Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano har kommit nu, tack apple!!!

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av mysiskatten:

delar TNT ut på lördag och söndag??

Nej, får den på måndag . Ringde dom innan idag. Dom kunde heller inte köra ut senare än kl16

F-n är mitt paket dårå !?

Sur ja blir.

  • Medlem
  • 2005-09-16 17:23

En liten fråga, tror ni att det är värt att tjacka en svart nano 2 gb med studentrabbat sen köpa tubes och använda denna i snickerit istället för den stora klumpiga 30 giggaren som man kan på lite längre resor?

Ursprungligen av Wall:

En liten fråga, tror ni att det är värt att tjacka en svart nano 2 gb med studentrabbat sen köpa tubes och använda denna i snickerit istället för den stora klumpiga 30 giggaren som man kan på lite längre resor?

Om du har pengar till det så visst.

Undrar hur snabbt folk har fått sin Nano? Min har varit "In Transit" i Hong Kong i tre dagar nu. Hur länge stod det så för er?

Ursprungligen av CaptainFunk:

Undrar hur snabbt folk har fått sin Nano? Min har varit "In Transit" i Hong Kong i tre dagar nu. Hur länge stod det så för er?

Hej, såhär står det för mig "16 sep 2005 15:05 Hong Kong Consignment Received At Transit Point". Vet inte riktigt vad de menar med det då jag ringde TNT för en stund sedan och då sa tjejen i luren att paketet var skickat, jag frågade nämligen om de inte kör paket över helgerna, vilket hon sa att de gjorde.. Men det verkar inte alls vara skickat som hon säger, då hade det stått Shipped from Depot. Sen började hon yra om tull och moms och sa åt mig att det skulle in på inspektion och att det skulle bli fördröjt, jag förklarade att allt sådant redan är betalt via Apple men hon påstod att det alltid är mottagaren som ska betala tull. Konstigt sajag som tagit emot många paket från apple, men då blev hon nog sur och sa att jag får vänta på paketet. Jaja. Jag gillar inte TNT.

Ett tips förresten, går man in på amerikanska applestore och kollar orderstatus så ser man direkt sina trackingnummer, det gör man inte på svenska sidan, först när man får ett mail från apple.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-19 13:24

Beställde från Apple i fredags vid lunch, fick min vita Nano idag vid lunch. Kan det gå mycket snabbare?

  • Medlem
  • 2005-09-19 13:44

Jag beställde en svart 4 GB Nano i torsdags kväll och statusen är fortfarande Processing Order.
Est. Ship On or before 09/26/2005.

Ursprungligen av andis:

Jag beställde en svart 4 GB Nano i torsdags kväll och statusen är fortfarande Processing Order.
Est. Ship On or before 09/26/2005.

Jag beställde min den 12:e och de har fortfarande inte fått tummen ur röva och skickat den!!!
idioter.

  • Medlem
  • 2005-09-20 08:55

Också en svart 4 GB? Vad har du för status på apple.com?

  • Medlem
  • 2005-09-19 14:32
Ursprungligen av Emil:

Beställde från Apple i fredags vid lunch, fick min vita Nano idag vid lunch. Kan det gå mycket snabbare?

Hur ser din tracking history ut?

*edit* Är det bara för mig som bevakning av inlägg via mail inte fungerar?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-19 15:37
Ursprungligen av andis:

Hur ser din tracking history ut?

*edit* Är det bara för mig som bevakning av inlägg via mail inte fungerar?

19 sep 2005 11:51 Gothenburg Delivered
19 sep 2005 11:00 Gothenburg Change Of Delivery Address
19 sep 2005 07:58 Gothenburg Out For Delivery
18 sep 2005 21:35 Gothenburg Import Received
16 sep 2005 21:52 Eindhoven Shipped From Originating Depot

Har laddad och lagt in lite musik nu. Tycker redan min gamla 20GB 4G är tokstor och jag kan inte förstå hur jag kunnat gå runt med den i fickan.

Ursprungligen av Emil:

19 sep 2005 11:51 Gothenburg Delivered
19 sep 2005 11:00 Gothenburg Change Of Delivery Address
19 sep 2005 07:58 Gothenburg Out For Delivery
18 sep 2005 21:35 Gothenburg Import Received
16 sep 2005 21:52 Eindhoven Shipped From Originating Depot

Har laddad och lagt in lite musik nu. Tycker redan min gamla 20GB 4G är tokstor och jag kan inte förstå hur jag kunnat gå runt med den i fickan.

Kostar det något extra frakten eller den är helt Fraktfri? inga bränsle tillägg ?

