Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Menu knappen är trasig...

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja som rubriken sa är menu knappen trasig på min gen 1 ipod mini. Har anmält felet hos apple och dom ska skicka mig en låda som jag ska skicka ipoden i till dom. Problemet är att kvittot (som intygar att ipoden endast är ett halvår gammal) är helt utblekt. Hur ska jag kunna bevisa att ipodens garanti inte gått ut?

Kommer apple vilja att jag skickar med kvittot? Någon som gjort det här nyligen?

dom kan se när den är köpt så de där med att det finns garanti kvar på den är inga problem.

Finns det nån chans att dom skickar mig en ny gen 2 mini?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-16 01:02

de lagar nog den befintliga, alt skickar en likadan (dvs en 1G)

hmm.....nu funkar menu-knappen igen, utan reparation. Inte bra för den kommer ju säkert gå sönder igen. Är det någon annan som varit med om att en knapp inte fungerat under ett par dagar och sen börjat fungera igen?

Det enda jag gjort med den som jag inte gjort tidigare är att jag köpte en Airplay FM-sändare men det borde ju inte påverka...

  • Medlem
  • 2005-10-06 16:41
Ursprungligen av olle3000:

hmm.....nu funkar menu-knappen igen, utan reparation. Inte bra för den kommer ju säkert gå sönder igen. Är det någon annan som varit med om att en knapp inte fungerat under ett par dagar och sen börjat fungera igen?

Det enda jag gjort med den som jag inte gjort tidigare är att jag köpte en Airplay FM-sändare men det borde ju inte påverka...

Hej är ni i ipod världen. Min Ipod mini har gått sönder och jag skulle behöva få den reparerad. Köpte den från apple store. Hur/vart ska jag kontakta apple för att få den reparerad?

(hoppas du ursäkatar för att jag tar lite tråd plats=)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-07 22:25

epsom: använd SÖK

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-07 22:27

Använd befintliga trådar istället för att göra 3 exakt likdana inom loppet av några dagar.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 14:59

Min iPod mini har nu varit på reparation sen den 29e september. Inga tecken på att den är på väg tillbaka.

Hur länge ska man behöva vänta? Ska på en tvåveckors semester på tisdag och blev tidigare lovad att den skulle vara klar tills dess (via butik), men icke.

Kan man inte kräva en ny om dröjer länge?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-28 17:34

Kan inte backa med "MENU"

Min flickväns mini har fått ett problem. Scrollhjulets "MENU"-knapp fungerar inte längre verkar det som. Hör inget "klick" och kan inte backa längre. Alla andra fungerar inkl scroll. Har gjort reset och total nollställning. Fungerar fortfarande inte.

Den köptes som present till jul 2004. Garanti?

Jag tycker du ska lämna in den, garantin ska väl gälla ett år åtminstone om jag inte minns helt fel..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-28 19:31

skicka in den till apple

  • Oregistrerad
  • 2005-09-29 23:59

På väg till service nu. Rapporterar när den är tillbaka.

Du exakt samma sak hände med min, men den låg i två där i väntan på service lådan och när jag testade igen så funkade den...helt sjukt.

  • Medlem
  • 2005-10-07 11:04

Menu problem

har ett liknande problem som en annan perosn nämnde i en annan tråd.
min Menu knapp har slutat fungera.
jag använde Ipoden senast i förgår och då funkade det bra och sen laddades den igår. sen när jag skulle använda den imorse fungerarde inte knappen.

dock är skíllnaden på mitt problem att det verkar som om den fungerar för jag hör ett klick ljud när jag trycker på den och den reagerar eftersom att ljuset dyker upp men den vill inte backa.

frågan är vad jag kan göra för att fixa det? har liksom varit i skolan hela dagen och har därför inte kunnat prova med formatering och vidare så kom gärna med alla förslag ni kan komma på.

enligt mig verkar det ju som någon typ av mjukvaru-krash eller nåt sånt men va fan vet jag

  • Medlem
  • 2005-10-07 12:08

NEVER MIND!

problemet är åtgärdat
kopplade in den till datorn och uppdaterade programvaran i iPoden och då fixa det sig

1
Bevaka tråden