Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart nano

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-24 09:29

1. Får man svarta hörlurar till den svarta nanon!?

2. Kan man använda den medföljande usb 2 kablen till ett usb 1 kort!?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-24 09:35

1. Nej, de är vita
2. Ja, men det går lååångsamt (funkade iallafall med shuffle)

  • Oregistrerad
  • 2005-09-24 09:40

Jahapp... där försvann mina anledningar till att köpa en nano.

1. Lurarna som följer med är åndå kassa så byt dom mot vilken färg du vill.
2. Det går med samma hastighet som det brukar över USB1, i vilket fall på den stora iPoden, kan inte tänka mig att det skulle gå långsammare med nanon. Annars kostar ett USB2 kort knappt 200 på Clas Ohlson.

  • Medlem
  • 2005-09-24 11:38
Ursprungligen av spaalm:

Jahapp... där försvann mina anledningar till att köpa en nano.

Eh köp lite svart färg på biltema och spraya dom svarta och jag antar att din 15 gb pod använder sig utav 1.1 och jag är ganska säker på att det kommer gå lika snabbt för båda att föra över musik.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-24 13:27

Nepp... jag kör med firewire. Om jag inte misstar mig så är väll den hastigheten ungefär samma som usb 2?
Man kanske kan använda sin gamla sladd till nanon!? Eller köpa en med firewire?

Ursprungligen av spaalm:

Nepp... jag kör med firewire. Om jag inte misstar mig så är väll den hastigheten ungefär samma som usb 2?
Man kanske kan använda sin gamla sladd till nanon!? Eller köpa en med firewire?

Tyvärr inte, man kan bara ladda nanon med sin Firewiresladd, inte föra över data.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-24 13:40

Teoretiska hastigheten på Firewire 400 är 400mbps och USB2.0 är den 480mbps, men firewire pumpar på lite snabbare än USB:n.

Funkar inte med Firewire med nanon sorry grabbar endast USB 2.0

  • Medlem
  • Linghem
  • 2005-09-24 14:13

ett par svarta hörlurar kan ju inte vara så svårt att få tag i och lär ju inte kosta särskilt mycket heller. om enda orsaken till att man vill ha en iPod nano är att man vill ha svarta hörlurar så låter det iofs som att man lika gärna kan köpa något annat

  • Oregistrerad
  • 2005-09-24 15:25

Kan inte köpa nano, usb 2 kort och svarta hörlurar i dagsläget... min månadslön räcker precis till en nano 2gb. Får vänta några generationer, kanske ett reducerat pris då!?

  • Medlem
  • 2005-09-24 21:03

Om du nödvändigtvis måste ha svarta hörlurar i iPod-design kan du ju surfa in på www.colorwarepc.com och beställa en nano i vilken fräg du vill samt matchande lurar... Dock "fruktansvärt" dyrt för det... Coolaste var väl att man kunde få en logga inpetad på den, kolla Mercedes exempel, riktigt fin!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 14:44

Nano kan ej taemot fierwier..

Hjälp vilka bekymmer folk kan ha!
Hur kan man tycka att färgen på ett par hörlurar är avgörande för ett köp eller inte?
De e liksom inte olagligt att byta ut mot andra, svarta t ex ...
Köp den o va glad!

1
Bevaka tråden