Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmklipp?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-05 21:59

Asså. Jag är helt såld på ipod å apples alla produkter i allmänhet.
Har beställt en ipod nano nu efter att precis ha gjort mig av med minin.
Vad jag dock undrar är om de finns nån möjlighet till videoklippsuppspelning?
Jag misstänker att det inte går.
Men det borde kuna gå och varför fixar inta apple de? Flera av konkurrenterna klarar av detta och det är ingen alls svår sak å pilla dit.

Då är det väl ingen mp3 spelare längre?
Isf är det väll kanske andra regler (lagar?) och sånt för det.

Förhoppningsvis så släpper apple en uppdatering som gör videouppspelning till en möjlighet.

Frågan är hur nödvändigt det är att kunna se video på en så liten skärm...

Jag håller med iHenrik, vem vill kolla på film på en mini skärm

Han kanske mennar en en ny typ av Ipod, kanske en IVideo som man kan spela musik och filmer med. Men det e bara att vänta till den 12 oktober så får vi se vad dom hittar på.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 11:41
Ursprungligen av Ovisen:

Han kanske mennar en en ny typ av Ipod, kanske en IVideo som man kan spela musik och filmer med. Men det e bara att vänta till den 12 oktober så får vi se vad dom hittar på.

One more thing.......

  • Medlem
  • 2005-10-06 17:17

Nja jag menade inte att se på film.
Men dra över några sköna filmklipp från festen i helgen innan eller nåt sånt.
Tycker iaf att möjligheten borde finnas.

Ursprungligen av KeZz:

Nja jag menade inte att se på film.
Men dra över några sköna filmklipp från festen i helgen innan eller nåt sånt.
Tycker iaf att möjligheten borde finnas.

Kollade runt lite på nätet, ipodlinux.org har fixat så att det går att se film med ljud till ipod photo, jag uppfatade det som att dom kommer snart fixa det till nanon åxå, jag vet inte så myckt om ipodlinux men ni kan ju läsa på deras "developers blog".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-06 18:50
Ursprungligen av alex_alex:

Kollade runt lite på nätet, ipodlinux.org har fixat så att det går att se film med ljud till ipod photo, jag uppfatade det som att dom kommer snart fixa det till nanon åxå, jag vet inte så myckt om ipodlinux men ni kan ju läsa på deras "developers blog".

Jag är ganska hemma på iPodLinux forum och jag tror nog inte att de är speciellt nära att få in linux på nanon...

Ursprungligen av ridax:

Jag är ganska hemma på iPodLinux forum och jag tror nog inte att de är speciellt nära att få in linux på nanon...

Som jag sa: Jag är inte haj på ipod linux. Men det står ju faktiskt på sidan :
"...Also, it only works on the iPod Photo at the moment (I disabled it on other versions until I get some testers to verify it works). But, it should be available soon on all versions..."

Vad betyder det då isf? :rolleyes:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-06 19:43
Ursprungligen av alex_alex:

Som jag sa: Jag är inte haj på ipod linux. Men det står ju faktiskt på sidan :
"...Also, it only works on the iPod Photo at the moment (I disabled it on other versions until I get some testers to verify it works). But, it should be available soon on all versions..."

Vad betyder det då isf? :rolleyes:

Det betyder antagligen att det bara fungerar på iPod Photo för ögonblicketm en det blir antagligen snart tillgänglig på alla versioner av iPod SOM KAN KÖRA IPODLINUX. iPod nano kan inte ens köra iPodLinux och ännu mindre alltså någon video...

Jaha okej
Vet du om Linux kommer till nano då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-06 20:57
Ursprungligen av alex_alex:

Jaha okej
Vet du om Linux kommer till nano då?

Det är det ingen som vet än... Man har ingen spec på processorn som sitter i, så det tar nog ett tag...

1
Bevaka tråden