Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjennare Ipod vad?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är insatt i allt skit som har med mp3 och diverse media spelare att göra och jag undrar om mina WMA filer konverteras till aac eller mp3 direkt vid överföring till ipod eller om jag måste ha filerna två gågner på datan???
om ni förstår.
Jag har alltså ca 500 wma på datorn och jag vill ha ipod men tar inte wma ni vet, så om jag måste konvertera alla manuellt och jobbit eller om jag kan får den konverterade under överföring????

Ursprungligen av Kompisen:

Jag är insatt i allt skit som har med mp3 och diverse media spelare att göra och jag undrar om mina WMA filer konverteras till aac eller mp3 direkt vid överföring till ipod eller om jag måste ha filerna två gågner på datan???
om ni förstår.
Jag har alltså ca 500 wma på datorn och jag vill ha ipod men tar inte wma ni vet, så om jag måste konvertera alla manuellt och jobbit eller om jag kan får den konverterade under överföring????

iTunes konverterar för dig och låtarna sparas i det format som du väjer att det ska sparas i. Du kan också välja vart de konverterade låtarna ska sparas och sedan är det bara att radera de gamla wma filerna

låter ju bra tack,,,,

Ursprungligen av hamonio:

iTunes konverterar för dig och låtarna sparas i det format som du väjer att det ska sparas i. Du kan också välja vart de konverterade låtarna ska sparas och sedan är det bara att radera de gamla wma filerna

Nej, nej, nej, nej och åter nej du får INTE ta bort de gamla WMA-filerna!!
iTunes länkar på nåt sätt WMA-filerna till deras mp4a.

Ursprungligen av razztheazz:

Nej, nej, nej, nej och åter nej du får INTE ta bort de gamla WMA-filerna!!
iTunes länkar på nåt sätt WMA-filerna till deras mp4a.

oaky så jag måste ha kopior på alla låtar dubbelt alltså

Ursprungligen av Kompisen:

oaky så jag måste ha kopior på alla låtar dubbelt alltså

Nej, inte dubbelt. WMA filerna har du på hårddisken och de konverterade filerna ligger ju på ipodden.. Om jag har förstått saken rätt.

Okay vilken tur då

MEn skulle du kanske kunna prova och inte bara spekulera?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-17 16:49

Så här funkar det:

När en WMA fil stoppas in i iTunes, händer detta:

1. Filen konverteras till det nya formatet som DU väljer i iTunes inställningar (ACC, MP3 AIFF etc).

2. Den nya filen åker till mappen "iTunes Music", som är den förvalda mappen av iTunes (man kan också välja en ny mapp att ha som iTunes mapp, för man kan välja att sina låtar som läggs in i iTunes kopieras till den mappen, och då blir det dubbletter på datorn, orginalet som kopierades in i iTunes och den nya filen. Detta är bra om man vill ha ALL sin musik på datorn i iTunes mappen, och inte i andra mappar på datorn. ), och den gammla WMA filen ligger kvar där den var nyss.

Den ska kastas, eller sparas (om man vill det). Kasta den bara när du är säker på att det har blivit en ny fil av låten, det kan du kolla genom att gå till iTunes, högerklicka på låten och välja "Visa fil" från menyn.

3. Njut av musiken!

Om du undrar något, fråga mig i skolan imorn.

:rolleyes:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-17 16:52

En till sak som kan vara bra att veta; man ska INTE flytta omkring sina låtar man har på datorn till nya mappar, om man har den i iTunes. iTunes till windows fattar inte att låtar flyttas, och då försvinner den från iTunes biblioteket, och då måste man leta reda på den filen igen, och säga till iTunes vart den ligger på för nytt ställe.

Det kanske har ändrats till windows iTunes sen jag använde det, va vet jag...

Låter bra adam tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden