Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip till Nano?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har någon uppfattning om det kommer en iTrip till Nano? Står och väger mellan en Nano och en vanlig iPod men jag är ruggigt sugen på en iTrip och köra den i bilen osv... så om det inte kommer någon till Nano så blir det en vanlig 20gb iPod...

Kollade med Griffintech men dom fick inte säga något om produkter som inte lanserats

Ursprungligen av dr_jones:

Någon som har någon uppfattning om det kommer en iTrip till Nano? Står och väger mellan en Nano och en vanlig iPod men jag är ruggigt sugen på en iTrip och köra den i bilen osv... så om det inte kommer någon till Nano så blir det en vanlig 20gb iPod...

Kollade med Griffintech men dom fick inte säga något om produkter som inte lanserats

Efter en sån succe Griffin hade med iTrip och iTrip mini är det väl ganska otroligt om de inte väldigt snart skulle lansera en även för iPod nano. Har själv en nano och väntar med spänning...(och lite otålighet)

/G

Enligt vad jag läst så verkar det som att det är vissa problem med en eventuell strömförsörjning från Nano till iTrip. Enligt vad jag läst så verkar det som att en eventuell iTrip till Nano skulle behöva en strömförsörjning från t.ex. cigarett tändaren eller dylikt... OM så skulle vara fallet så tar det ju bort lite av charmen av iTrip...

Nano saknar väl någon sorts 8-pin kontakt eller nått sånt om jag förstått det rätt...

Kanske den tar ström från dockkontakten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-30 22:16

Visserligen saknar nanon kontakten vid hörlursutgången som finns på tidigare iPod, men precis samma funktion finns i dock-kontakten som ju sitter precis bredvid hörlursutgången på nanon.

Ursprungligen av dr_jones:

Någon som har någon uppfattning om det kommer en iTrip till Nano? Står och väger mellan en Nano och en vanlig iPod men jag är ruggigt sugen på en iTrip och köra den i bilen osv... så om det inte kommer någon till Nano så blir det en vanlig 20gb iPod...

Kollade med Griffintech men dom fick inte säga något om produkter som inte lanserats

köp en universal sändar från ett annat märke istället, med egna batterier och bättre ljud. den sänder direkt från hörlursuttaget, så du kan sända från din nano även om den inte har extra uttaget

Nädu dayday, den där verkar lite väl dyr och klumpig, funkar den ens till nano?

Den här raringen däremot (AudiaX II) ska funka till alla spelare med hörlursingång. Medföljande ciggladdare och valfri frekvens går att ställa in mellan 88.0 MHz ~ 108.0 MHz, dessutom bra mycket billigare.
Frågan är bara vart man får tag på en sån här rackare utan att betala lika mycket för frakten... Nån idé någon?

Ursprungligen av rage77:

Nädu dayday, den där verkar lite väl dyr och klumpig, funkar den ens till nano?

Den här raringen däremot (AudiaX II) ska funka till alla spelare med hörlursingång. Medföljande ciggladdare och valfri frekvens går att ställa in mellan 88.0 MHz ~ 108.0 MHz, dessutom bra mycket billigare.
Frågan är bara vart man får tag på en sån här rackare utan att betala lika mycket för frakten... Nån idé någon?

Jodu rage77. Oftast så innebär texten "iPod nano ready" att man säkerligen kan använda produkten med just iPod nano.

Dock kan jag hålla med dig om att den är klumpig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-04 20:05

Har beställt en AudiaX II och väntar med spänning.
Orkade inte vänta på att itrip ska komma till nanon och så skall den här vara enklare och bättre enligt tester. Dock inte lika snygg

Hör av mig när jag testat den

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-04 20:06

BTW: den kommer på torsdag

FM Sändare till Nano

Tjena! Är det nån som vet någonting säkert ang FM sändare till nanon?? Kommer det en eller? När??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-06 22:07

Osäkert när det kommer en ny iTrip. köpte en universal sändare av märket AudiaX II. har inte fått nanon än men fungerar utmärkt med min gamla mp3, och skall funka med alla mp3 spelare. Kristallklart ljud!! har fårr bäst i test där iTrip kom på sista plats. sök på namnet på google så hittar du sidan.

Ursprungligen av Stenelo:

Osäkert när det kommer en ny iTrip. köpte en universal sändare av märket AudiaX II. har inte fått nanon än men fungerar utmärkt med min gamla mp3, och skall funka med alla mp3 spelare. Kristallklart ljud!! har fårr bäst i test där iTrip kom på sista plats. sök på namnet på google så hittar du sidan.

ok, men itrip är ju fan så fin e den där snygg?

Ursprungligen av Stenelo:

Osäkert när det kommer en ny iTrip. köpte en universal sändare av märket AudiaX II. har inte fått nanon än men fungerar utmärkt med min gamla mp3, och skall funka med alla mp3 spelare. Kristallklart ljud!! har fårr bäst i test där iTrip kom på sista plats. sök på namnet på google så hittar du sidan.

Vem säljer den i Sverige?

-jonas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-07 16:37

Den är inte så smidig som iTripen ser ut so en liten "torped" mp3 spelare. testade den i bilen idag och man kunde ha den i baksätet utan att ljudet förändrades alls vilket man inte kunde med min polares iTrip. Sen har AudioX:en en 12 volts sladd så man inte behöver byta batterier (den har också batteri så att den kan funka sladdlöst) eller minska iPodens batteritid.

jag köpte min på annons på IDG.se (sök på iTrip så hittar ni annonsen omd en finns kvar) kolla om han säljer flera mkt möjligt. Kostar 500 + postförskott (70kr) eller om ni kör pay pal (20kr)

Inga affärer i sveriga säljer fm sändare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-07 22:29

itrip och FM-sändare är olagaliga att använda i Sverige och därför är det inga affärer som säljer dem i Sverige.

Ni får inte sälja dem här på ipod.se heller.

Ursprungligen av xtrem:

itrip och FM-sändare är olagaliga att använda i Sverige och därför är det inga affärer som säljer dem i Sverige.

Ni får inte sälja dem här på ipod.se heller.

att de är olagliga att använda i Sverige vet jag, men jag förstår inte varför ingen säljer de ändå... de är inte olagliga att köpa och sälja.

på kjell & co kan man köpa en liten fm-sändare (dock som byggsats) http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=87018&path=

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-06 22:12

Fick min AudiaX II idag och testade den med min gamla mp3 spelare och ljudet var precis som ´från en riktig radiokanal. inte det brusiga jag hörde när jag testade polarens iTrip.

Rekomenderar starkt! skall funka med nanon har dock inte testat det så är inte säker.

så om ni inte vill vänta på iTrip till nano eller helt enkelt vill ha en enklare sändare (inbyggd lcd som visar frekvensen där du akn ställa den med upp och ner pil) och bättre ljudkvalité, är den ett utmärkt alternativ till dyrare metoder.

Enligt PTS (Post och Telestyrelsen) är det olagligt att använda men även sälja FM-sändare. Bestämmelsen gäller tydligen i större delen av europa men få länder tar det på allvar och många sajter som säljer dem frånsäger sig ansvaret på hemsidan och tycker att det räcker så.
Sveriges Post och Telestyrelse är ganska så bestämda på denna punkt även fast de själva tycker att bestämmelsen är ganska "fånig" då uteffekten är så otroligt liten. De måste dock följa EUs generella bestämmelser och har förhoppningar om att det inom snar framtid ska göras ett gemensamt beslut om dispens för dessa, tidigast första halvåret 2006.

1
Bevaka tråden