Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Särbehandlad och diskriminerad av apple!

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag tror inte Apple och TNT gillar mig... Jag beställde en 4 Gb svart Nano i torsdags (då den kom ut på hemsidan). Vissa verkar ha fått sina redan men då jag spårar mitt paket på TNT:s hemsida så står det att den var i Kina den 11:e. Borde den inte vara skickad därifrån och spåras till typ Holland eller nått?

:@

/Arg men nöjd Daniel

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 15:13

Isåfall är vi två. Står precis samma för mig. Dvs skickades från Kina den elfte men ingen mer info efter det.

Ursprungligen av vigge:

Isåfall är vi två. Står precis samma för mig. Dvs skickades från Kina den elfte men ingen mer info efter det.

Ni skulle beställt i fredags!!!

Sitter och gosar med min nu

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 15:17
Ursprungligen av sail-pro:

Ni skulle beställt i fredags!!!

Jag beställde min i fredags jag med, såg det nu när jag kollade orderdatumet. Hmm.

Jaja, hur e DEN då? Berätta! Ska ha en svart jag med.

Kan inte någon som fått sin levererad berätta hur turordningen är på TNT:s sida innan Nanon landar hos posten i sverige

Skrev just om detta i en annan tråd.

Beställde också i fredags, men har inte heller fått min. Enligt TNT är det tydligen fler paket från Apple som är försenade.

Av nån skum j-kla anledning.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-09-13 17:22
Ursprungligen av acg13:

ladda hem dom nyaste ringsingnalerna till din ipod på http://www.starsms.se/?r=2148 kostar inget

Vad ska man med ringsignaler till en ipod? Vill inte gnälla men jag tycker att du ska sluta skriva reklamtjafs i varje tråd på forumet.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 18:29

Nu har min kommit till Arnhem Hub iaf. Antar att det är i Nederländerna. Då kanske den dimper ner snart då

Ursprungligen av erkus:

Vad ska man med ringsignaler till en ipod? Vill inte gnälla men jag tycker att du ska sluta skriva reklamtjafs i varje tråd på forumet.

Han spammar med den länken därför att den har ett referensnummer. Varje gång någon blir medlem via den länken får han poäng som gör att han kan skicka gratis SMS.

Vilket nummer skall man använda för att spåra på TNT?

W1511545? Eller vilket?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 19:03
Ursprungligen av Svarte Petter:

Vilket nummer skall man använda för att spåra på TNT?

W1511545? Eller vilket?

Gå till https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatusEurope och skriv sedan in ditt nummer från Apple och ditt postnummer. Sedan kommer det fram en sida där din ipod är. Om det står Shipped (med blå text) så står det nog även under ett trackingnumber. Klicka på det så kommer du till en ny sida där det står att TNT leverarar osv. Där står även ett nytt trackingnumber. Kopiera det, obs kan vara två nummer varav det ena är ett referensnummer.

Sedan är det bara att gå till www.tnt.se och skriva in nummret på första sidan där det står fraktsedelsnummer. Hoppas det funkar!

Jag ber om ursäkt om jag skriver lite otydligt och så

Ursprungligen av vigge:

Gå till https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatusEurope och skriv sedan in ditt nummer från Apple och ditt postnummer. Sedan kommer det fram en sida där din ipod är. Om det står Shipped (med blå text) så står det nog även under ett trackingnumber. Klicka på det så kommer du till en ny sida där det står att TNT leverarar osv. Där står även ett nytt trackingnumber. Kopiera det, obs kan vara två nummer varav det ena är ett referensnummer.

Sedan är det bara att gå till www.tnt.se och skriva in nummret på första sidan där det står fraktsedelsnummer. Hoppas det funkar!

Jag ber om ursäkt om jag skriver lite otydligt och så

Tack så mkt, det stod, "Processing order" så jag antar att den inte skickats än, hoppas att dom har den i lager bara!

Edit: Preparing shipment nu! Underbart, snart är den här
Edit2: Shipped nu, räknar med att få den på fredag.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-14 21:09

Hjälp!?
Det spelar ingen roll vilket nummer jag matar i på TNT.se jag får bara paket ej funnit...
Jag beställde min i torsdags.. Jag blir ju orolig för sånnt här..

Ursprungligen av Zajber:

Hjälp!?
Det spelar ingen roll vilket nummer jag matar i på TNT.se jag får bara paket ej funnit...
Jag beställde min i torsdags.. Jag blir ju orolig för sånnt här..

Har du fått något mail från apple? Fick nyss ett mail med ett nummer som funkade på tnt.se.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 09:37
Ursprungligen av Svarte Petter:

Har du fått något mail från apple? Fick nyss ett mail med ett nummer som funkade på tnt.se.

Nix.. inget mail med något nummer.. Fick en bekräftelse på min order i helgen.. Men det är allt..
Nummren i det mailet funkar på TNTs sida.. Får bara "ej funnit"..

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 11:41
Ursprungligen av Zajber:

Nix.. inget mail med något nummer.. Fick en bekräftelse på min order i helgen.. Men det är allt..
Nummren i det mailet funkar på TNTs sida.. Får bara "ej funnit"..

