Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3 gen iPod 20gb problem

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-18 15:12

Jo jag köpte en 20gb 3 gen iPod för en ruggigt billig peng. Men jag fick inga papper eller tillbehör till. Bara lådan och en docka. Köpte en laddare och laddade iPoden i ca 10 timmar. Problemet är nu bara att den går inte igång. Jag har testat trycka på alla knappar osv, vet inte hur jag ska sätta på den iof men den är iallafall död. Är det batteriet som är kass? Eller jag har bara gjort fel när jag ska sätta igång den? Någon som vet?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-18 16:23
Ursprungligen av joni:

Jo jag köpte en 20gb 3 gen iPod för en ruggigt billig peng. Men jag fick inga papper eller tillbehör till. Bara lådan och en docka. Köpte en laddare och laddade iPoden i ca 10 timmar. Problemet är nu bara att den går inte igång. Jag har testat trycka på alla knappar osv, vet inte hur jag ska sätta på den iof men den är iallafall död. Är det batteriet som är kass? Eller jag har bara gjort fel när jag ska sätta igång den? Någon som vet?

Har du kollat att holdknappen inte är på? Prova en reset annars...

Av ren nyfikenhet; hur mycket betalade du för den?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-18 18:17

Amen tjena, klart att jag inte har hold på. Har provat reset, inget händer. Död!
450kr

Ursprungligen av joni:

Amen tjena, klart att jag inte har hold på. Har provat reset, inget händer. Död!
450kr

Han/Hon som sålde den till dig lurade dig nog... Batteriet på iPoden var nog död så personen ville bara bli av med den.
Men ta det lugnt. Bli inte arg. Det finns en massa företag och till och med Apple själva kan byta ut batteriet åt dig för en liten summa. Du kan också byta ut batteriet själv. Det finns en massa guider på nätet. Det är bara att ha verktygen hemma och köpa ett batteri.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-18 22:38

Njaa lurad skulle jag inte kalla det eftersom jag känner killen jag köpte podden av. Kan bara få tillbaka pengarna. Funderar dock på att byta batteriet...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-19 18:34
Ursprungligen av Winter:

Amen tjena, ska du inte vara lite mer spydig åt någon som försöker hjälpa dig!? Otacksamma tönt...

Heh sorry men det lät ju lite dumt när du frågade om hold knappen. Jag är inte helt bakom flötet ju.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-19 21:46
Ursprungligen av joni:

Heh sorry men det lät ju lite dumt när du frågade om hold knappen. Jag är inte helt bakom flötet ju.

Nej men jag har träffat många "nybörjare" som tror att deras iPod är trasig fast holdknappen bara var på. En knapp som tydligen är svår att missa. Jag kunde ju inte veta att du inte var bakom flötet eller hur?
Nu släpper vi det här tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-19 21:53

Ja det gör vi, jag ska kila förbi applestore imorgon och fråga om de kan byta batteri.

trevligt att ni grabbar e kompisar igen haha

Ursprungligen av joni:

Heh sorry men det lät ju lite dumt när du frågade om hold knappen. Jag är inte helt bakom flötet ju.

Dummare misstag har människor gjort. Hade det varit din första iPod hade det varit ett tänkbart misstag. Har du kollat att sladden är i väggen, liksom.

Bytte f.ö. batteri själv för några dagar sen. Köpte ett kit med verktyg o batteri för ca. 250:- inkl. frakt. Tog väl en kvart att byta Grymt najs!

/C

1
Bevaka tråden