Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Returnera nanon?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er
Tänkte höra vad ni tycker och tror... jag har beställt en svart nano som just nu är på väg från china. Efter att ha spenderat mycket tid på apples forum börjar jag tveka på produkten då det verkligen är många som beskriver hur lätt den repas.

Tror ni att apple kommer att åtgärda detta på framtida nanon.. ska jag returnera min nanon nu (enligt svensk lag har jag ju rätt till det i 14 dagar efter leverans) och köpa en när problemet är åtgärdat. Eller ska man ta emot den och börja använda den och hoppas på att apple byter "case" alternativt byter ut den senare...

Det är inga lätta frågor då man inte vet om apple alls kommer att ta nåt ansvar i frågan. Det är ju enkelt att skylla på kundernas hantering...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-25 23:56

Finns väl heltäckande skydd ifrån www.istuff.se för nanon men visst är det inte kul att få repor på sin käre lille vän, iPod.

Nånting svart och glansigt blir självklart lätt repigt. Kolla på t.ex. sony psp.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-26 06:27
Ursprungligen av H3CTOR:

Nånting svart och glansigt blir självklart lätt repigt. Kolla på t.ex. sony psp.

Eller se v800

Ni har nog rätt...

... det blir nog att behålla nanon. Jag har också beställt crystal shield till den så det ska väl hjälpa mot de värsta reporna. Som ni säger så repas ju allting som man använder och använda grejerna ska man ju men en del på forumen skriver ju att den blir repig av att man har den i bröstfickan på en vanlig skjorta i 2 timmar! Då låter det ju faktiskt som att materialet i nanon inte är som materialet i mobiltelefoner etc. Om apple om nån månad byter material vid tillverkningen till nåt bättre för att detta verkligen visar sig vara en defekt som är att räkna med... tror ni då att de bryr sig om de som köpte sin nano tidigt? Mao, tror ni att man får byta sin då eventuellt repiga och använda nano eller är man fast med den man har?

Jag instämmer helt med ovanstående , behåll den !
Själv väntar jag på min nano, men förmodar att jag skulle behållt den även vid minsta lilla scratch.

Allt handlar om hur du som användare tar hand om produkten.
Fina saker skall handskas varsamt liksom. Men i bästa fall köp gärna ett skyddsfodral om man inte tycker det är för jobbigt...

Ursprungligen av marcand:

...köpa en när problemet är åtgärdat. Eller ska man ta emot den och börja använda den och hoppas på att apple byter "case" alternativt byter ut den senare...

Jag tror ärligt talat inte "problemet" kommer åtgärdas. Den glansiga ytan är ju det som säljer på sätt och vis. Det är det som får den verka lyxig.
- Visst den repas men säg den produkt som inte gör det!? Vi lever inte i en perfekt värld där allting ser nytt ut för evigt och jag tycker inte du bör oroa dig för mycket. Mobiltelefoner har ju samma svagheter med skärmen som repas. Ska du skicka tillbaka din mobil också bara för att tillverkaren inte kan leverera en repfri skärm? Behåll du din fina Nano. Det skulle jag gjort, den är ju urläcker!!

Jag har också kikat runt lite på forumen och tycker väl att folk gör en hönsfarm av en fjäder. Visst kanske det syns bättre med repor eftersom den just är väldigt glansig i utseendet, men det finns ju sätt att lösa det på. Själv tänker jag avhjälpa problemet genom min beställning till iStuff.se, där har jag beställt ett transparent repskydd för hela fram- och baksidan av iPod nanon. Skyddet heter "Crystal Shield" och är tillverkat av DecalGirl som är rätt kända för sin kvalité av repskydd till diverse elektronikprodukter.

Har du några funderingar på produkten så är det bara att maila dem, man får väldigt fort svar och de är mycket hjälpsamma.

Folk som tjatar om att Nono repas mer än den vanliga ipoden är idioter eftersom den inte gör det och då snackar vi om den svarta. Är det verkligen så svårt att förstår att svarta glansiga saker som samsung D500, PSP och ipod nano blottar små repor extremt mycket så detta är ingen defekt som vissa verkar tro.

Vi tar ett vanlig exempel. Vita jeans blottar smuts mer än svarta jeans men inte går vi till butiken och skriver "Fan är det här för pisskvalite, kunde ni inte har valt ett mer smutståligt material."?

Det är ganska tydligt att vissa människor saknar intelligens.

Min vita iPod har också fått sig en massa repor, men jag tycker inte musiken låter sämre.
Inte tycker jag att menysystemet fungerar annorlunda nu heller.

- Slice -

Ursprungligen av Slice:

Min vita iPod har också fått sig en massa repor, men jag tycker inte musiken låter sämre.
Inte tycker jag att menysystemet fungerar annorlunda nu heller.

- Slice -

Att överhuvudtaget ignorera det faktumet att många vill ha en snygg mp3-spelare är bara löjligt.

Ljudet är en väldigt stor del men det är verkligen inte allt.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-29 16:13
Ursprungligen av slipZen:

Att överhuvudtaget ignorera det faktumet att många vill ha en snygg mp3-spelare är bara löjligt.

Ljudet är en väldigt stor del men det är verkligen inte allt.

Sant! Hoppas att det mesta jag läst är överdrivet för man blir jävligt orolig, om jag får min nästa vecka och den börjar bli repig(jag menar riktigt repig alltså, inte smågrejer) trots att jag har den i en ipod-sock och är skiiiit försiktig så blir jag vansinnig. Skulle det visa sig att dom byter plast eller ngt sånt om två månader så måste dom väl ta hänsyn till de som köpte de första? eller? :rolleyes:

Vad du än gör så returnera den inte... Den är ju såå grym... Sen kan du ju skaffa skydd för den

min nano gick sönder idag. Hade den i fickan och tryckte inte på den eller något. Nu är skärmen krossad och jag väntar på att leverans av returneringslåda så jag kan skicka in den för (gratis) reparation.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

min nano gick sönder idag. Hade den i fickan och tryckte inte på den eller något. Nu är skärmen krossad och jag väntar på att leverans av returneringslåda så jag kan skicka in den för (gratis) reparation.

De va ju inget kul ju !
Vart beställer man retur-lådan ? Bra att veta ifall ifall....
Gäller den där policyn bara ifall man köpt nanon via Applestore?

Ursprungligen av daniels:

De va ju inget kul ju !
Vart beställer man retur-lådan ? Bra att veta ifall ifall....
Gäller den där policyn bara ifall man köpt nanon via Applestore?

man fyller i formuläret på apple.se. Support>välj iPod nano i listan>get help och någonstans längst ner på den sidan finns en länk till formuläret.

Och nej, den policyn gäller alla nanos.

1
Bevaka tråden