Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple - Dålig företagsplanering?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir förundrad över hur ett så stort företag som Apple kan vara så dåliga på planering. Jag beställde en nano den 12. Och nu har de mailat mig och meddelat att de inte kan skicka ut den föränn den 27. 27sep + 5dagar = 2 Okt (Alltså kommer det ta ännu längre tid) Så säg att jag har den i handen den 4:e. Då har det tagit 22 jävla dagar att skicka en mp3-spelare. Tycker det är skamligt. Jag skulle skämmas om jag var VD.

Fyy!!!!

vilket betalsätt använde du....om du betalt med bankgiro så är det inte ovanligt med 3 veckor

Ursprungligen av Retroid:

vilket betalsätt använde du....om du betalt med bankgiro så är det inte ovanligt med 3 veckor

Kreditkort (VISA)

Ursprungligen av dayday:

Kreditkort (VISA)

Är det någon annan som varit med om den leveranstiden? Jag fick min iPod ganska snabbt ändå tycker jag, tog ca en vecka inkl helg. Man får ju tänka på att produkten är HELT NY, vilka företag rullar ut hur många nya produkter som helst direkt? Troligtvis inga, dessutom har apple en enorm efterfrågan just nu, om tre veckor säljer de absolut lika många, men då har de arbetat in tempot.

Har du inte fått ett trackingnummer så man kan se vad som hänt med din beställning?

  • Medlem
  • 2005-09-22 23:37

Jag beställde för ganska exakt en vecka sedan och sitter och hoppas på att den ska skickas snart, det senaste budet från apple är att den ska skickas 26/9 eller tidigare.

Apple har dabbat sig med leveranstider ganska många gånger. Jag vet inte om de är dåliga på det eller om det bara är så att de är så påpassade att de får uppmärksamhet medan andra gör samma tabbar men ingen märker det.

Jag tror hur som helst att problemet är så kallade "just in time"-leveranser. Man ska inte ha något lager, allt ska tillverkas vid beställning och gå direkt till kund. Känsligt system, minsta problem så går det snett som en missad tåganslutning, och kunderna får ta smällen.

Skickas vanligen: 1 - 2 veckor

4GB nanon verka sälja bra och Apple har redan ändrad leveranstiden från "Skickas vanligen: 5 dagar" till "Skickas vanligen: 1 - 2 veckor".

  • Medlem
  • 2005-09-23 09:34

Det var över en vecka sedan det stod 5 dagar, senaste veckan har det stått 7 dagar eller 6-8 dagar när jag kollat.

Sen skiljer det mellan usa-siten och den svenska. 2 GB skickas inom 24h från usa medans det ska ta 5 dagar om man beställer på den svenska sidan.

1
Bevaka tråden