Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det här är ju löjligt. Fick min iPod häromdagen och såg fram lite emot att ha små skivomslag i displayen. Men vafan. Man måste sitta och leta rätt på en bild till varje album. Det är ju lagom kul om man har en CD-samling som består av mer än tre absolute music-plattor... LAME!!! Mediaplayer på farsans laptop kan ju hitta bilder själv när man lägger in plattor.. Vad är det frågan om????
Jag får nog ta och sjukskriva mig en vecka från jobbet så jag har tid att hitta bilder till min skivsamling. Eller jag vet. Jag kan ju scanna omslagen. Det tar ju inte alls skitlång tid.
Det finns ju internet sidor med internet cd covers du kan ladda ner ifrån. Men det känns lite surt om inte itunes kan hämta covers när funktionen för cd visning finns i ipod.
Men det kanske kommer i framtida uppdatering.
Självklart kan din farsas dator punga ut med bilder när den är kopplad till nätet, hallå eller? Det finns program som kan hitta cd-omslag åt dig. Vill du göra det själv så rekommenderar jag amazon.com. deras cdomslag är perfekta för ipod.
Självklart kan din farsas dator punga ut med bilder när den är kopplad till nätet, hallå eller? Det finns program som kan hitta cd-omslag åt dig. Vill du göra det själv så rekommenderar jag amazon.com. deras cdomslag är perfekta för ipod.
Kan du rekommendera något program som hittar bilder? Har ingen aning om vad jag ska söka på.
Kan du rekommendera något program som hittar bilder? Har ingen aning om vad jag ska söka på.
Använder själv Tag&Rename(som kostar pengar efter 30dagar men det går det att gå runt). Nackdelen med det programmet är att det inte automatiserar processen. Du måste fortfarande göra allt manuellt. Programmet i sig är grymt!
Det kräver som sagt en massa tid för att få allt i fint skick. Se på mig. Har en proppfull 40Gb:are som nu är mycket välorganiserad men snacka om att jag pillat med taggarna och albumcoverart. Det ska finnas program som lägger in albumart automatiskt men det är samtidigt lite läskigt eftersom det kan gå snett ibland.
Det finns ju nån sida som man laddar upp sin biblioteksfil till, och så radas alla ens albumcovers upp (fast det funkar ju bäst med utrikiska album), det har postats om det här på forumet, ska se om jag hittar det...