Kalle

Ursprungligen av MiBook84:

Hej, såhär står det för mig "16 sep 2005 15:05 Hong Kong Consignment Received At Transit Point". Vet inte riktigt vad de menar med det då jag ringde TNT för en stund sedan och då sa tjejen i luren att paketet var skickat, jag frågade nämligen om de inte kör paket över helgerna, vilket hon sa att de gjorde.. Men det verkar inte alls vara skickat som hon säger, då hade det stått Shipped from Depot. Sen började hon yra om tull och moms och sa åt mig att det skulle in på inspektion och att det skulle bli fördröjt, jag förklarade att allt sådant redan är betalt via Apple men hon påstod att det alltid är mottagaren som ska betala tull. Konstigt sajag som tagit emot många paket från apple, men då blev hon nog sur och sa att jag får vänta på paketet. Jaja. Jag gillar inte TNT.

Ett tips förresten, går man in på amerikanska applestore och kollar orderstatus så ser man direkt sina trackingnummer, det gör man inte på svenska sidan, först när man får ett mail från apple.

Vi har väl för sjutton beställt från den svenska Apple store = EU = ingen tull.
Ringde TNT i förra veckan då sa de att den skulle duka upp i onsdag förra veckan, vilket den uppenbarligen inte gjort. Påpekade att då stämde inte den tracking jag får fram. Men fick inget vidare vänligt svar på det, "jag vet inte vad du har för tracking". Hur många kan det finnas, Den på TNTs hemsida naturligtvis!

Få se om jag orkar ringa och bråka med den en gång till.

Neee blir nog inga fler orders från Apple Store.
Tack jag vet Dustin, de kan det här med snabba leveranser. Visserligen bara inlog landet, men ändå.

Ursprungligen av bstark:

Vi har väl för sjutton beställt från den svenska Apple store = EU = ingen tull.

Jag vet, men TNT vet tydligen inte det, för paketet kommer från kina och du måste vara väldigt speciell om du inte ska betala tull var svaret jag fick.. Men givetvis vet jag att jag inte ska betala tull men det är skrattretande att ett så stort logistikbolag har så otrevligtelefonservice, mailade dock senare och fick svar av en mycket trevligare tjej, nu vet jag att min iPod ska vara framme på onsdag.

Ringde till TNT tidigare i dag och jag ska få min på onsdag. Fungerade jättesmidigt att ringa dit.

Jag Beställde min den 12 också där det fortfarande står processing order på. Till min stora förvåning så såg jag i fredags att dockan jag beställde till har skickats men INTE Nanon. Och i går fick jag ett brev från Apple där det beklagar förseningen och att de skickar nanon den 22a från thailand. GRRRRR förbannat......

Jag beställde min den 9/9. Just nu är den i Hong Kong. Den har varit där i två dar nu...

Jag hoppas att den kommer innan det blir torsdag men jag tror att det kommer bli på fredag faktiskt. Då kommer det vara sammanlagt 14 dagar sedan jag beställde den.
Det är en svart 4 gb :D.

Fick min svarta 4gb idag, graverad med namn och min domän. Riktigt nöjd är jag

Den är lika bred som räcket på min balkong http://macnytt.se/gallery_photos/michael.olsson/l_2B64BFED1DB10809.jpg

  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 10:56

Arrive Terminal OREBRO, OR, SE 20 Sep 2005 05:42
Tendered for Delivery OREBRO, OR, SE 20 Sep 2005 05:43
Out For Delivery OREBRO, OR, SE 20 Sep 2005 07:30

UNdra hur många dar det ska ta från Örebro till Skellefteå

Ursprungligen av JoeCole:

Arrive Terminal OREBRO, OR, SE 20 Sep 2005 05:42
Tendered for Delivery OREBRO, OR, SE 20 Sep 2005 05:43
Out For Delivery OREBRO, OR, SE 20 Sep 2005 07:30

UNdra hur många dar det ska ta från Örebro till Skellefteå

När beställde du din. De har fortfarande inte skickat min, även fast jag beställde min den 12:e. Tror jag ska ringa till dem och skälla ut dem.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 16:41
Ursprungligen av dayday:

När beställde du din. De har fortfarande inte skickat min, även fast jag beställde min den 12:e. Tror jag ska ringa till dem och skälla ut dem.

Den kom nu idag kl 14.00
Sen stod det på orderstatusen när jag kollade nyss att den kommit fram och var levererad, i ÖREBRO !!
Vafan...hihi.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-22 17:00
Ursprungligen av JoeCole:

Den kom nu idag kl 14.00
Sen stod det på orderstatusen när jag kollade nyss att den kommit fram och var levererad, i ÖREBRO !!
Vafan...hihi.

Kanske TNT inte har någon utkörning där du är... Då levererar de till en underentreprenör som kör ut paketet till dig och då markeras det som levererat där TNT levererade det... I alla fall fungerar det ofta så med andra budfirmor...

Ursprungligen av ridax:

Kanske TNT inte har någon utkörning där du är... Då levererar de till en underentreprenör som kör ut paketet till dig och då markeras det som levererat där TNT levererade det... I alla fall fungerar det ofta så med andra budfirmor...

Men det kostar inget extra när dom gör så då?

Inte för dig iaf,men om det kostar TNT något extra vill jag inte svar på

Bevaka tråden