Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod nano - officiell tråd

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vet någon om det kommer utformas speciella iTrips till iPod Nano?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-12 23:41

Beställde en svart 2GB med gravyr (skall bli en födelsedagspresent) i torsdags den 8:e sändes från fabriken i lördags och lämnade Shenzhen i söndags kväll den 11:e.
Och enligt TNT skall den vara framme och levereras till mig på fredag..

Svart, sexig singel?

Okej, då har jag missuppfattat ett tidigare inlägg på forumet, MEN
då finns det alltså svarta modellen av Nano att beställa, precis som vanligt med den vita eller?

Skulle va schysst om någon vill bekräfta det.
Leveranstiden, hur är det med den? En kompis mumlade om 4-5 veckors leveranstid - kan det stämma?
Han brukar snacka mycket bullshit, så ja förmodar det även denna gången... :rolleyes:

Svara gärna!

Ursprungligen av daniels:

Okej, då har jag missuppfattat ett tidigare inlägg på forumet, MEN
då finns det alltså svarta modellen av Nano att beställa, precis som vanligt med den vita eller?

Skulle va schysst om någon vill bekräfta det.
Leveranstiden, hur är det med den? En kompis mumlade om 4-5 veckors leveranstid - kan det stämma?
Han brukar snacka mycket bullshit, så ja förmodar det även denna gången... :rolleyes:

Svara gärna!

Finns ju de som redan har fått sina svarta de beställt. Även om det stod att det skulle vara längre leveranstid på dem i Apple store.

Har själv dock inte fått min vita än

Ursprungligen av mikaelf:

Beställde en svart 2GB med gravyr (skall bli en födelsedagspresent) i torsdags den 8:e sändes från fabriken i lördags och lämnade Shenzhen i söndags kväll den 11:e.
Och enligt TNT skall den vara framme och levereras till mig på fredag..

Hur vet man hur lång tid det tar innan mar får sin nano?

Kan man kolla det någonstans?

Och kostar det något extra frakten eller den är gratis?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-14 11:00
Ursprungligen av w1nka_19:

Hur vet man hur lång tid det tar innan mar får sin nano?

Kan man kolla det någonstans?

Och kostar det något extra frakten eller den är gratis?

Frakten är gratis från AppleStore.

I leveransmeddelandet från Apple finns 2 nummer:
Ditt webbeställningsnummer: W7762xxxx
Ditt leveransnummer är: 802527xxxx

Gå till www.tnt.se och fyll i leveransnummret i rutan och välj "Referens", klicka sen på spåra. När iPoden ligger i eller har lämnat Holland brukar de inte ta mer än 1 dygn.

Den är så vacker!

Fick min svarta 2G igår lunch.

Första intrycket är att den är extremt liten och tunn, bra respons på scroll-hjulet, ljudet helt okej.

Väldigt nöjd med köpet

  • Oregistrerad
  • 2005-09-14 18:50

Håller med att det är konstigt att Apple inte har svarta hörlurar till den svarta nanon. Med detta menar jag inte att man kan "kräva" att de ska ha svarta men på något sätt men alla deras produkter där design är ledortet borde man iaf fått svarta till den svarta nanon, tycker jag iaf Sen om man ser det i relation till Apple så kan man förstå för det ökar kostnaderna, logistik osv om de skulle ha svarta med. Iofs går ju Apple bra men ändå

  • Oregistrerad
  • 2005-09-12 23:53

Min vita Nano som jag beställde i fredags förmiddag har precis lämnat Eindhoven, och anländer med största sannolikhet hemma hos mig strax före lunch imorgon

Ursprungligen av stephan:

Min vita Nano som jag beställde i fredags förmiddag har precis lämnat Eindhoven, och anländer med största sannolikhet hemma hos mig strax före lunch imorgon

min har också precis lämnat den stan, men kommer den inte på onsdagmorgon?

Ursprungligen av stephan:

Min vita Nano som jag beställde i fredags förmiddag har precis lämnat Eindhoven, och anländer med största sannolikhet hemma hos mig strax före lunch imorgon

Mitt paket verkar ha fastnat i Helsingborg av nån anledning nu, surt.

Nano är i Stockholm!!! jippie!!!

Skynda dig hem nu!

Ursprungligen av ridax:

Har Apple slutat med Mini iom lanseringen av nano? Jag ser ingen information om mini längre i Apple Store, så kan inte jämföra storlek osv. Är nano mellan mini och shuffle i storlek eller hur ligger de storleksmässigt?

Det finns information om Ipod Mini på t ex www.pricerunner.se där du kan läsa en detaljerad produktbeskrivning och på så sätt jämför dom olika modellerna...
Lycka till!

  • Medlem
  • 2005-09-13 19:34

Nano

är nano något att ha?

Själv tycker jag att det är coolt med vita hörlurar till en svart mp3 spelare eftersom det är så stor kontrast mellan dom.

min finns i Holland nu. hoppas jag får den innan helgen då.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2005-09-15 03:44

Säger bara: VILL HAAA ! Men det finns inte i detta årets budget tyvärr

Min kom fram till Eindhoven, Holland igår kväll runt 23-tiden. Hoppas att den tar sitt förnuft till fånga och flyger hit idag!

Edit: Statusen har uppdaterats, den befinner sig just nu i Göteborg. Jag känner riktigt hur den skriker efter mig

Svart eller vit? Det är den stora frågan.

Ursprungligen av fieldmouse:

Svart eller vit? Det är den stora frågan.

Jag köpte svart... Riktigt nöjd! Vit är dock den klassiska iPod färgen. Har fortfarande inte bestämt mig för om jag gjort rätt. Repor syns tydligare på den svarta men hjulet blir smutsigt på den vita. Smasksak... Pest eller kolera!

Graverade in "Once you go black, you never go back", kanske inte borde gjort det!! Nästa kanske blir vit... och antagligen ännu mindre

Men hur ar det med tillbehoren, ska jag gora mig av med mitt IPOD mini? Jag har ju hur mycket xtra leksaker som helst till den? iTripen tanker jag mest pa...

SebO

Det är Färgskärm På Nano

Finns ingen ännu, men när den kommer så kommer den finnas på http://www.apple.com/support/downloads/

"Apple erkänner iPod Nano-problem"

http://www.n24.se/dynamiskt/prylar/did_10700031.asp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-09 11:35

"Att nämna: karbon är detsamma som kol!"

NU har jag köpt mig en Nano! Det var den sisa dom hadde inne på OnOff i barkarby! Det blev en vit fast jag var inne på en svart först men sen så tänkte hur flottig kommer inte den bli!

hahaa nu e jag här igen...är säkert den dummaste killen på forumet men hur fan får jag in hela mappar lr mp3:or i i min nano??

Ursprungligen av Ovisen:

hahaa nu e jag här igen...är säkert den dummaste killen på forumet men hur fan får jag in hela mappar lr mp3:or i i min nano??

Det får du inte men starta en ny tråd istället så får du vet hur det funkar. Eller läs mer i detta forum vetja?!

Ursprungligen av Ovisen:

hahaa nu e jag här igen...är säkert den dummaste killen på forumet men hur fan får jag in hela mappar lr mp3:or i i min nano??

Drag and Drop i iTunes t ex...
Antingen ordnar du spellistor som får låtsas vara en hel mapp och sen drar du över det till ipoden
Ett tips är att organisera din musik efter artist, album så du får en lätt struktur över det både i ditt iTunes bibliotek och i din ipod!

Hur ska jag göra för att bli av med Koppla inte ur blinkningen på min Nano?? blinkar jävligt länge efter jag har stängt ner ITune!

Bevaka tråden