Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nanon + bäst pris?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-14 15:24

Är väldigt sugen på en Nano nu. Kommer gå ifrån den första JOS med 128mb till en iPod kan bara tänka mig skillnaden. Frågan är nu vart hittar jag den billigaste Nano'n idagsläget? Är studerande så har CSN kortet där kostar den 1800kr (För 2gb) har jag för mig, kommer den att sjunka något inom framtida tiden? Tänker mest på att iPod Mini startade på 2500kr men ligger inte mer än cirka 400 kronor under sitt ursprungspris och den har ändån funnits ett tag nu.

Tacksam för svar och tips!

Ursprungligen av Pada:

Är väldigt sugen på en Nano nu. Kommer gå ifrån den första JOS med 128mb till en iPod kan bara tänka mig skillnaden. Frågan är nu vart hittar jag den billigaste Nano'n idagsläget? Är studerande så har CSN kortet där kostar den 1800kr (För 2gb) har jag för mig, kommer den att sjunka något inom framtida tiden? Tänker mest på att iPod Mini startade på 2500kr men ligger inte mer än cirka 400 kronor under sitt ursprungspris och den har ändån funnits ett tag nu.

Tacksam för svar och tips!

billigaste är att köpa den på Apple har du mecenatkort köper du med det..

tror inte den kommer att sjunka i pris inna Jul iallafall..men vad vet jag?

  • Medlem
  • 2005-09-23 22:11

Ska beställa en Nano 2gigare nu på måndag, min fråga är vart hittar jag den billigast? Har CSN kort, men den kanske finns billigare någon annan stans på nätet?

Tacksam för svar!

den är billigast hoss applestore med CSN rabatten. apple har det fixat så att de nästan alltid är billigast.

visst kom det en prissänkning på ipod mini, MEN samtidigt så slutade de oxå att skicka med strömadaptern, så att man blev tvungen att antingen bara ladda gnom usb/firewire eller köpa till adaptern till väggutag. denna kostar typ 300 kr, så den verkliga prissänkningen på mini var ju bara 1-200 kr.
det kan ta ett halvår innan nått liknande händer på mini, om det ens sker då, med tanke på att strömadaptern redan är bortplockad och att priset redan är ruskigt lågt för att vara flashspelare.

så gå till applestore på nätet o beställ, du kommer inte ångra dig

  • Medlem
  • 2005-09-24 19:32
Ursprungligen av Baltazar:

den är billigast hoss applestore med CSN rabatten. apple har det fixat så att de nästan alltid är billigast.

visst kom det en prissänkning på ipod mini, MEN samtidigt så slutade de oxå att skicka med strömadaptern, så att man blev tvungen att antingen bara ladda gnom usb/firewire eller köpa till adaptern till väggutag. denna kostar typ 300 kr, så den verkliga prissänkningen på mini var ju bara 1-200 kr.
det kan ta ett halvår innan nått liknande händer på mini, om det ens sker då, med tanke på att strömadaptern redan är bortplockad och att priset redan är ruskigt lågt för att vara flashspelare.

så gå till applestore på nätet o beställ, du kommer inte ångra dig

Har själv inte aktiverat mitt CSN kort, kan jag ta en kompis kort och bara uppge hans kort nummer? Och sedan betala via mitt vanliga visa etc?

  • Medlem
  • 2005-09-24 20:01
Ursprungligen av Pada:

Har själv inte aktiverat mitt CSN kort, kan jag ta en kompis kort och bara uppge hans kort nummer? Och sedan betala via mitt vanliga visa etc?

Logga in med kompisens uppgifter på csn-kortet.se, sen klickar du dig vidare till apple store, där kan du beställa till dig själv.

  • Medlem
  • 2005-09-24 20:27
Ursprungligen av andis:

Logga in med kompisens uppgifter på csn-kortet.se, sen klickar du dig vidare till apple store, där kan du beställa till dig själv.

Kostar det frakt via apple's hemsida? Om man beställer därifrån dvs.

  • Medlem
  • 2005-09-24 20:43
Ursprungligen av Pada:

Kostar det frakt via apple's hemsida? Om man beställer därifrån dvs.

Det beror på hur mycket du handlar för.

  • Medlem
  • 2005-09-24 21:28
Ursprungligen av andis:

Det beror på hur mycket du handlar för.

Förstår inte mycket av den där bilden du länkat, men vad kostar frakten om man köper 2gb Nano med CSNkortet?

  • Medlem
  • 2005-09-24 21:33
Ursprungligen av Pada:

Förstår inte mycket av den där bilden du länkat, men vad kostar frakten om man köper 2gb Nano med CSNkortet?

För beställningar mellan 0 - 899,99:- kostar frakten 69:-
Beställningar för 900:- och mer har fri frakt.

2 GB nano kostar 1835:- alltså blir det fri frakt.

hmm, på applestore finns en underrubrik som heter Education, där gick ja in, fyllde i skola o komun o vips så hade jag 10% rabatt utan att ens nämna namn eller csn nummer

kolla http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seInd

sen så kanske apple ringer elelr mailar mig o vill kolla efter, och då får ja ju i och för sig visa mitt nummer osv. men igentligen, hur stor är den risken?

  • Medlem
  • 2005-09-25 02:38

Om man ine är student kan jag rekommendera http://www.hifi-audio.se som ligger en hundralapp billigare än applestore

Kolla priset på Nano 4g på ONOFF! 2 490:- wohoo 5:- billigare!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-26 10:56

Gav 1.900:- för min iPod Nano 4GB på Apple Store SoHo i New York.

  • Medlem
  • 2005-09-26 11:01
Ursprungligen av Robert Linder:

Gav 1.900:- för min iPod Nano 4GB på Apple Store SoHo i New York.

Den kostar ju bara 1 895:- på apple.com

Ursprungligen av Robert Linder:

Gav 1.900:- för min iPod Nano 4GB på Apple Store SoHo i New York.

Vad gav du för resan?

Citat:

Citat:
Ursprungligen skriven av Robert Linder
Gav 1.900:- för min iPod Nano 4GB på Apple Store SoHo i New York.

Citat:

Citat:
Ursprungligen skriven av andis
Den kostar ju bara 1 895:- på apple.com

Inte den med 4 GB...

  • Medlem
  • 2005-09-26 15:27
Ursprungligen av iHenrik:

Inte den med 4 GB...

Ok, nu har dollarkursen gått upp lite sedan igår så den ligger på 1911:- idag förutsatt att man befinner sig i USA som Robert Linder gjorde när han köpte sin.

1
Bevaka tråden