Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felmeddelande ipod+iTunes 5.0

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-12 11:48

Hej!

Jag har uppdaterat iTunes 5.0 hemma och det funkade bra, gjorde samma sak på jobbet och det gick bra, iPod (60 gb) pluggades in och datorn läste in ipod-biblioteket men efter det så ballade allt ur. Fick ett felmeddelande om att "den programvara som behövs för att kommunicera med ipod är inte rätt installerad. installera om itunes så installeras programvaran för ipod."

Detta har jag nu gjort ett par gånger men inget hjälper. Ringde till apple-supporten med det hjälpte heller inte. Någon som har lite hjälp att erbjuda?

Samma här ingenting funkar för mig nu när jag installerade 5.0 ångrade att jag gjorde det.
Kan tyvärr inte installera tidigare versioner heller(felmedelande om quicktime lr nåt)...surt som fan

Har själv oxo stött på detta problem. Har försökt med alla tillgängliga tips på Apples hemsida, men problemet kvarstår.
Ingen som tagit sig ur klistret?

Ursprungligen av Robino:

Har själv oxo stött på detta problem. Har försökt med alla tillgängliga tips på Apples hemsida, men problemet kvarstår.
Ingen som tagit sig ur klistret?

Avinstallera iTunes och Quick time och ladda sedan ner en stand alone version av Quick time och installera sedan en gammal version av iTunes då funkar det igen. Ni måste nog ladda in hela biblioteket igen men det funkar i alla fall (det tog mig 4 timmar att komma fram till detta).

  • Oregistrerad
  • 2005-09-16 10:18

Avinstallera iTunes och Quick time och ladda sedan ner en stand alone version av Quick time och installera sedan en gammal version av iTunes då funkar det igen. Ni måste nog ladda in hela biblioteket igen men det funkar i alla fall (det tog mig 4 timmar att komma fram till detta).

Men finns det tidigare versioner av iTunes då?

  • Medlem
  • 2005-09-16 15:34

Jag har sparat dom flesta ipods versionerna har jag för mig

Ursprungligen av magx68:

Avinstallera iTunes och Quick time och ladda sedan ner en stand alone version av Quick time och installera sedan en gammal version av iTunes då funkar det igen. Ni måste nog ladda in hela biblioteket igen men det funkar i alla fall (det tog mig 4 timmar att komma fram till detta).

Jag tror att jag har just det här problemet, (se länk: http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=50954 )

Har letat febrilt efter en enskild installation av quicktime, men verkar inte finnas någonstan.. Några tips?

??

Var hittar man gamla versioner av iTunes?? jag har precis samma problem.. jag har laddat ner en stand-alone version av Quicktime men jag har inte hittat nån gammal iTunes version?

1
Bevaka tråden