Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

en fråga om beställning och leverans?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag betsällde min nano 2gb i fredes, men dom har dragit pengar från kontot men när får man e post om att dom skickat den dÅ+ eller det är inte säkert man frå den? har bara fått en beställningsbekräftelse? har beställningsnummret men är det det man söker på tnt? eller

fattar inget, det står på pappret jag skrev ut att skickas vanligen :5 dagar men en del har beställt på fredagen och sen fått den på måndagen?
hum förrvirrad, någon som kan hjälpa mig? hehe!

Ursprungligen av w1nka_19:

jag betsällde min nano 2gb i fredes, men dom har dragit pengar från kontot men när får man e post om att dom skickat den dÅ+ eller det är inte säkert man frå den? har bara fått en beställningsbekräftelse? har beställningsnummret men är det det man söker på tnt? eller

fattar inget, det står på pappret jag skrev ut att skickas vanligen :5 dagar men en del har beställt på fredagen och sen fått den på måndagen?
hum förrvirrad, någon som kan hjälpa mig? hehe!

Du ska ha fått en leveransbekräftelse med ett nummer som börjar med 80 tror jag....men det tar en massa tid innan man ser nått på tnt:s hemsida. Min hade redan anlänt till Göteborg när jag kunde tracka den. Så du behöver nog inte vara orolig, det går snabbare än vad man tror..

Ursprungligen av hypnotica:

Du ska ha fått en leveransbekräftelse med ett nummer som börjar med 80 tror jag....men det tar en massa tid innan man ser nått på tnt:s hemsida. Min hade redan anlänt till Göteborg när jag kunde tracka den. Så du behöver nog inte vara orolig, det går snabbare än vad man tror..

Okej, ja för beställde den i fredes. så man kanske sak vänta ett litet tag till, nej det är liksom bara så skumt en del tar det sjukt långtid för, och en del hinner knappt skicka iväg beställningen innan postbudet står på trappen, hur lång tid tog det innan du fick leveransmeddelandet?

W1nka, jag beställde också nanon i fredags, det enda stället jag lyckats kolla statusen är på Apple, via mitt webb/referensnr som står i mailet.
På TNT visas inget när jag söker med mitt ref.nr. Men men, som Hypnotica sa, jag hoppas också det går snabbare än vad man tror, men jag vill se spänningen att följa paketet från A-B

C u around....

Ursprungligen av daniels:

W1nka, jag beställde också nanon i fredags, det enda stället jag lyckats kolla statusen är på Apple, via mitt webb/referensnr som står i mailet.
På TNT visas inget när jag söker med mitt ref.nr. Men men, som Hypnotica sa, jag hoppas också det går snabbare än vad man tror, men jag vill se spänningen att följa paketet från A-B

C u around....

Hehe låter ju bra, läste någonstans att iPod nano 2 gb liggeri europa? då borde det inte ta så lång tid.! ja jag vill med följa det så man vet när den kan tänkas komma! men har du fått leveransrapport eller sådant mail om att den är leverread?

ha de

Ursprungligen av w1nka_19:

Hehe låter ju bra, läste någonstans att iPod nano 2 gb liggeri europa? då borde det inte ta så lång tid.! ja jag vill med följa det så man vet när den kan tänkas komma! men har du fått leveransrapport eller sådant mail om att den är leverread?

ha de

Tjo igen !
Nopp, ingen ny information förutom att statusen är "Preparing shipment" på Appels status-sida - det går framåt. Men jag hör av mig så fort jag får mer information!
Skriv gärna själv om du får reda på något, känns lite som att vi sitter i samma båt?

Ursprungligen av daniels:

Tjo igen !
Nopp, ingen ny information förutom att statusen är "Preparing shipment" på Appels status-sida - det går framåt. Men jag hör av mig så fort jag får mer information!
Skriv gärna själv om du får reda på något, känns lite som att vi sitter i samma båt?

shoo! okej min står bara på Processing Order. okej mitt går inte framåt men hara bara gått sen i fredes morse så=) får väl hoppas på att det blir lite bättre imrogon=) ja det känns som det!
Hur länge stod din på Processing Order?
ska du ha gravering? skickas dom i från kina?

Ursprungligen av w1nka_19:

shoo! okej min står bara på Processing Order. okej mitt går inte framåt men hara bara gått sen i fredes morse så=) får väl hoppas på att det blir lite bättre imrogon=) ja det känns som det!
Hur länge stod din på Processing Order?
ska du ha gravering? skickas dom i från kina?

Min status ändrades från Processing... till Preparing... idag, måndag.
Jag valde med gravering - Say hello to my little friend - men om dom skickas då från
Kina eller inte har jag ingen aning om. Men att det kan ta 1-2 dagar längre med gravyr har jag hört rykten om iallafall...
Keep ya head up, den kommer ...

Just me again !
Jag ringde precis till både TNT och Apple för att reda ut hela saken...

När du ser statusen "Shipped" på Appels hemsida, ska du få mail om det referensnr som du kan använda dig av på TNTs sida
Nu får jag sitta snällt och klicka på uppdatera minut efter minut tills något ändras...

1
Bevaka tråden