Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maximera Batteriet!?!?!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Nano som jag älskar. Nu e det så att jag vill att den ska leva så länge som möjligt. Vad ska man göra för att batteriet ska fungera så bra som möjligt?? Ska man ladda den ofta eller tvärtom? Alla tips angående batteriet är välkomna!!

Ursprungligen av makeyuu:

Jag har en Nano som jag älskar. Nu e det så att jag vill att den ska leva så länge som möjligt. Vad ska man göra för att batteriet ska fungera så bra som möjligt?? Ska man ladda den ofta eller tvärtom? Alla tips angående batteriet är välkomna!!

Jag laddar min Nano 6-7 timamr i taget. Som bäst kan jag kräma ur 15-16 timmar ur batteriet. Och laddar det när jag kört slut på batteriet helt.

Ju oftare du laddar den destå sämre blir batteriet....

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Ju oftare du laddar den destå sämre blir batteriet....

Det blir det inte alls. Det är ett litiumjonbatteri vilket innebär att det varar lika länge oavsett hur ofta du laddar eller hur fullt batteriet är när du laddar det.

Ursprungligen av Alexander Thun:

Jag laddar min Nano 6-7 timamr i taget. Som bäst kan jag kräma ur 15-16 timmar ur batteriet. Och laddar det när jag kört slut på batteriet helt.

Det är inte bra att lada ur batteriet helt, det tar skada av det

  • Medlem
  • 2005-09-25 21:30

Från BatteryUniversity (http://batteryuniversity.com) :

"... A lithium-ion battery provides 300-500 discharge/charge cycles. The battery prefers a partial rather than a full discharge. Frequent full discharges should be avoided when possible. Instead, charge the battery more often or use a larger battery. There is no concern of memory when applying unscheduled charges ..."

Och så vidare, se deras "Part One", "Part Two" samt "Part Three" för fullständig info om diverse batterier och deras egenskaper.

Okej så när man laddar den så ska man ladda den längre än bara till att den själv säger att den är färdigladdad fast man ska inte ladda ur den helt om jag förstått rätt.

Ursprungligen av makeyuu:

Jag har en Nano som jag älskar. Nu e det så att jag vill att den ska leva så länge som möjligt. Vad ska man göra för att batteriet ska fungera så bra som möjligt?? Ska man ladda den ofta eller tvärtom? Alla tips angående batteriet är välkomna!!

Kanske kan detta vara till nytta: http://www.apple.com/se/batteries/

1
Bevaka tråden