Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod nano kommentarer

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

köpte min nano igår och är verkligen nöjd, tänkte bara checka med er lite mer erfarna användare...

hörlurarna ger inte upphov till några imponeringar ,skulle uppskatta ett lite "bättre" ljud, ngn som kan rekomendera några andra hörlurar?dvs vilket märke och var man finner sådana... stort tacktill er alla !

ps.vill för övrigt lägga ett slag för Onoff, de fysiska butikerna äger fortfarande kommunikations marknaden, b la annat vad gällande service, behöver jag tilläga att de hade näst billiagste priset. ds

stort tack...

Ursprungligen av Karrekaatt:

köpte min nano igår och är verkligen nöjd, tänkte bara checka med er lite mer erfarna användare...

hörlurarna ger inte upphov till några imponeringar ,skulle uppskatta ett lite "bättre" ljud, ngn som kan rekomendera några andra hörlurar?dvs vilket märke och var man finner sådana... stort tacktill er alla !

ps.vill för övrigt lägga ett slag för Onoff, de fysiska butikerna äger fortfarande kommunikations marknaden, b la annat vad gällande service, behöver jag tilläga att de hade näst billiagste priset. ds

stort tack...

Välkommen!
Det finns inlägg i forumet här gällande ljudspärren. Leta upp det och läs mer om hur du "pimpar upp" ljudet i din iPod. Programet du behöver > http://gopod.free-go.net/

Letar du efter andra, bättre hörlurar rekommenderar jag dessa . Har själv prövat dom, helt okej och du förlorar inte alls lika mycket ljud från dessa som på andra hörlurar! Bra ljud !

Angående OnOff så blev ja mycket besviken på deras "service" eller vad man kan kalla det.
I helgen skickades de ut reklam från dom, där de stod med diverse iPod produkter som fanns att köpa på OnOff - trodde jag!
Till min besvikelse fanns ej dessa i butik när jag skulle köpa dom - "Har ej kommit in".
typiskt såna butiker...

OnOff och service? Har aldrig varit med om sämre! Köpte en kamera som gick sönder (inte deras fel), men när jag lämnade in den tog det tre månader innan jag fick tillbaka den. Hade de lagat den då? Nej...

Ursprungligen av iHenrik:

OnOff och service? Har aldrig varit med om sämre!.

Håller med till fullo!!! Har inte handlat där sen 1999 tror jag då jag blev förolämpad i butiken då jag skulle lämna in en två dagar gammal digitalkamera som börjat strejka. Fick veta att jag minsann måste tappat den eftersom det fanns en 2mm stor repa en kortsidan och att de minsann inte gick på lurendrejare som jag. Efteråt har jag aldrig handlat där nå mer och dessutom avrått ett rätt stort antal människor att handla där.

När det gäller hörlurar tycker jag Koss The Plug är riktigt bra. Billiga också.

Jag har köpt tv, xbox och iPod nano på onoff men har väl haft en jäkla tur att inget gått sönder.. Ska köpa ny dator nu så då blir det nog inte onoff... :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 20:26
Ursprungligen av Karrekaatt:

hörlurarna ger inte upphov till några imponeringar ,skulle uppskatta ett lite "bättre" ljud, ngn som kan rekomendera några andra hörlurar?dvs vilket märke och var man finner sådana... stort tacktill er alla !

Prova dom Här!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 21:00

Förstår inte vad du syftar på när det gäller service och onoff. De har ju verkligen inte någon bra service. Skulle aldrig i mitt liv köpa en nano på onoff, och inte någon annan elektronikprodukt heller!

  • Medlem
  • 2005-10-06 21:32

Också jag måste slå ett slag för Shure E2C lurar. Ägde tidigare ett par Koss The Plug. Det är absolut inga lurar jag rekommenderar. Sämre ljud tror jag inte går att köpa, visst de isolerar örat så du inte hör något från omgivningen och det är bra bas. Men resten är bara skit rakt igenom. Men det är klart lyssnar du på Radioseven musik eller liknande (läs trance/techno/dance eller vad du nu vill kalla det) så funkar de säkert. Men är du mer åt rock hållet ( ) så satsa på ett par riktiga kvalitetslurar. Shure E2C. Det kostar... Men jävlar vad det smakar!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 22:17
Ursprungligen av armis:

Också jag måste slå ett slag för Shure E2C lurar. Ägde tidigare ett par Koss The Plug. Det är absolut inga lurar jag rekommenderar. Sämre ljud tror jag inte går att köpa, visst de isolerar örat så du inte hör något från omgivningen och det är bra bas. Men resten är bara skit rakt igenom. Men det är klart lyssnar du på Radioseven musik eller liknande (läs trance/techno/dance eller vad du nu vill kalla det) så funkar de säkert. Men är du mer åt rock hållet ( ) så satsa på ett par riktiga kvalitetslurar. Shure E2C. Det kostar... Men jävlar vad det smakar!

