Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopieras låttexterna automatiskt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis fått min nano hemskickad. Har läst lite överallt att det enda som krävs för att få låttexterna att visas i displayen under pågående uppspelning är att man lägger till texten i låtens ID3-tag innan man synkar med iPoden. Men efter att ha gjort det syns ingen text i min display. Någon som vet om det är något mer man måste göra innan texten syns?
/G

  • Medlem
  • 2005-09-29 20:11

Jag tror inte att man kan se låttexterna faktist...

Ursprungligen av MsB:

Jag tror inte att man kan se låttexterna faktist...

Men, vad menar då MacWorld? http://macworld.idg.se/ArticlePages/200509/28/20050928010348_MW/20050928010348_MW.dbp.asp

/G

  • Medlem
  • 2005-09-29 21:13

Ok det var faktist nått nytt för mig!

Trodde bara det gick i iTunes

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ditt problem...

Hejsan... när du laggt in texten i ID3-taggen och fört över låten till din ipod så kan du visa den genom att trycka på knappen i mitten av hjulet på din ipod.

tips för dig som inte vet hur man lägger in texten i ID3-taggen.. gör såhär:
Högerklicka på mp3-låten, välj sedan egenskaper.. sedan väljer du fliken sammanfattning.. sen är det bara att skriva in texten under "sångtext"

Ursprungligen av rabboy:

Hejsan... när du laggt in texten i ID3-taggen och fört över låten till din ipod så kan du visa den genom att trycka på knappen i mitten av hjulet på din ipod.

tips för dig som inte vet hur man lägger in texten i ID3-taggen.. gör såhär:
Högerklicka på mp3-låten, välj sedan egenskaper.. sedan väljer du fliken sammanfattning.. sen är det bara att skriva in texten under "sångtext"

Är det verkligen så för er som för mig att man inte kan kopiera in låttexter...D tar ju evigheter att skriva in det...

Ursprungligen av rabboy:

Hejsan... när du laggt in texten i ID3-taggen och fört över låten till din ipod så kan du visa den genom att trycka på knappen i mitten av hjulet på din ipod.

tips för dig som inte vet hur man lägger in texten i ID3-taggen.. gör såhär:
Högerklicka på mp3-låten, välj sedan egenskaper.. sedan väljer du fliken sammanfattning.. sen är det bara att skriva in texten under "sångtext"

Eller så markerar du mp3-låten i iTunes och väljer visa info eller trycker på Ctrl + I. Sen väljer du fliken Texter.

Skitfunktion, pinsamt att den inte stödjer å/ä/ö!!

  • Medlem
  • 2005-10-08 22:41

åäö funkar ju i låtnamn så det är skumt att det inte funkar i låttexter. Kommer säkert nån uppdatering till det i framtiden.

Mm man får väl hoppas, tycker att det är väldigt slarvigt av Apple.

1
Bevaka tråden