Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skydda din iPod Nano?

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av JanneK:

Tack för den där underbara länken
Hittade den här som verkar väldigt intressant :
http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=64_67_73&products_id=755

Men nu vill jag veta en sak om den : Kan man använda klick-hjulet när den är på? eftersom den täcker ju hela nanon, skärmen, klick wheelet och allt?

Decalgirl hindrar inga funktioner på Nanon, Mailade dom för ett tag sen och frågade (om dom håller vad dom säger :rolleyes: )

  • Medlem
  • 2005-09-25 22:24
Ursprungligen av Andr4j:

synd att dem inte la in en sån mjuk väska som standard...såna där som man har till walkman tror jag...med snörre där uppe...sköna väskor

Tyvärr är det ju så iPod funkar, det finns hur många tillbehör som helst men inga ingår vid köp. Vill du ladda den utan dator? Köp en laddare. Hänga den runt halsen? Köp nya hörlurar. Byta batteri? Lämna in den till apple. Osv, osv. Man blir nästan förvånad att man får hörlurar med när man köper den.

ursäkta men... hmm

Är jag från stengrottan eller har ingen tänkt på att använda ett vanligt plast som klistras fast som finns typ i varenda bokhandel... klipp ut det önskade formatet och sätt på fram och baksidan eller bara över displayen.

Tror inte heller det blir såna "klister märken" heller

  • Medlem
  • 2005-09-26 01:02
Ursprungligen av Siddan:

ursäkta men... hmm

Är jag från stengrottan eller har ingen tänkt på att använda ett vanligt plast som klistras fast som finns typ i varenda bokhandel... klipp ut det önskade formatet och sätt på fram och baksidan eller bara över displayen.

Tror inte heller det blir såna "klister märken" heller

Den är ju som snyggast som den är från början, klistrar man dit nånting på den så blir den inte lika snygg längre. Då är det bättre att köra med en väska av något slag som man lätt kan ta ut nanon från och se den som den är tänkt.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-25 12:48
Ursprungligen av dr_jones:

För alla er som tror att DecalGirl's såkallade skal går att "klicka" fast: så är INTE fallet... Man klistrar dit dom som en sticker eller en "dekal", därav namnet på företaget... Och efter en snabb titt i Apples Nano-forum så är dom tydligen ett rent h-vette att få bort om man skulle vilja det.

Okje, tack för inlägget, nu avbeställde jag på direkten.

Ursprungligen av JoeCole:

Okje, tack för inlägget, nu avbeställde jag på direkten.

Bara att kolla på Apples forum.... folk är som galna.. står på IDG.se oxå...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-25 12:59
Ursprungligen av dr_jones:

Bara att kolla på Apples forum.... folk är som galna.. står på IDG.se oxå...

Kan du länka ?

Ursprungligen av JoeCole:

Kan du länka ?

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.68b94d61

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-25 18:24

Hmmm... länkar du inte fel nu? Det som kommenterades och efterfrågades (om man skall tro på citaten) var åsikterna om DecalGirls produkt, inte att iPod nano repas lätt...

Ursprungligen av Footoz:

Någon som har beställt därifrån? Det verkar ju vara hyffsat bra.

jag har beställt 2st plastskal och ett paket displayskydd. Skriver mer när de levererats...

Förresten. Vet ngn om DecalGirl-skalen skyddar sidorna av iPoden???!?!?

Superstark skyddsplast

Hittade ett företag som säljer en genomskinlig skyddsplast till nanon. Plasten utvecklades tydligen först för att skydda rotorbladen på helikoptrar och tål alltså en hel del. Det finns videoklipp som bevisar det:

http://www.theinvisibleshield.com/ipod_screen_protectors.html

Ursprungligen av oddtsar:

Hittade ett företag som säljer en genomskinlig skyddsplast till nanon. Plasten utvecklades tydligen först för att skydda rotorbladen på helikoptrar och tål alltså en hel del. Det finns videoklipp som bevisar det:

http://www.theinvisibleshield.com/ipod_screen_protectors.html

mmm kan vara ett alternativ till skydd, men varför finns inte såna produkter på den svenska marknaden?
Kan någon svara på hur lång tid det kan ta för ett sånt paket att hamna i Sverige ifall man beställer?