Testade the plug en gång, kan inget annat än hålla med dig, ruggigt ljud. Kör själv med Shure e5c, kostar också men smakar ännu mer

Ursprungligen av armis:

Också jag måste slå ett slag för Shure E2C lurar. Ägde tidigare ett par Koss The Plug. Det är absolut inga lurar jag rekommenderar. Sämre ljud tror jag inte går att köpa, visst de isolerar örat så du inte hör något från omgivningen och det är bra bas. Men resten är bara skit rakt igenom. Men det är klart lyssnar du på Radioseven musik eller liknande (läs trance/techno/dance eller vad du nu vill kalla det) så funkar de säkert. Men är du mer åt rock hållet ( ) så satsa på ett par riktiga kvalitetslurar. Shure E2C. Det kostar... Men jävlar vad det smakar!

Ok, förstår att hörlurarna du rekomenderar har bättre ljud därefter priset!
Vad menar du med "Sämre ljud tror jag inte går att köpa, visst de isolerar örat så du inte hör något från omgivningen och det är bra bas. Men resten är bara skit rakt igenom."
Vad är det som är skit rakt igenom? Vet heller inte om jag håller med dig om att det inte går att köpa bättre ljud för 179kr!?

Peace !

/Kent

  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 09:06

KeN*CiK: Jo kan hålla med dig om att ljudet är väl "bra" för det låga priset, men ljudet är inte bra. Diskanten är inte speciellt tydlig och jag vet inte var mellan ligger. Kan inte höra den ens. Det duger i krig, annars njaaa. Sen är vi alla olika, du kanske inte är så petig med ljudet.

Ursprungligen av joni:

KeN*CiK: Jo kan hålla med dig om att ljudet är väl "bra" för det låga priset, men ljudet är inte bra. Diskanten är inte speciellt tydlig och jag vet inte var mellan ligger. Kan inte höra den ens. Det duger i krig, annars njaaa. Sen är vi alla olika, du kanske inte är så petig med ljudet.

Sant, kanske inte är så petig med ljudet lyssnar på hip hop och då är det ju basen som är det viktiga, tycker jag personligen

Ursprungligen av Karrekaatt:

köpte min nano igår och är verkligen nöjd, tänkte bara checka med er lite mer erfarna användare...

hörlurarna ger inte upphov till några imponeringar ,skulle uppskatta ett lite "bättre" ljud, ngn som kan rekomendera några andra hörlurar?dvs vilket märke och var man finner sådana... stort tacktill er alla !

ps.vill för övrigt lägga ett slag för Onoff, de fysiska butikerna äger fortfarande kommunikations marknaden, b la annat vad gällande service, behöver jag tilläga att de hade näst billiagste priset. ds

stort tack...

Tjena!

Kom precis hem från Teknikmagasinet efter ett inköp av ett par Koss Spark Plug hörsnäckor, som så många ipod.se medlemmar rekomenderat! Måste säga att jag blev Mycket imponerad av de små rackarna. Basen är djup och eftersom de sitter i örat isolerar dem allt ljud runt om dig! Ett litet minus kanske är att diskanten inte är så "vass" kunde varit ett snäpp bättre... men med tanke på priset 179kr kan man heller inte klaga!
Jag rekomenderar Starkt dessa hörsnäckor!

ps. Hörsnäckorna finns lite varstans!

/Kent

För folk som inte vill stoppa in saker in i örat kan jag varmt rekommendera Koss PortaPro. Mycket fylligt ljud.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-10-07 19:24

Kan rekommendera MDR-EX71 som tidigare nämnts. Mycket prisvärda, men bytte ändå upp mig till ett par Shure e3c... satan vad det går! Om man är en riktig audiofil så måste det bli den prisklassen..

1
Bevaka tråden