Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död iPod

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var ute och gick med ipoden i min hand och så hände det som inte får hända jag tappar den och ännu värre i en vattenpöl :eek: . skyndade mig att ta upp den och den fortsätter att spela musik men det gick inte att trycka på knapparna. Så jag tänkte att det är bara att låta den ladda ur. När jag sätter i den i laddaren några dagar efter så händer inget, Inget äpple. Hur allvarligt kan det vara och går det att lösa utan att köpa en ny???

EDIT pricken över i datorns hårdisk krachar utan backup

• Oregistrerad
  • 2005-09-25 17:27

AJdå, det låter definitivt som en vattenskada (kommer väl inte som en överraskning) det enda du kan göra är att låta den vara i 1 vecka för att försöka ladda upp den, håll inte på och pilla med laddare och dyl. det du gör är och skadar den ännu mera. Om detta inte hjälper så finns risken att du måste inhandla ett nytt systemkort och/eller batteri.

Jag beklagar verkligen, det är absolut inte roligt när ens nyinköpta pryl inte fungerar. Jag tycker också att du skall avvakta lite innan du kontaktar återförsäljare / Apple osv. Jag tappade min iPod Mini i golvet inomhus så att knapparna fastnade och då hängde sig hela skiten och var så i 2 dagar men sen fungerade den igen när man pluggade in den i datorn. Så avvakta lite och prova igen om någon / några dagar så får vi hålla tummarna om att den kommer fungera då.

Ursprungligen av seattle:

Jag beklagar verkligen, det är absolut inte roligt när ens nyinköpta pryl inte fungerar. Jag tycker också att du skall avvakta lite innan du kontaktar återförsäljare / Apple osv. Jag tappade min iPod Mini i golvet inomhus så att knapparna fastnade och då hängde sig hela skiten och var så i 2 dagar men sen fungerade den igen när man pluggade in den i datorn. Så avvakta lite och prova igen om någon / några dagar så får vi hålla tummarna om att den kommer fungera då.

Den har vart så i någon månad nu
Jag ska lämna in den ändå de kanske kan få den att funka

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-28 19:30

garantin gäller inte vid tappskador. om de hittar vatten i den så lär det bli en dyr (om det ens går) reperation.

Ursprungligen av xtrem:

garantin gäller inte vid tappskador. om de hittar vatten i den så lär det bli en dyr (om det ens går) reperation.

Jag har s.k "drulleförsäkring som täcker detta

Jag har blivit bönhörd iPoden startade. Det visade sig att det var något glapp som gjorde att den inte fungerade men nu är jag överlycklig när den startade och den har all musik kvar

Det kankse finns nån däruppe!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-16 23:45

vattenskador kan ta sin tid att "rosta" sönder delarna. kom det in vatten i den så kommer det säkert att sätta sina spår

Ursprungligen av xtrem:

vattenskador kan ta sin tid att "rosta" sönder delarna. kom det in vatten i den så kommer det säkert att sätta sina spår

Ja en knapp funkar inte

1
Bevaka tråden