Ursprungligen av oddtsar:

Hittade ett företag som säljer en genomskinlig skyddsplast till nanon. Plasten utvecklades tydligen först för att skydda rotorbladen på helikoptrar och tål alltså en hel del. Det finns videoklipp som bevisar det:

http://www.theinvisibleshield.com/ipod_screen_protectors.html

Hittade följande kommentar till InvisibleShield produktens recension hos gizmodo.com:
This is likely based on a product from 3M called ScotchCal, which can be purchased online in large sheets and cut to one’s liking for use on cell phones, or whatever. It even comes in colors.. It’s often used to protect automobiles from paint and rock dings as an invisible “bra”… see Webbikeworld for more details…been protecting iPods and various tech goodies this way for years! A google search for ScotchCal will get you several hits. I’ve used decorativefilms.com.

Det finns ett företag som säljer plastskal till iPod shuffle. Både genomskinliga och färgade. Jag har hört att de ska börja tillverka Nanoskal åxå!! www.clips4.com

  • Oregistrerad
  • 2005-09-25 14:26

Hmm, jag skulle ju verkligen vilja ha ett skin till den i hårdplast.

EZSkin verkar ju va nåt, undra bara när man kan beställa den.

  • Medlem
  • 2005-09-25 15:36

Den här väskan från Belkin verkar vara ett bra skydd, sen kan man även hänga den runt halsen utan att köpa apples egna hörlurar.

Om man söker på "Decalgirl" på apples diskussionssida för ipod nano så finns det bilder på folk som har fått sina decalgirls till nano och vad dom tycker om dom. har varit lite skeptisk till decalgirl men det står faktskt nästan inget negativt om dom på apples disskutionssidor.

ja det är klart men för dom som vill skydda displayen kan ändå använda den ultra tunnplasten, förstör väl knappast designen...

Vad är problemet? 55 spänn för ett genomskinligt (alternativt ett med ett snyggt motiv) skydd för sin nano designat av DecalGirl som är bra på det de gör och säljs fraktfritt av istuff.se ...
Varför krångla till saker och ting?

  • Medlem
  • 2005-09-26 23:59
Ursprungligen av rage77:

Vad är problemet? 55 spänn för ett genomskinligt (alternativt ett med ett snyggt motiv) skydd för sin nano designat av DecalGirl som är bra på det de gör och säljs fraktfritt av istuff.se ...
Varför krångla till saker och ting?

Skydden från Decalgirl täcker väl bara fram och bak inte på sidorna?

Ursprungligen av andis:

Skydden från Decalgirl täcker väl bara fram och bak inte på sidorna?

Jag har själv inte beställt från DecalGirl än, men jag har läst att de INTE täcker sidorna. Fast det kanske inte gör så mycket, med tanke på hur tunn Nanon än...

Ingen aning, har inte fått det levererat än. Tycker bara att det är ett himla meck att beställa grejjer från staterna när det finns alternativ i sverige. Teknikmagasinet får ju in en hel hög med prylar till nanon närsomhelst också.
Fast det är klart, vill man betala frakt och tull så varsågod.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-27 06:03

oddtsar: Grymt värre med plasten du länkade till, måste ha

  • Oregistrerad
  • 2005-09-27 06:05

daniels: Företaget som oddstar länkade till erbjuder ju gratisleverans jorden runt så det spelar väl inte nån större roll att lama Sverige marknaden inte säljer dessa, eller?

Ursprungligen av sajbermaku:

daniels: Företaget som oddstar länkade till erbjuder ju gratisleverans jorden runt så det spelar väl inte nån större roll att lama Sverige marknaden inte säljer dessa, eller?

Ahh, allriight !
Måste ha missat de på länken isåfall men tack iallafall...
Beställde skyddsplasten från iStuff, men fungerar dom inte bra så beställer ja från usa också...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-27 11:26

Hehe, beställde fan bägge två. Kan tyckas onödigt men vafan...

Vet nån om man kan använda iPod socks till Nanon. jag tänkte på storleken. Så att nanon inte ramlar ut alldeles för lätt. Nån som testat det?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-29 16:29
Ursprungligen av makeyuu:

Vet nån om man kan använda iPod socks till Nanon. jag tänkte på storleken. Så att nanon inte ramlar ut alldeles för lätt. Nån som testat det?

Det ska tydligen funka hur bra som helst

  • Medlem
  • 2005-09-29 16:45
Ursprungligen av makeyuu:

Vet nån om man kan använda iPod socks till Nanon. jag tänkte på storleken. Så att nanon inte ramlar ut alldeles för lätt. Nån som testat det?

Eftersom iPod socks är gjord för iPod och iPod mini så är den för stor för nano, nanon åker in i strumpan utan problem och därför åker den ut lika lätt om du skulle vända uppochner på strumpan.

Bevaka tråden