Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installerade om datorn --> Problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-18 13:08

Installerade om datorn. Tankade sedan hem det nya iTunes 5.0 eller vad det nu heter.

Problemet som uppstod var att nu har jag inte längre tillgång till mina spellistor eller musiken på iPoden. Kan inte heller slänga in några nya.

iTunes säger;

"iPoden är länkad till ett annat iTunes-bibliotek. Vill du ändra länken till detta biblioteket och ersätta samtliga spår och spellistor på denna iPod med dem från det här biblioteket?"

Vafan gör jag nu då?? Vill ju kunna greja med och har kvar min tidigare musik och spellistor, eller måste jag nu bygga upp allt från början igen??

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-19 21:44

Du kan stänga av autosynkningen på iPoden och hantera den manuellt. Eller också får du bygga upp musikbiblioteket i ditt nya iTunes så som det var i det gamla och sedan "ändra länken" som iTunes frågade om.

• Medlem
  • 2005-09-20 12:36
Ursprungligen av Spyder:

Du kan stänga av autosynkningen på iPoden och hantera den manuellt. Eller också får du bygga upp musikbiblioteket i ditt nya iTunes så som det var i det gamla och sedan "ändra länken" som iTunes frågade om.

Jag hanterar redan manuellt ju. Och bygga om det är ju ett jävla mekk.....det blev jag inte särskilt mycket klokare på med tack ändå..

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-20 20:04

Hm, ok. Fast meddelandet varnar ju för att låtarna och spellistorna på iPoden kommer att ersättas... Nåja, jag skulle nog chansa på att låta ditt nya iTunes länka sig till din iPod.
Risken finns ju dock, som sagt, att låtarna på iPoden försvinner, men om du redan hanterar låtarna manuellt så borde det inte bli så. Borde (underbart ord i it-världen...).

1
Bevaka tråden