Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod men vilken?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken ipod ska man köpa?

Jag har väldigt svårt för det. ska det bli en ipod mini eller en ipod nano?

För och nackdelar?

ipod mini finns inte längre på deras hemsida men kan det vara smart att köpa ändå eller?
Man ska följa trenden och köpa ipod nano?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-18 18:11

Jag har också det svårt att välja. Antingen ipod nano, iaudio 5 eller ipod shuffle.
Shuffle för att den har bäst ljud. Tror det lutar åt shuffle hållet.

Tycker defenetivt att du ska välja nano framför mini. Den låter bättre, har ny design och är mycket mindre. Du kommer att ångra dig ifall du köper mini.

Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Jag har också det svårt att välja. Antingen ipod nano, iaudio 5 eller ipod shuffle.
Shuffle för att den har bäst ljud. Tror det lutar åt shuffle hållet.

Av de där är det helt klart iAudio 5 som har bäst ljud. Men Shuffle har inte bättre ljud än nano. Mera likvärdigt om inte identiskt. För övrigt skulle jag rekommendera nanon. Inte så mycket större än shufflen men många fler funktioner.

Köp min ipod mini, 1500kr!

stefan_soderstrom@hotmail.com

finns i onsala, 3mil söder om gbg.

raptor du kommer ångra dig om du köper shuffle. Tänk dig att du vill höra en viss låt, och så kan du inte det!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-18 18:54

Har tänkt mycket på det.
Problemet är att jag är trött på att ha med mig mina favorit låtar varje dag och scrolla igenom de. Till slut blir jag trött på de låtarna. Vill ha en mp3 spelare som låter jävligt bra och som jag kan upptäcka ny musik med. Tänkte bara ha med mig helt ny musik tillsammans med några äldre låtar. När jag hade en mini så använde jag den som en shuffle. Spelade upp allt i random följd, och tryckte på next tills det kändes rätt. Kunde ibland trycka på next 200-400 gånger per dag.

Men ibland får man ryck och vill lyssna på en specefik låt. Då går det inte med en shuffle

Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Har tänkt mycket på det.
Problemet är att jag är trött på att ha med mig mina favorit låtar varje dag och scrolla igenom de. Till slut blir jag trött på de låtarna. Vill ha en mp3 spelare som låter jävligt bra och som jag kan upptäcka ny musik med. Tänkte bara ha med mig helt ny musik tillsammans med några äldre låtar. När jag hade en mini så använde jag den som en shuffle. Spelade upp allt i random följd, och tryckte på next tills det kändes rätt. Kunde ibland trycka på next 200-400 gånger per dag.

Men ibland får man ryck och vill lyssna på en specefik låt. Då går det inte med en shuffle

Raptor

I iTunes kan du välja att göra smarta spellistor. Då kan du välja att alla låtar som du har hört minst på ska spelas upp. Då gör de det och sen så kommer spellistan att uppdateras hela tiden så att det alltid är ny musik som spelas.

Köp en Nano så har du coolhet och valfrihet :D.

1
Bevaka tråden