Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-10 09:53

Hallå !

Fick för mig att uppdaterna min ipod mini igår men efter att det hade uppdaterats så är den tyvärr stendöd.
Händer inget när jag försöker ladda den, varesig det är via min PB eller i vägguttaget. Den dyker inte upp i datorn, inte ens i skivverktyget. Har testat att resetta den men det händer inget.

Garantin har gått ut så frågan är om det är värt att lämna in den eller om jag blir tvungen att köpa en Nano

Tack på förhand !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 23:45

Har du testat att resetta den och den inte vaknar så verkar den väldigt död.

Den låter tyvärr väldigt död.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 09:14
Ursprungligen av xtrem:

Har du testat att resetta den och den inte vaknar så verkar den väldigt död.

Den låter tyvärr väldigt död.

Misstänkte det ... Bara att slänga den på skroten och leta efter en ny då.

För det är väl inte värt att lämna in det på reparation ?

Hade själv samma problem men fick en ny (garantin). Så det ända du kan göra är att köpa en ny lr så kanske dem kan laga den men det blir kanske lika saftigt.

Ursprungligen av anonym111:

Hade själv samma problem men fick en ny (garantin). Så det ända du kan göra är att köpa en ny lr så kanske dem kan laga den men det blir kanske lika saftigt.

min är också död. garantin funkar fortfarande. vart sk jag lämna in den?

på siba där jag köpte sa dom att det skulle ta mkt längre tid om jag lämnade den till dom, de föreslog att jag vände mig direkt till apple. hur gjorde du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-12 12:00

Ja, har garantin gått ut så är det inte så mycket värt att göra.

Ursprungligen av Docko:

Hallå !

Fick för mig att uppdaterna min ipod mini igår men efter att det hade uppdaterats så är den tyvärr stendöd.
Händer inget när jag försöker ladda den, varesig det är via min PB eller i vägguttaget. Den dyker inte upp i datorn, inte ens i skivverktyget. Har testat att resetta den men det händer inget.

Garantin har gått ut så frågan är om det är värt att lämna in den eller om jag blir tvungen att köpa en Nano

Tack på förhand !

Hejj!!!

Jag Har fått samma problem gjorde exakt likadant som dig! min är 1½ år gammal den bara dog!!
Börjar smått tro att det är konspiration som apple har i sina uppdateringar att de låser dem så att man måste skicka in dem på service så att de kan tjäna stora pengar på det!!
för det verkar hel sjukt att de ska dör bara för man gör uppdateringar som man avnvänder sig av apples egna ..tycker det verkar skumt i alla fall!!!

ligger bara å gråter nu för att jag inte har nån ipod min blev 1½år gammal!!

Min dog idag, jag spelade musik i iTunes samtidigt som jag förde över musik till den (via iTunes) samt pysslade med annat. Efter ett tag började låten som spelades hacka, sen kollade jag på musiklistan och då hade ett antal låtar ! framför sig (dvs nåt problem med dem). Sen blev allt svart.. eller nästan, ipoden fungerar iaf inte alls, soft reset funkar inte, ipod updater upptäcker den givetvis inte heller. På skärmen syns fortfarande 11:46 (RIP) och "koppla inte ifrån". Suuurt. (Ingen garanti kvar)

annakjn: Kolla här http://www.apple.com/support/ipod/service/ och http://www.apple.com/support/ipod/. Jag har väldigt god erfarenhet av Apples service, om man väl har garanti kvar dvs. Logga in, fyll i ditt problem och adress, sen får du hem ett UPS-paket, bara att lägga i iPoden, ringa på UPS som kommer och hämtar.. sen får du en ny/lagad efter ett tag (du kan även följa ärendet på webben). Iaf om allt funkar som för mig. Kanon.

1
Bevaka tråden