Samma här, jag har bara Under Review än så länge.
Vafan, va ju en vecka sen jag beställde en vit 4GB

Ursprungligen av Zajber:

Nix.. inget mail med något nummer.. Fick en bekräftelse på min order i helgen.. Men det är allt..
Nummren i det mailet funkar på TNTs sida.. Får bara "ej funnit"..

Samma för mig.
Har du betalt den än?
Jag har inte betalt än (ska göra det på måndag) och min är under review...
Jag beställde den 19/9.

Vet nån hur lång tid det tar att få en svart 2 GB efter att man betalt den ?
Är tacksam för svar.

Fan min har legat i Arnhem Hub i 2 dagar nu, börjar bli lite små less funderar på att åka å hämta skiten.

Ursprungligen av DrPepper:

Fan min har legat i Arnhem Hub i 2 dagar nu, börjar bli lite små less funderar på att åka å hämta skiten.

Såhär såg min trackingstatus ut:

15 sep 2005 10:00 Gothenburg Out For Delivery
15 sep 2005 04:54 Gothenburg Import Received
13 sep 2005 19:41 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
13 sep 2005 17:38 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
13 sep 2005 17:38 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
11 sep 2005 18:06 Shenzhen Shipped From Originating Depot
10 sep 2005 13:04 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

där ser ni på något ungefär hur lång tid det "borde" ta.

Tips på spårning av order från Apple!

Apples egen trackingservice är rent usel och säger i princip ingenting. De nummer man får stämmer inte heller särkilt väl med dem man ska peta in på TNTs trackingservice.

Bästa sättet att spåra är att använda sig av http://www.apecode.com/ där man kan klicka i de nummer man får av Apple. Dessutom får man detaljerad information om var paketet är någonstans!

Lycka till!

Ursprungligen av molekylmartin:

Apples egen trackingservice är rent usel och säger i princip ingenting. De nummer man får stämmer inte heller särkilt väl med dem man ska peta in på TNTs trackingservice.

Bästa sättet att spåra är att använda sig av http://www.apecode.com/ där man kan klicka i de nummer man får av Apple. Dessutom får man detaljerad information om var paketet är någonstans!

Lycka till!

Jag får inget reslutat på www.apecode.com heller...

Ursprungligen av hypnotica:

Jag får inget reslutat på www.apecode.com heller...

Vad sägs om att använda www.tnt.se då? (välj Referens)

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Vad sägs om att använda www.tnt.se då? (välj Referens)

Var bara tvungen att påpeka att du har ett häftigt användarnamn.

Jag har haft min nano i Arnhem i 2 dagar nu och jag kommer få min på fredag.
Det säger TNT när jag ringde dem iaf.
Jag märkte att andra bara hade den i Arnhem i ca 1 dag så jag trodde jag skulle få den idag...

Ursprungligen av minipod:

Var bara tvungen att påpeka att du har ett häftigt användarnamn.

Tack

Ska man tro på detta?

Beställde 2 nanos den 14/9 klockan 9 på morgonen. Betalade med kontokort och pengarna drogs direkt. Fick ett mail som sa att de skulle skickas senast den 21.... öppnar mailen för 300:de gången på eftermiddagen den 21 i forhoppningen att dom nu skulle vara skickade och möts istället av detta brev....

Bästa Apple Store-kund!,

Tack för att du handlar hos Apple Store.

Efterfrågan på den produkt du beställt har varit högre än väntat. Vi kommer att
leverera så fort det bara är möjligt, men vi kommer tyvärr inte att kunna möta det
uppskattade leveransdatum som vi gav dig tidigare. Vi uppskattar nu att vi kommer
att skicka din beställning den 27:e September 2005.

Tänk på att produkttillgängligheten snabbt kan förändras och att det kan hända
att din beställning kan skickas iväg mycket tidigare än förväntat.

Kan man tro på detta, att dom verkligen kommer att skicka iväg grejerna då eller ska man annullera ordern och springa iväg till närmsta butik istället... (då får man ju tyvärr ingen gravering)

Någon som har erfarenhet av såna här problem?

Ursprungligen av marcand:

Kan man tro på detta, att dom verkligen kommer att skicka iväg grejerna då eller ska man annullera ordern och springa iväg till närmsta butik istället... (då får man ju tyvärr ingen gravering)

Tillgängligheten i butiker kan vara obefintlig. Varken OnOff, Elgiganten eller Teknikmagasinet i Sthlm City hade några inne idag, "tidigast nästa vecka". Men man kan väl ha tur.

Själv tror jag att orderannullering kan ge mer strul, jag skulle (nog) suttit snällt och väntat.

/lf, skall förmodligen snart beställa via Apple Store!

Apple eller TNT snarare har shabblat bort mitt paket.

Funny - not

De kommer förmodligen skicka ett nytt, skulle få "priority" iaf.
Men vad hjälper det, jag är ju knappt hemma nästa vecka.

1
Bevaka tråden