Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontrasten ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-06 14:32

Hejsan, först vill jag säga att jag har sökt på forumet, så ingen behöver klaga på dålig research.

Nu är det såhär, jag köpte min ipod för 4 dagar sedan, och jag har redan märkt att kontrasten inte fungerar som det ska. jag ringde nasturligt vis upp min återförsäljare och dom bad mig kontakta Apples kundtjänst.
Där fick jag då svaret och för att slippa skicka in den på en seegdragen service så föreslog dom mig att ladda ner den senaste programvaran för ipoden.

Men innan man installerade den så skulle man göra någonting som hette "factory restore" för att sedan installera senaste programvaran!

Jag har inte haft möjlighet att göra denna proceduer eftersom jag sitter i skolan. Men så fort jag kommer hem så blir det att testa.

Är det någon som har tidigare erfarenheter av detta ?

// P-eel

  • Medlem
  • 2005-10-06 20:33
Ursprungligen av P-eel:

Hejsan, först vill jag säga att jag har sökt på forumet, så ingen behöver klaga på dålig research.

Nu är det såhär, jag köpte min ipod för 4 dagar sedan, och jag har redan märkt att kontrasten inte fungerar som det ska. jag ringde nasturligt vis upp min återförsäljare och dom bad mig kontakta Apples kundtjänst.
Där fick jag då svaret och för att slippa skicka in den på en seegdragen service så föreslog dom mig att ladda ner den senaste programvaran för ipoden.

Men innan man installerade den så skulle man göra någonting som hette "factory restore" för att sedan installera senaste programvaran!

Jag har inte haft möjlighet att göra denna proceduer eftersom jag sitter i skolan. Men så fort jag kommer hem så blir det att testa.

Är det någon som har tidigare erfarenheter av detta ?

// P-eel

För att göra factory restor är de väl bara att hålla in mitten knappen och sedan menu i 10sek ungefär. Både mitten och Menu ska vara intryckta. Mer vet jag inte

  • Medlem
  • 2005-10-07 17:10

jag har nu fått en sprojlans ny, åkte in till min återförsäljare och sa at jag hade gjort allt detta och att den fortfarande inte fungerande som den ska, jag tillade även att jag tycker att deras producter ska fungera felfritt i 4 dar utan att man skall behöva komma in med prylarna, killen i supporten sa då: skit samma vi hämtar en ny hahaha

Jag råder i som får liknande problem att först börja med en "factory restore" eller som det heter på svenska återställa den till fabriksinställningarna.
Eftersom när jag kom in så var det, de första dom frågade

MVH // P-eel

1
Bevaka tråden