Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu när man har beställt?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

nu harj ag beställt ne ipod nano och pengarna är dragna från mitt konto?

vad händer nu? och hur lång tid tar det innan man får den andra orderbekräftelsen?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-23 10:13
Ursprungligen av w1nka_19:

nu harj ag beställt ne ipod nano och pengarna är dragna från mitt konto?

vad händer nu? och hur lång tid tar det innan man får den andra orderbekräftelsen?

1-2 veckor tydligen om man ska tro applestore...iaf för 4 gb som jag beställde. Har en lååång jobbig väntan framför mig, beställde igår.

Jag beställde min den 12e och fick först lev besked 3-5 dagar. sen fick jag mail om att den skulle skickas den 22. och i dag fick jag ett till där det stog att den skulle skickas den 27. undrar vad det står i nästa mail. - leveraras först feb 06 el nått

När jag beställde genom giro så tog det 5 dagar innan de fick pengarna.
Sen så skickade de iväg den på lördag och jag fick min nano i handen på torsdag.
Igår alltså :D.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-23 17:52

Min 2 GB beställdes tisdag och kom torsdag. Frugan var ganska förvånad när budkillen kom...

Pengarna har fortfarande inte dragits från kontot, endast reserverats. Märkligt.

  • Medlem
  • 2005-09-23 22:03
Ursprungligen av David Molarin:

Min 2 GB beställdes tisdag och kom torsdag. Frugan var ganska förvånad när budkillen kom...

Pengarna har fortfarande inte dragits från kontot, endast reserverats. Märkligt.

Det tog alltså bara två dagar mellan beställning och leverans?

Jag beställde en svart 4 GB i torsdags förra veckan, nästan direkt så reserverades pengarna på mitt konto, nu när jag kollar så är inte pengarna reserverade längre. Jag har fått ett mail från apple att nanon ska skickas 26/9 eller tidigare.

  • Medlem
  • Linghem
  • 2005-09-24 10:09

jag beställde en 2 gb i söndags och fick den i tisdags.... fast enligt bekräftelsemailet borde det ha tagit iaf en vecka. men min kompis som beställde en 4gb igår har fått meddelande om att det kommer ta ett par veckor så det kanske tar längre tid nu...

4 gb kommer ju hela vägen från kina. 2 gb kommer från holland. Apple gjorde väl klart en massa 2 gb först eftersom de trodde att fler skulle köpa den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-24 10:53
Ursprungligen av hamonio:

4 gb kommer ju hela vägen från kina. 2 gb kommer från holland. Apple gjorde väl klart en massa 2 gb först eftersom de trodde att fler skulle köpa den.

I början hade de ett lager i Holland för alla varianterna. 4 Gb versionen sålde dock slut snabbt så de började leverera från Kina. Jag beställde min svarta 4 Gb nano den 7:e September och den är levererad från Holland.

Shit, detta är så spännande läsning tycker jag!
Jag beställde min black beauty i Fredags men har inte fått bekräftelsepost ännu (troligtvis fel epost?), men jag vill följa förloppet ända fram till min dörr... spännande !

Ursprungligen av kanel:

jag beställde en 2 gb i söndags och fick den i tisdags.... fast enligt bekräftelsemailet borde det ha tagit iaf en vecka. men min kompis som beställde en 4gb igår har fått meddelande om att det kommer ta ett par veckor så det kanske tar längre tid nu...

Jaha okej, jag betsällde min nano 2gb i fredes, men dom har dragit pengar från kontot men när får man e post om att dom skickat den dÅ+ eller det är inte säkert man frå den? har bara fått en beställningsbekräftelse? har beställningsnummret men är det det man söker på tnt? eller

fattar inget, det står på pappret jag skrev ut att skickas vanligen :5 dagar men en del har beställt på fredagen och sen fått den på måndagen?
hum förrvirrad, någon som kan hjälpa mig? hehe!

1
Bevaka tråden