två gånger, båda gångerna kom dom o hämta den med taxi nån dag efter att jag anmält, sen kom den tillbaka på samma sätt efter ungefär en vecka. Jag har fått nytt "skal" varje gång iaf, så den ser utminstonde ny ut. Fick just hem den för en vecka sen nu. Misstänker att jag fått en skärm som tillhör G4 egentligen för den är mycket skarpare än min gamla var. Så det är ju bra!

MVH

Om man får ett nytt serienummer måste det väl betyda att man fått en helt ny pod? Jag skickade in min på lagning i tisdags eftermiddag o fick tillbaka en ny i fredags.. det är grymt!

Men, den jag skickade in hade gravyr på baksidan.. Graverar inte apple in det på den nya, om man får en ny tillbaka? Gjorde nämligen inte på min, men jag var ganska säker på att dom brukade göra så, eller det kanske jag har fått för mig..

/Anders

JA, på MacForum, bra service f.ö.
Fick nog tillbaka den efter drygt 2 veckor, men det var efter semestern så jag antar att det tog längre tid.

  • Medlem
  • 2005-09-14 21:43

Man får inte alltid en ny ipod av apple vad jag vet. Oftast får du en reparerad ipod av dom som motsvarar skicket på den du skickade in. Däremot tar det max en vecka från det att du har anmält fel tills det att du kan lyssna på musik igen ^_^

1
Bevaka tråden